Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

لیپو ساکشن و آنچه شما باید بدانید

485333.jpeg caption

لیپوساکشن یک روش آرایشی است که چربی مقاوم به رژیم غذایی و ورزش را از بین می برد. یک جراح پلاستیک یا درماتولوژیست معمولاً این عمل را روی لگن، شکم، ران، باسن، پشت، بازو یا صورت انجام می دهد. اما لیپوساکشن می تواند همراه با سایر جراحی های پلاستیک از جمله لیفت صورت، کوچک کردن پستان و صاف کردن شکم انجام شود.

آیا کاندیدای خوبی برای لیپوساکشن هستم؟

شما باید انتظارات واقع بینانه داشته باشید. با لیپوساکشن از سلولیت خلاص نمی شوید، بنابراین اگر امیدوار هستید بدون هیچ سلولیتی از عمل خارج شوید، ناامید خواهید شد. لیپوساکشن یک عمل جراحی است و خطراتی همراه است. بنابراین قبل از عمل باید از سلامت خوبی برخوردار شوید. این بدان معناست که شما باید حداقل:

در حدود 30٪ از وزن ایده آل خود باشید

پوستی محکم و الاستیک داشته باشید

سیگار نکشید

در صورت بروز مشکلات سلامتی از جمله فشار خون یا بیماری قلبی، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف پزشکان این روش را توصیه نمی کنند.

اقدامات اولیه لیپوساکشن

اولین قدم مشاوره با جراح خود است. در مورد اهداف خود، گزینه ها، خطرات و مزایا و هزینه ها صحبت کنید. تمام سوالات خود را بپرسید. اگر تصمیم دارید لیپوساکشن انجام دهید، جراح شما در مورد نحوه آماده سازی آن دستورات لازم را به شما می دهد. این موارد ممکن است شامل محدودیت رژیم غذایی و الکل باشد. در مورد هرگونه آلرژی و هر نوع دارویی که مصرف می کنید، از جمله مکمل های بدون نسخه و گیاهی، به جراح خود بگویید. او به احتمال زیاد توصیه می كند كه چند هفته قبل از عمل، از مصرف داروهای خاص مانند رقیق كننده خون و برخی از مسكن های ضد درد خاص خودداری كنید.

چه انتظاراتی هنگام لیپوساکشن  باید داشته باشم ؟

لیپوساکشن شما ممکن است در مطب پزشک یا مرکز جراحی انجام شود. اطمینان حاصل کنید که مکانی که در آن کار خود را انجام می دهید معتبر است، و استانداردهای حرفه ای، ایمنی را رعایت می کند و سابقه خوبی دارد. همان روز عمل مرخص شده و به خانه می روید. اطمینان حاصل کنید که شخصی بعد از مرخص شدن شما را به خانه می رساند. (اگر می خواهید چربی را زیادی بردارید، باید جراحی را در بیمارستان انجام دهید، که ممکن است یک شب را در آنجا بستری شوید). قبل از شروع لیپوساکشن، پزشک ممکن است نواحی بدن شما را معالجه کند. او همچنین ممکن است برای مقایسه قبل و بعد وضعیت شما از عکس استفاده کند. در مرحله بعد شما تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت (این بدان معناست که شما در طول عمل بیدار نخواهید شد) یا بی حسی "موضعی" خواهید داشت که در اینصورت هوشیار هستید اما درد را حس نمی کنید.

انواع لیپوساکشن

چند روش مختلف لیپوساکشن وجود دارد. اما آنچه که در همه آنها مشترک هستند استفاده از یک لوله نازک به نام کانول است که به خلاء وصل می شود تا چربی بدن شما را مکش کند. لیپوساکشن تامسنت رایج ترین روش است. جراح شما یک محلول استریل را به مناطقی که چربی خارج می شود تزریق می کند. که شامل نرمال سالین (آب نمک) است همراه با لیدوکائین و اپی نفرین تشکیل شده است. این محلول مکش چربی را با کاهش خون ریزی و درد راحت تر می کند. لیپوساکشن با کمک سونوگرافی یا UAL از انرژی امواج صوتی در زیر پوست شما برای پارگی دیواره های سلولی چربی استفاده می کند. این عمل چربی را ذوب می کند بنابراین می تواند خارج شود. لیپوساکشن با کمک لیزر یا SmartLipo از لیزر برای تولید پشت سر هم انرژی برای ذوب کردن چربی استفاده می کند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post