بهترین مارک بوتاکس در ایران

0
316

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های معمول، پرطرفدار و موثر برای بهبود ظاهر و جلوگیری از پیری پوست است. این روش تقریباً توسط افرادی که به دنبال بهبود پوست خود هستند، حداقل یک بار امتحان شده و اثرات مثبت آن را مشاهده کرده‌اند. با افزایش محبوبیت تزریق بوتاکس، سوالی که پیش می‌آید این است که علاوه بر انتخاب بهترین دکتر تزریق بوتاکس، کدام مارک بوتاکس بهترین کیفیت و کمترین عوارض را دارد. در ادامه مقاله، به معرفی بهترین مارک بوتاکس در ایران می‌پردازیم.

بهترین مارک‌های بوتاکس کدامند؟

مارک‌های مختلف بوتاکس اصولاً از نظر کارایی مشابه هستند. همگی این محصولات حاوی سم بوتولینوم بوده که با فلج کردن عضلات، خطوط و چروک‌ها و یا تزریق بوتاکس را کاهش می‌دهند و یا تزریق بوتاکس زیر بغل باعث کاهش تعریق می‌شود. با این حال، برخی از مارک‌ها ممکن است برای استفاده در مناطق خاصی از صورت مناسب‌تر باشند یا ممکن است تفاوت‌هایی در ماندگاری، کیفیت تولید، اثربخشی و عوارض جانبی داشته باشند. 

به طور کلی، هر مارک بوتاکس مزایای خود را دارد. عواملی مانند سن، وضعیت پوستی، نحوه مراقبت از پوست و میزان تماس با اشعه UV می‌توانند مدت ماندگاری بوتاکس را تحت تاثیر قرار دهند. در ادامه، چند مورد از برترین مارک‌های بوتاکس را معرفی می کنیم.

برندهای خارجی بوتاکس 

برندهای خارجی معمولا در اولویت افراد قرار می‌گیرند؛ چرا که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه بهترین مارک بوتاکس در ایران را معرفی می‌کنیم. 

مارک بوتاکس 

بوتاکس، نام تجاری معروف سم بوتولینوم (Botulinum Toxin) تولیدشده توسط شرکت آلرگان است. این نام به قدری معروف شده که اکنون تمام انواع سم بوتولینوم با نام بوتاکس شناخته می‌شوند. این محصول حاوی پروتئین‌های مختلفی (مانند پروتئین‌های موجود در شیر گاو) بوده که ممکن است در برخی افراد باعث حساسیت شوند. مدت ماندگاری بوتاکس معمولاً بین 3 تا 4 ماه است

مارک زئومین

زئومین A یک نوع بوتولینوم تایپ آلمانی است که تایید سازمان غذا و دارو را دارد. این محصول حاوی نوروتوکسین‌های قوی است و به طور عمده برای کاهش چین و چروک‌های اخم در منطقه ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر مصارف زیبایی، زئومین کاربرد درمانی برای افراد مبتلا به دیستونی گردن رحم، بلفارواسپاسم و اسپاسم پلک دارد. 

این محصول فرمولی مشابه با بوتاکس دارد با این تفاوت که در تولید آن از پروتئین استفاده نشده است. به علت عدم وجود مواد افزودنی در ترکیب آن، نیازی به نگهداری در دمای پایین ندارد که توزیع آن را ساده‌تر می‌کند و به همین دلیل پزشکان بیشتر تمایل دارند از زئومین که قیمتی معمولاً کمتر از بوتاکس دارد، استفاده کنند.

مارک نورونوکس 

بوتاکس نورونوکس (Neuronox) بهترین مارک بوتاکس در ایران و اهدا شده از کره بوده که به منظور اصلاح نقاط مختلف صورت و بدن قابل استفاده است. پس از تزریق، نتایج واضحی در بازه‌ی زمانی 1 تا 3 روز قابل مشاهده خواهد بود. این برند باکیفیت، ویژگی ماندگاری را بین 3 تا 6 ماه ارائه می‌دهد که می‌تواند بسته به ویژگی‌های پوست، سن، و عوامل دیگر متغیر باشد.

مارک دیسپورت 

دیسپورت (Dysport) یک برند تولیدی توسط شرکت گالدرما در انگلستان است که به خوبی برای کاهش خطوط اخم بین ابروها مناسب است. این خطوط با گذشت زمان و افزایش سن عمیق‌تر می‌شوند و ظاهری ناخوشایند به چهره می‌دهند. مصرف دیسپورت برای کاهش خطوط اخم متوسط یا شدید پیشنهاد می‌شود؛ اما برای خطوط اخم خفیف معمولاً توصیه نمی‌شود.

مارک کنیتوکس

بوتاکس چینی به نام مارک کنیتوکس شناخته می‌شود و برای کاهش چروک‌های صورت، از جمله چروک‌های دور چشم، خط اخم، چروک پیشانی و خط خنده استفاده می‌شود. این بوتاکس باید در دمای منفی ۴ درجه نگهداری شود. این محصول با نام‌های درماتوکس، لینوریز و ریفاین نیز شناخته می‌شود.

مارک درماتوکس 

مارک درماتوکس (DermaTox) یک برند فرانسوی معروف و از بهترین مارک بوتاکس در ایران است که برای استفاده در  نواحی مختلف صورت به خوبی شناخته شده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه: مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

برندهای ایرانی بوتاکس 

به دلیل تحریم‌ها، برخی از برندهای خارجی ممکن است در بازار ایران یافت نشوند. همچنین، با افزایش قیمت ارز، وارد کردن برندهایی باکیفیت خارجی با هزینه‌های بالایی انجام می‌شود که موجب انتشار محصولات تقلبی در بازار شده و افراد ممکن است مجبور به استفاده از محصولات تقلبی شوند. 

امروزه برندهای باکیفیت ایرانی، مانند برند مسپورت، در بازار موجود شده‌اند و نتایج بسیار خوبی ارائه می‌دهند. احتمالاً تفاوت چندانی در ترکیبات سازنده بوتاکس ایرانی و خارجی وجود ندارد، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تفاوت‌های کوچکی در سرعت اثرگذاری و حداقل درد ناشی از تزریق بوتاکس بین برندهای ایرانی و خارجی وجود دارد. در ادامه با بهترین مارک بوتاکس در ایران به طور کامل آشنا می‌شوید.

بوتاکس مسپورت

مارک مسپورت یک محصول تولیدی ایرانی است که بسیار شبیه به بوتاکس دیسپورت عمل می‌کند. این محصول شامل توکسین خالص‌شده کلستریدیوم بوتولینوم تیپ A و هماگلوتینین است. مسپورت به خوبی برای کاهش خطوط اخم بین دو ابرو از متوسط تا شدید موثر بوده و اثرات آن معمولاً در مدت 3 تا 10 روز پس از تزریق قابل مشاهده است. ماندگاری این محصول بین 3 تا 6 ماه است و بعد از آن نیاز به تمدید دارد.

مسپورت به صورت پودری در ویال های 150 و 500 واحدی عرضه می‌شود و باید در دمای 2 تا 8 درجه نگهداری شود. هر ویال 500 واحد می‌تواند برای سه نفر استفاده شود. این محصول معمولاً برای درمان میگرن، کاهش چین و چروک های گردن، درمان اسپاسم نیمه صورت و مشکلاتی از جمله تنبلی چشم و مشکلات چشمی مانند چشم چپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مارک دیستون

مارک دیستون از بهترین مارک بوتاکس در ایران است. شرکت ایمن واکسن، یک برند ایرانی است که از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته بوتاکس را برای اولین بار در ایران تولید کند. ترکیب بوتاکس دیستون شامل سم بوتولینوم به عنوان ماده اصلی، همچنین لاکتوز، آلبومین، و هماگلوتینین به عنوان مواد نگهدارنده است. 

اهمیت لاکتوز در این ترکیبات آن است که افراد حساس به لاکتوز و محصولات لبنی باید از مصرف بوتاکس دیستون بپرهیزند. همچنین نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری بوتاکس دیستون و حفظ کیفیت آن وجود دارد، از جمله دمای خاصی که برای جلوگیری از فاسد شدن لازم است. این محصول در ویال‌های 300 و 500 واحدی در بازار عرضه می‌شود.

هزینه بوتاکس ایرانی و خارجی 

هزینه بوتاکس (Botulinum toxin) معمولاً به عوامل مختلفی وابسته است، این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • برند محصول: مواد بوتاکس توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند و هر برند ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد. برندهای خارجی مثل دیسپورت و نورونوکس به دلیل تحریم در بازار ایران ممکن است موجود نباشند. از سوی دیگر، بوتاکس زئومین، مسپورت و دیستون از بهترین مارک بوتاکس در ایران بوده و با قیمت‌های مناسب در دسترسند.
  • منطقه درمانی: هزینه بوتاکس ممکن است بر اساس منطقه‌ای که درمان می‌شود، متغیر باشد. برای مثال، درمان چین و چروک‌های چشم و پیشانی ممکن است به علت مصرف بیشتر مواد بوتاکس، گران‌تر باشد.
  • تعداد نقاط درمانی: هر نقطه یا منطقه از صورت که با بوتاکس درمان می‌شود، هزینه‌ای دارد. تعداد نقاط درمانی بر اساس نیاز فرد و توصیه پزشک تعیین می‌شود.
  • تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه: برخی مراکز به تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه برای درمان با بوتاکس ممکن است دسترسی داشته باشند.
  • محل جغرافیایی: هزینه‌های بوتاکس ممکن است در مناطق جغرافیایی مختلف متفاوت باشد. در شهرهای بزرگ معمولاً قیمت‌ها بیشتر هستند.
  • تجربه و تخصص پزشک: انتخاب یک پزشک ماهر و متخصص در انجام درمان با بوتاکس می‌تواند هزینه را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین راه برای تعیین هزینه دقیق درمان با بوتاکس، مشاوره با پزشکی است که می‌تواند بر اساس نیازها و اهداف شما، نتیجه‌ای دقیق ارائه دهد. با توجه به نوسانات قیمت‌ها، قبل از تصمیم‌گیری برای تزریق بوتاکس، بهتر است هزینه دقیق را از کلینیک مربوطه استعلام بگیرید.

مطالعه کنید: تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

سخن پایانی 

یک متخصص پوست و مو می‌تواند به شما بهترین مارک بوتاکس در ایران را برای کاهش چین و چروک‌های صورتتان توصیه کند. بسیاری از این برندها که در این مقاله معرفی شده‌اند، اثربخشی خوبی دارند. تزریق بوتاکس را می‌توانید به صورت کامل در مطب انجام دهید و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارید. 

این روش محدودیت‌های زیادی ایجاد نمی‌کند و بعد از تزریق، به راحتی به فعالیت‌های روزمره خود ادامه داده و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس را به حداقل می‌رسانید. بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی، انجام این کار توسط یک متخصص پوست ماهر و باتجربه است.

هنگامی که به کلینیک زیبایی می‌روید، از یک برند معتبری که توسط پزشک تایید شده است، استفاده کنید. همچنین، در انتخاب بهترین نوع بوتاکس، میزان هزینه‌هایی که برای تزریق بوتاکس به نقاط مختلف صورت و بدن خود می‌پردازید، نیز توجه کنید. 

قبل از تزریق بوتاکس، اگر به هر ماده‌ای حساسیت دارید یا دارای حساسیت‌ها و آلرژی‌های دیگر مثل تبخال هستید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. بعضی از انواع بوتاکس حاوی مواد غیرفعال ممکن است واکنش‌های آلرژیک یا مشکلات دیگر را ایجاد کنند.

5/5 - (8 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید