مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

0
337
ماطق ممنوعه بوتاکس

بدون تردید، تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم به عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی غیرجراحی در جهان شناخته می‌شود. در دهه‌های اخیر، این روش به همراه پرکننده‌های پوستی ترکیب شده و به عنوان یک درمان اصلی در پیشگیری و درمان علائم پیری صورت مورد استفاده قرار گرفته است. 

موفقیت تزریق بوتاکس به موازات انجام این ترکیبات، محل تزریق، ویژگی‌های فیزیولوژیکی بیمار و عوامل دیگر بستگی دارد. پزشکان موظف به ارزیابی جامع هر بیمار هستند تا محل تزریق بوتاکس را با دقت انتخاب کرده و نتایج مطلوب را ایجاد نمایند. در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا، به بررسی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس و عوارض ممکن آن پرداخته خواهد شد.

در چه مناطقی از بدن تزریق بوتاکس ممنوع است؟

تزریق‌کنندگان ماهر در تزریق بوتاکس نواحی مناسب برای تزریق را می‌شناسند و اهمیت بسیاری به جلوگیری از تزریق در نواحی غیرمناسب می‌دهند. تزریق در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ممکن است به عوارض ماندگار و خطرناک منجر شود. با توجه به اینکه بوتاکس عضلات را به طور موقت فلج می‌کند، استفاده از آن در تمام نقاط صورت و بدن مناسب نیست.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، مثانه پرکار، رفع چین و چروک، بوتاکس برای کاهش تعریق زیر بغل، درمان تعریق کف دست و پا با تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) موافقت شده است. در صورت استفاده از بوتاکس در نواحی دیگر، احتمال آثار جانبی خطرناک وجود دارد؛ بنابراین تزریق در این نواحی توصیه نمی‌شود. مناطق تأییدشده برای تزریق بوتاکس شامل زیر چشم، نواحی بین ابروها و پیشانی می‌شوند.

سه نقطه در اطراف چشم‌ها، پنج نقطه در پیشانی و پنج نقطه بین ابروها می‌توانند به عنوان نقاط مورد استفاده برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته شوند. همچنین، مناطق ممنوعه برای تزریق بوتاکس شامل روی گونه، روی ابروها، دو طرف لب، دو طرف بینی، روی پلک‌های بالا و پایین، زیرلب پایین و زیر دو سوراخ بینی (بالای لب) می‌شوند.

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

مطالعه کنید: بهترین مارک بوتاکس در ایران

مناطق مجاز برای تزریق بوتاکس 

تا به الان با مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس آشنا شدید و حال می‌خواهیم شما را با مناطق مجاز برای تزریق بوتاکس آشنا کنیم. همه افراد به دنبال داشتن صورتی زیبا و بدون نقص هستند. تزریق بوتاکس، به عنوان یکی از خدمات جذاب زیبایی برای جوانسازی صورت، در کنار سایر خدمات محبوب است. در برخی نواحی که مناسب‌ برای تزریق بوتاکس هستند، این روش به ماندگاری بالا و اثربخشی قابل توجهی دست می‌یابد.

  • حوالی چشم: چین و چروک‌های این ناحیه در صورت، با تزریق بوتاکس به راحتی اصلاح می‌شوند.
  • پیشانی: تزریق بوتاکس به عنوان یکی از روش‌های موثر در رفع چین و چروک و جوانسازی حواشی پیشانی شناخته می‌شود.
  • خطوط بین ابرو: حرکات مکرر صورت ممکن است باعث ایجاد خطوط بین ابروها شود که ظاهر چهره را به ظاهر خشمگین یا ناراحت تغییر می‌دهند. درمان این خطوط از طریق تزریق بوتاکس نیز ممکن است.

تزریق بوتاکس در مناطق ممنوعه چه عوارضی دارد؟ 

استفاده از بوتاکس در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس ممکن است منجر به عوارض جانبی گردد. اگر از کلینیک و پزشک مجرب و معتبر برای خدمات زیبایی نظیر تزریق بوتاکس استفاده کنید، احتمال عوارض جانبی کاهش می‌یابد. 

بنابراین، توصیه می‌شود که برای خدمات زیبایی از جمله تزریق بوتاکس، تزریق چربی و پی‌آر‌پی صورت به کلینیک‌های معتبر و اعتمادی مراجعه فرمایید و مراقبت‌ های بعد از تزریق بوتاکس را به درستی انجام دهید. هرگز به آرایشگاه‌ها یا مراکز غیرتخصصی برای این خدمات مراجعه نکنید. استفاده از بوتاکس در نقاط غیرمجاز ممکن است به عوارضی از جمله مشکلات زیر منجر شود:

  • تزریق نادرست در پیشانی: به عنوان مثال، وارد کردن مواد در عضلات فرونتالیس به جای عضله موجدار، ممکن است باعث افکت مفیستو یا بلندتر شدن غیرطبیعی ابروها گردد. 
  • تزریق نادرست در عضلات اطراف چشم: اعمال تزریق در ناحیه غیرصحیح عضله چشم، ممکن است باعث افتادگی پلک گردد.
  • تزریق اشتباه در عضلات سفلی صورت: مصرف اضافی بوتاکس در عضلات سفلی صورت، ممکن است باعث پایین آمدن گوشه‌های دهان و ناهماهنگی موقت در چهره گردد. 
  • آسیب دیدن بافت زیر پوست، نامتقارنی ناشی از حرکت بوتاکس، خونریزی و کبودی شدید و طولانی مدت، احتمال ایجاد مشکلات بینایی نیز از دیگر عوارض جانبی هستند.

روش‌های جایگزین بوتاکس برای مناطق ممنوعه

تزریق بوتاکس یکی از خدمات زیبایی محبوب است. در صورتی که به دنبال راه‌حلی برای ارتقای زیبایی مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس هستید، روش‌های دیگری نیز در دسترس است. روش‌هایی که می‌توان به جای تزریق بوتاکس بهره برد، شامل موارد زیر می‌شوند.

تزریق چربی

تزریق چربی به عنوان یک روش جوانسازی پوست محسوب می‌شود. در این روش، چربی از مناطق دیگر به مناطق کم حجم منتقل می‌شود. این روش، ایمن و با نتایج طبیعی و دائمی شناخته می‌شود. به عنوان جایگزین مناسب برای تزریق بوتاکسریق فیلر یا پرکننده‌های چین و چروک، یک روش موضعی است که برای از بین بردن خطوط پرکلاغی و خط لبخند استفاده می‌شود. 

این فرآیند، با حذف چین و چروک و بهبود فرو رفتگی‌های پوست، جوانی و شادابی به پوست شما را باز می‌گرداند و ممکن است جایگزین مناسبی برای تزریق بوتاکس باشد. بسیاری از فیلرها، در کمتر از 30 دقیقه، حفره‌ها و خطوط پوست در مناطق مختلف صورت، گردن و دست را پر می‌کنند و ممکن است تا یک سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشند.

لیزر جوانسازی پوست 

اگر منطقه مورد نظر شما برای جوانسازی، از مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس است، لیزر جوانسازی پوست می‌‌تواند به شما کمک کند. این روش یک روش معتبر برای کاهش چین و چروک، لکه‌های پیری، زخم‌های آکنه و سایر نقائص پوستی است. این روش می‌تواند جایگزین مناسبی برای تزریق بوتاکس باشد. اما به دلیل تنوع لیزرها و تأثیرات متفاوت آن‌ها بر پوست، انتخاب نوع مناسب درمان ممکن است چالش‌برانگیز باشد. اگر قصد دارید از مزایای لیزر جوانسازی به جای بوتاکس بهره‌مند شوید، آشنایی با انواع مختلف لیزرها امری ضروری است

لیفت صورت 

عمل لیفت صورت یک روش جراحی زیبایی است که به منظور جلوگیری از افتادگی و چین خوردگی پوست گونه‌ها و خط فک انجام می‌شود. این روش می‌تواند تغییراتی که با گذشت زمان و افزایش سن در شکل صورت رخ می‌دهد را بهبود بخشد.

طی این عمل، بافت‌های صورت، کشیده و سفت می‌شوند تا خاصیت ارتجاعی ازدست‌رفته بازگردانده شود. لیفت صورت به عنوان گزینه‌ای کارآمد برای کاهش اثرات پیری محسوب شده و گاهاً به عنوان جایگزینی برای تزریق بوتاکس در نظر گرفته می‌شود.

کسانی که نباید بوتاکس تزریق کنند

بعضی افراد به دلیل ویژگی‌های فیزیکی یا وضعیت‌های خاص، مناسب برای تزریق بوتاکس نمی‌باشند. در این افراد، عوارض تزریق بوتاکس به نسبت فواید آن بیشتر است.

اشخاص مبتلا به اختلالات عضلانی و عصبی، افراد مبتلا به عفونت یا تبخال در مناطق مشخص، افراد حساس به مواد بوتاکس و همچنین افراد مصرف‌کننده داروهای انعقاد خون یا رقیق‌کننده خون از میان گروه‌هایی هستند که نیاز به احتیاط درمانی دارند.

نقاط ممنوعه بوتاکس

سخن پایانی 

پوست افراد با گذر زمان و افزایش سن تحولاتی را تجربه می‌کند، به خصوص پس از میانسالی که چین و چروک به وضوح ظاهر می‌شوند. یکی از روش‌های رایج برای مقابله با این مشکلات، تزریق بوتاکس است. این روش با فلج کردن عضلات، می‌تواند به طور قابل توجهی تأثیرگذار باشد؛ اما نوع و مقدار تزریق بوتاکس در این درمان، امری حیاتی است.

اگر در مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس، تزریق انجام شود ممکن است عوارض جدی و غیرقابل بازگشت به همراه داشته باشد. در این مقاله، به تمام نکات مهم مرتبط با تزریق بوتاکس و مناطق ممنوعه آن اشاره شده است. شما با مطالعه دقیق می‌‌توانید درمانی مناسب برای زیباتر شدن داشته باشید.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید