تزریق بوتاکس زیر بغل

0
239
تزریق بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش درمانی است و به افرادی که به دلیل تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل رنج می‌برند، توصیه می‌شود. برخی افراد به‌دلیل تعریق بیش از حد در این ناحیه، از اینکه در جمع خانوادگی و دوستان حضور یابند، ممانعت می‌کنند. با استفاده از تزریق بوتاکس زیر بغل توسط بهترین دکتر تزریق بوتاکس، می‌توان تعریق در این ناحیه را به طور قابل توجهی کاهش داد

در این مقاله قصد داریم درباره تاثیر بوتاکس در کاهش تعریق زیر بغل صحبت کنیم. آیا واقعاً تزریق بوتاکس باعث کاهش عرق زیر بغل می‌شود؟ آیا تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق بدن خطرناک است یا خیر؟ در ادامه این مطلب از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

هایپرهیدروزیس چیست؟

هایپرهیدروزیس یک لغت در حوزه پزشکی است که به تعریق شدید در بدن اشاره دارد. تعریق عموماً به وسیله غدد عرق در بدن ایجاد می‌شود و در صورتی که این غدد بیش از حد نرمال فعالیت کنند، ممکن است باعث تعریق زیاد و مزاحم شوند. 

هایپرهیدروزیس معمولاً در بخش‌هایی از بدن که این غدد بیشترین فعالیت را دارند، از جمله دست‌ها، پاها، زیر بغل و کشاله ران مشاهده می‌شود. اغلب، اولین ناحیه‌ای که تعریق شدید قابل مشاهده است، زیر بغل است. 

تعریق زیاد و غیرطبیعی زیر بغل، به علاوه بوی نامطبوع و آزاردهنده، زیبایی و ظاهر فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، افرادی که با هایپرهیدروزیس روبرو هستند، به دنبال روش‌های درمانی برای این مشکل می‌گردند. یکی از روش‌های موثر برای درمان هایپرهیدروزیس، تزریق بوتاکس در ناحیه زیر بغل است.

بوتاکس جلوگیری از تعریق زیر بغل

مطالعه کنید: بهترین مارک بوتاکس در ایران

کاربرد بوتاکس زیر بغل چیست؟

زمانی که در مورد تزریق بوتاکس صحبت می‌شود، بیشتر افراد به روش‌های جوانسازی و کاهش چین و چروک‌های صورت فکر می‌کنند. اما تزریق بوتاکس کاربردهای درمانی دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق پا و دست از کاربردهای دیگر آن است. بوتاکس در حقیقت یک نوع سم به نام بوتولونیوم است. اما تزریق این سم به شکل بوتاکس در صورتی که توسط پزشک و در مناطقی از بدن که پزشکان تشخیص می‌دهند، هیچ خطری برای بدن ندارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس را مطالعه کنید.

آیا بوتاکس زیر بغل واقعا میزان تعریق را کاهش می‌دهد؟

در صورتی که به دلایل متنوعی نظیر برخی بیماری‌ها مانند پرکاری تیروئید، فعالیت غدد تعریق افزایش می‌یابد و باعث بروز هیپرهیدروزیس می‌شود، استفاده از روش تزریق سم بوتولینوم برای مهار تعریق بیش از حد، ضروری است. 

با تزریق بوتاکس، فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی مسدود می‌شود و در نتیجه دستور مغز برای ایجاد تعریق بیشتر به غدده تعریق منتقل نخواهد شد. این موضوع باعث کاهش تعریق و بهبود وضعیت فرد خواهد شد.

برای بررسی اثربخشی تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق، بهتر است به نتایج تحقیقات و یافته‌های پزشکان مراجعه کنیم.

طبق گفته‌های سایت healthline.com، تزریق بوتاکس به زیر بغل در ۸۰ تا ۹۰ درصد موارد نتایج مثبت و مطلوبی داشته است و تعریق بدن را کاهش می‌دهد. همچنین، تزریق بوتاکس به پیشانی علاوه بر جلوگیری از پیری پوست، تعریق در این منطقه را نیز کاهش می‌دهد و تا ۵ ماه تاثیر خود را حفظ می‌کند.

برای درک اینکه بوتاکس چگونه تعریق زیر بغل را کاهش می‌دهد، باید بدانیم که بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولونیوم تشکیل شده است. تزریق بوتاکس با فلج کردن عضلات و اعصاب، تاثیر خود را بر روی بدن می‌گذارد. برای مثال، در جوانسازی پوست صورت، تزریق بوتاکس به خطوط میان ابرو از حرکت این عضلات جلوگیری می‌کند و با به تاخیر انداختن ظاهر چین و چروک در این منطقه کمک می‌کند.

همچنین، تزریق بوتاکس برای کاهش تعریق به همین شکل عمل می‌کند. برای مثال، تزریق بوتاکس به زیر بغل یا کف دست، عصب‌ها و غدد بیش فعال را فلج کرده و از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، وقتی عصب‌ها نتوانند پیام تعریق را برسانند، بدن دیگر عرق نمی‌کند.

تزریق بوتاکس زیر بغل برای چه افرادی مناسب است؟

برای اکثر افراد، تزریق بوتاکس خطری ندارد. با این حال، برخی افراد ممکن است به دلایل خطرات سلامتی، قادر به انجام تزریق بوتاکس نباشند. این افراد شامل افرادی با ضعف شدید عضلانی، بیماری‌های قلبی و آنهایی که حساسیتی نسبت به مواد تزریقی بوتاکس دارند، می‌شوند. 

همچنین، تزریق بوتاکس برای زنان باردار و شیرده با خطراتی همراه است و ممکن است باعث آسیب رساندن به جنین شود. هنگامی که بدن پس از تزریق بوتاکس حساسیت نشان می‌دهد، به این معناست که آنتی‌ژن سم از طریق خون در حرکت است. این واقعه می‌تواند به جنین در زنان باردار آسیب برساند.

مزایای درمان تعریق زیاد با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس زیر بغل یک روش مناسب برای افرادی است که داروهای ضد تعریق برای آن‌ها پاسخگو نبوده است. FDA این روش را برای افرادی تایید کرده است که تعریق شدید در ناحیه زیر بغل دارند.

تزریق بوتاکس زیر بغل، برخی مزایای مهم زیر را دارد:

  • این روش درد و ناراحتی به وجود نمی‌آورد.
  • خونریزی، کبودی و تورم ندارد.
  • در کمترین زمان ممکن بالاترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد.
  • نیازی به بستری شدن قبل و بعد از انجام تزریق بوتاکس نیست.
  • تا حد زیادی، نتیجه آنی مشاهده می‌شود.

بوتاکس زیر بغل

مطالعه پیشنهادی: مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

خبر خوب اینکه تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق، خطر جدی به همراه ندارد. با این حال، در برخی موارد، افراد ممکن است عوارضی را تجربه کنند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کبودی در منطقه زیر بغل
  • احساس درد در نواحی زیر بغل
  • نشانه‌هایی همچون سرماخوردگی
  • سردرد شدید

علاوه بر این، عوارض جدی دیگر که ممکن است رخ دهند، شامل موارد زیر هستند:

  • مشکلات ناشی از عدم کنترل ادرار
  • اختلال در بینایی
  • مشکلات در صحبت کردن
  • مشکلات تنفسی
  • خستگی شدید و ضعف عضلانی
  • مشکلات پوستی مانند کهیر
  • سردرد و سرگیجه مزمن
  • درد شدید در ناحیه زیر بغل

اگر با هر یک از این عوارض پس از تزریق بوتاکس در زیر بغل مواجه شدید، باید با پزشک خود در اسرع وقت تماس بگیرید و به او اطلاع دهید.

سخن پایانی

تزریق بوتاکس زیر بغل برای کاهش تعریق از عوامل موثر این حوزه است که علاوه بر کاهش تعریق، می‌تواند بوی نامطبوع ایجاد شده را نیز از بین ببرد. این روش خطری ندارد و به‌غیر از افراد باردار بقیه می‌توانند با خیالی آسوده این امر را انجام دهند. البته برخی نیز ممکن است به دلیل حساسیت و برخی بیماری‌ها پس از تزریق دچار عوارض شوند؛ اما پیشنهاد می‌شود که پیش از انجام تزریق تمامی معاینات پزشکی را انجام دهند.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید