Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

مراقبت از لنزهای چشمی

نحوه استفاده و مراقبت از لنزهای چشمی

امروزه لنزهای چشمی به وسیله‌ای پرکاربرد تبدیل شده اند؛ بسیاری از افراد بنا به دلایل طبی و یا زیبایی ترجیح می‌دهند از این لنزها استفاده کنند. با این حال لنزهای چشمی برای اثربخشی بهتر و نیز پیشگیری از بروز عوارض، نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند. در متن پیش رو قصد داریم شما را با اصول مراقبت و استفاده از لنزهای چشمی آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

نکاتی برای تمیز کردن لنزهای چشمی

نوع لنزی که استفاده می‌کنید تعیین می‌کند که چه مراقبت‌هایی لازم است از آن داشته باشید. لنزهای یکبار مصرف نیاز به مراقبت‌های کمتری دارند، درحالی که لنزهای معمولی به مراقبت‌های بیشتری احتیاج دارند.

اگر رعایت نکات زیر برای شما دشوار است، لازم است در این باره با پزشک خود مشورت کنید؛ شاید لازم باشد نوع لنزتان را تغییر دهید:

نکاتی برای استفاده از لنزهای چشمی

دانشمندان عقیده دارند که لنزهای تماسی یک بار مصرف، بی‌ضررترین لنزها هستند. با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

لنزهای چشمی چه خطراتی می‌توانند داشته باشند؟

لنزهای تماسی که قدیمی باشند یا به خوبی جا گذاری نشده باشند، می‌توانند منجر به خراش چشم شوند. علاوه بر این ممکن است سبب رویش عروق خونی در قرنیه شوند؛ این حالت یک وضعیت خطرناک است که می‌تواند بینایی شما را تهدید کند.

قطره‌های چشمی می‌توانند برای لنزهای تماسی ایجاد مشکل کنند. بنابراین توصیه می‌شود که حین استفاده از لنزهای تماسی، استفاده از هرگونه قطره چشمی را کنار بگذارید. با این حال قطره‌هایی را که پزشک توصیه کرده است، لازم است استفاده کنید.

استفاده کردن از لنزهای تماسی برای چه کسانی مناسب است؟

میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر جهان از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند. با این حال این لنزها برای همه افراد بهترین انتخاب نیستند. در شرایط زیر، ممکن است نتوانید از لنزهای تماسی استفاده کنید:

علاوه بر این لازم است قرنیه سالمی داشته باشید تا بتوانید از لنزهای تماسی استفاده کنید.

برای این که از لنزها استفاده کنید لازم است نحوه تمیز کردن آن‌ها و مراقبت از لنزهای چشمی را به خوبی بیاموزید. با پزشک خود درباره استفاده از لنزهای چشمی مشورت کنید؛ او شما را راهنمایی خواهد کرد که لنزها انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه آنلاین طبینجا از متخصص چشم ما مشاوره بگیرید.

 

Rate this post