اقداماتی که در زمان حمله قلبی باید انجام داد

0
1,286
84321.jpeg alt_text
84321.jpeg caption

دلایل درد قفسه سینه می تواند از مشکلات جزئی مانند سوء هاضمه یا استرس تا موارد فوریت های پزشکی مانند حمله قلبی یا آمبولی ریوی متفاوت باشد. پیدا کردن علت درد در قفسه سینه شما می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هرگز علائم قبلی نداشته اید. حتی پزشکان ممکن است در تصمیم گیری در مورد درد قفسه سینه علامت سکته قلبی یا جدی تر شدن، مانند سوء هاضمه، مشکل داشته باشند. اگر درد قفسه سینه غیر قابل توضیح بیش از چند دقیقه دارید، سریعاً به جای تلاش برای تشخیص علت خود، سریعاً به دنبال فوریتهای پزشکی باشید.

حمله قلبی باعث درد قفسه سینه میشود

 

حمله قلبی

حمله قلبی هنگامی رخ می دهد که شریانی که اکسیژن را به عضله قلب شما تأمین می کند مسدود شود. حمله قلبی ممکن است باعث درد قفسه سینه شود که چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد ، یا ممکن است ساکت باشد و هیچ علامت و علائمی ایجاد نکند. بسیاری از افرادی که حمله قلبی را تجربه می کنند ساعت ها، روزها یا هفته ها علائم هشدار دهنده داشته اند. اولین علامت هشدار دهنده شریان های قلبی مسدود شده ممکن است درد قفسه سینه  مداوم باشد که هنگام فعالیت جسمی شروع می شوند و با استراحت تسکین می یابند. اما، در حین حمله قلبی، این علائم حتی بدون هیچگونه فعالیت بدنی ظاهر می شود.

کسی که دچار حمله قلبی شده باشد ممکن است همه یا برخی موارد زیر را تجربه کند:

  • فشار ناراحت کننده ، احساس پر بودن یا فشار و درد در مرکز قفسه سینه که بیش از چند دقیقه طول می کشد
  • گسترش درد به شانه ها، کمر، گردن، فک یا بازوها
  • احساس سبکی، غش، تعریق سرد، حالت تهوع یا تنگی نفس
  • شما یا شخص دیگری ممکن است دچار حمله قلبی شوید:
  • با 115 تماس بگیرید. اگر به خدمات فوریت های پزشکی دسترسی ندارید، به یک همسایه یا دوست خود اطلاع بدهید تا به نزدیکترین بیمارستان منتقلتان کند..
  • خودتان آخرین گزینه برای رانندگی هستید و بدانید که اگر ناگهان وضعیت شما بدتر شود ، خودتان و دیگران را در معرض خطر قرار می دهید.
  • یک آسپیرین بجوید. آسپرین لخته شدن خون را کاهش می دهد ، این می تواند به جریان خون در یک شریان باریک که باعث حمله قلبی می شود ، کمک کند. با این حال، اگر به آسپیرین حساسیت دارید، خونریزی دارید یا داروی رقیق کننده خون دیگری مصرف می کنید، یا اگر پزشک قبلاً به شما گفته بود این کار را نکنید.
  •  نیتروگلیسیرین زیرزبانی مصرف کنید. اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید و پزشکتان قبلاً نیتروگلیسیرین را برای شما تجویز کرده است، آن را طبق دستورالعمل مصرف کنید.
  • در صورت راهنمایی ، CPR را در مورد شخص مبتلا به سكته قلبی شروع كنید. اگر فرد مشکوک به حمله قلبی بیهوش باشد ، یک فرد از 115 یا یک پزشک متخصص اورژانس دیگر ممکن است به شما توصیه کند که احیاء قلبی ریوی (CPR) را شروع کنید. اگر شما آموزش CPR ندیده اید، پزشکان توصیه می کنند فقط ماساژ قفسه سینه را انجام دهید (در حدود 100 تا 120 ماساژ در دقیقه).

    شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید