Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

راهنمای خرید دستگاه تست قند خون

428709.jpeg caption

خرید دستگاه تست قند خون با کیفیت می تواند تضمین کننده نتایج دقیق تست قند خون باشد. بنابراین در هنگام خرید دستگاه گلوکومتر بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

خرید دستگاه گلوکومتر

برای خرید عاقلانه این دستگاه بهتر است در ابتدا به نیاز خود دقت کنید، این که مبتلا به کدام نوع از دیابت و در چه شرایطی هستید. آیا نیاز مداوم به استفاده از این دستگاه دارید. در اکثر موارد خود پزشک مربوطه می تواند در انتخاب بهترین مارک دستگاه قند خون به شما کمک نماید. برخی از انواع این دستگاه ها از پیچیدگی چندانی مانند اضافه نمودن قطره آنزیمی برخوردار نیستند و برای کسانی که در طول روز نیاز به چندین بار استفاده از آن را دارند مناسب تر می باشند. 

انواع دستگاه گلوکومتر

این دستگاه ها به سه نوع کلی دسته بندی می شوند که شما براساس میزان استفاده و بودجه مورد نظر برای خرید آن می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

دستگاه نواری.

این نوع از دستگاه قند خون دارای نوارهای آزمایش می باشد که اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. البته بسته به تعداد نوارهای آزمایش و شرایط استفاده تفاوت های اندکی با یکدیگر دارند. 

دستگاه بدون نوار.

برخلاف دستگاه با نوار های آزمایش این نمونه ها فاقد آن می باشند و برای کودکان مبتلا به دیابت که اغلب از خون گیری واهمه دارند می تواند گزینه مناسبی محسوب گردد. 

دستگاه مچی.

این دستگاه ها همانند ساعت به مچ دست فرد بیمار بسته می شوند. از مزایای این دستگاه این است که قادر است در صورت کاهش و یا افزایش قند خون هشدارهای لازمه را به فرد بدهد. 

دقت دستگاه

اگر دقت نتیجه مورد آزمایش برای شما حائز اهمیت است پس بهتر است در هنگام خرید دستگاه تست قند خون، دستگاه هایی را انتخاب کنید که دارای سیستم کنترل کننده حجم خونی دریافتی برای آزمایش می باشند. شاید به نظر این موضوع کم اهمیت جلوه دهد ولی بهتر است بدانید که در صورتی که خون مورد سنجش کمتر از میزان مورد نظر برای نشان دادن قند خون باشد در این دستگاه به صورت خطا نشان داده می شود و در دستگاه های فاقد آن ممکن است نتایج کاذب و پایینی از گلوکز خون را گزارش دهند. 

امکانات جانبی

اکثریت انواع دستگاه های گلوکومتر دارای حافظه برای ثبت اطلاعات پیشین می باشند. از طرفی برخی قابلیت خوانش عددی را دارا هستند که برای افراد کم بینا که قادر به مشاهده عددی نمی باشند بهترین گزینه است. برخی از بیماران مبتلا به دیابت مستعد ابتلا به شرایطی مانند کتواسیدوز می باشند بنابراین دستگاهی که قابلیت نشان دادن کتون خون می باشد باید خریداری گردد. 

هزینه دستگاه گلوکومتر

معیارهای مختلفی تعیین کننده قیمت این دستگاه می باشد. مسلما قابلیت و امکانات جانبی بیشتر بر قیمت آن افزوده خواهد کرد. از طرفی تعداد نوارهای مورد آزمایش در قیمت آن تاثیر گذار خواهند بود. براساس تعداد نوار مورد استفاده خرید تان را انجام دهید، البته در این بین تاریخ انقضاء آن ها را فراموش نکنید. در نهایت سعی کنید در هنگام خرید به تمامی این ملاک ها توجه نموده و از مکان های معتبر خرید خود را انجام دهید. 

 

Rate this post