Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

علائم کشیدگی عضلانی

170190.jpeg caption

کشیدگی عضلانی بر اثر یک آسیب به عضله یا تاندون (بافت فیبری که عضلات را به استخوان ها وصل می کند) ایجاد می شود. صدمات جزئی فقط ممکن است باعث کشش عضله یا تاندون شود، در حالی که صدمات شدیدتر ممکن است باعث پارگی جزئی یا کامل این بافت ها شود. کشیدگی عضلات  معمولاً در قسمت تحتانی کمر و عضلات در قسمت پشت ران (همسترینگ) اتفاق می افتد. درمان اولیه شامل استراحت، کمپرس سرد و بالا نگهداشتن اندام است. موارد خفیف را می توان با موفقیت در خانه درمان کرد. سویه های شدید گاهی اوقات نیاز به ترمیم جراحی دارند.

علائم کشیدگی عضلانی 

علائم و نشانه ها بسته به شدت جراحت متفاوت خواهد بود و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شرکت در ورزش های تماسی مانند فوتبال، فوتبال، هاکی، بوکس و کشتی می تواند خطر ابتلا به فشار عضلات را افزایش دهد. بعضی از قسمت های بدن در هنگام شرکت در ورزش های خاص مستعد ابتلا به کشش هستند. برخی از این موارد عبارتند از:

جلوگیری کشیدگی عضلانی

تمرینات کششی و تقویت منظم برای ورزش، تناسب اندام یا فعالیت ورزشی، به عنوان بخشی از یک برنامه کلی تهویه بدنی، می تواند در به حداقل رساندن خطر ابتلا به فشار عضلات کمک کند. برای بازی در ورزش سعی کنید در فرم باشید. حتما قبل از شروع ورزش خودتان را گرم کنید.

درمان کشیدگی عضلانی

برای مراقبت فوری از کشیدگی عضلات این اقدامات مفیدند: استراحت، کمپرس سرد و بالا نگهداشتن اندام

 از فعالیت هایی که باعث درد، تورم یا ناراحتی می شود، خودداری کنید. 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post