Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

علائم سرطان دهانه رحم

625460.jpeg caption

یکی از سرطان هایی که میزان بروز آن در میان زنان بسیار شایع است سرطان دهانه رحم بوده و جزو چهارمین علل مرگ و میر زنان به حساب می آید. دهانه رحم پایین ترین قسمت رحم می باشد که به صورت فضایی باریک به واژن منتهی می شود. همانند سایر اندام ها و بافت های بدن که از واحد های سلولی تشکیل یافته اند این بخش از بدن زنان نیز دارای سلول هایی است که می توانند در طی تقسیمات غیر عادی بدن قرار گرفته و به نوعی به سرطان ختم شوند. این توده های سلولی تشکیل یافته می توانند از طریق جریان خون در میان سایر اندام ها و بافت های بدن گردش یافته و آن ها را نیز آلوده نمایند. 

علل سرطان دهانه رحم

یکی از علل بالقوه برای سرطان دهانه رحم ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV می باشد که دلیل 90 از سرطان های دهانه رحم این ویروس می باشد. از جمله ویژگی های این ویروس این است که می تواند به صورت نهفته در سلول های رحم تکثیر یافته و آن ها را سرطانی نمایند. البته دلایل دیگری برای ابتلا به سرطان دهانه رحم وجود دارد از جمله:

علائم سرطان دهانه رحم

 

از جمله علائم شایع سرطان دهانه رحم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تشخیص سرطان رحم

از روش های تشخیصی اصلی برای تایید سرطان دهانه رحم می توان به تست پاپ اسمیر، آزمایش بررسی وجود ماده ژنومی پاپیلوما و کولپوسکوپی را نام برد.

درمان سرطان رحم

بسته به این که سرطان دهانه رحم در چه مرحله ای باشد گزینه های درمانی متفاوت خواهد بود. از جمله این روش ها می توان به عمل جراحی برداشتن رحم، لوله ها و تخمدان ها، شیمی درمانی و پرتو درمانی اشاره کرد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post