Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

اقداماتی که در زمان حمله قلبی باید انجام داد

84321.jpeg caption

دلایل درد قفسه سینه می تواند از مشکلات جزئی مانند سوء هاضمه یا استرس تا موارد فوریت های پزشکی مانند حمله قلبی یا آمبولی ریوی متفاوت باشد. پیدا کردن علت درد در قفسه سینه شما می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز علائم قبلی نداشته اید. حتی پزشکان ممکن است در تصمیم گیری در مورد درد قفسه سینه علامت سکته قلبی یا جدی تر شدن، مانند سوء هاضمه، مشکل داشته باشند. اگر درد قفسه سینه غیر قابل توضیح بیش از چند دقیقه دارید، سریعاً به جای تلاش برای تشخیص علت خود، سریعاً به دنبال فوریتهای پزشکی باشید.

حمله قلبی باعث درد قفسه سینه میشود

 

حمله قلبی هنگامی رخ می دهد که شریانی که اکسیژن را به عضله قلب شما تأمین می کند مسدود شود. حمله قلبی ممکن است باعث درد قفسه سینه شود که چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد ، یا ممکن است ساکت باشد و هیچ علامت و علائمی ایجاد نکند. بسیاری از افرادی که حمله قلبی را تجربه می کنند ساعت ها، روزها یا هفته ها علائم هشدار دهنده داشته اند. اولین علامت هشدار دهنده شریان های قلبی مسدود شده ممکن است درد قفسه سینه  مداوم باشد که هنگام فعالیت جسمی شروع می شوند و با استراحت تسکین می یابند. اما، در حین حمله قلبی، این علائم حتی بدون هیچگونه فعالیت بدنی ظاهر می شود.

کسی که دچار حمله قلبی شده باشد ممکن است همه یا برخی موارد زیر را تجربه کند:

Rate this post