لیفت بینی با نخ

0
412
لیفت بینی با نخ

بینی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های صورت شماست. شکل، موقعیت و اندازه آن می‌تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر و احساس کلی صورت شما داشته باشد. اگر از ظاهر خود و به خصوص بینی خود ناراضی هستید، ممکن است مشکلات زیادی در اعتماد به نفس و عزت نفس شما به وجود بیاید. بسیاری از افراد در موقعیت مشابه، اغلب برای رفع مشکلات بینی خود به جراح بینی مراجعه می‌کنند. با این حال، اگر نیاز به تغییر شکل فعلی بینی خود دارید، یک روش کم تهاجمی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید لیفت بینی با نخ است. در ادامه این مقاله از طبینجا به بررسی روش لیفت بینی با نخ می‌پردازیم.

لیفت بینی با نخ چیست؟

لیفت بینی با نخ یک روش درمانی غیرجراحی است که شامل استفاده از نخ‌های ریز قابل جذب ساخته شده از نوعی قند پیچیده است. نخ‌های PDO به تغییر شکل بینی کمک می‌کند تا بینی خوش فرم تری داشته باشید. این روش یک جایگزین عالی برای روش‌های زیبایی است که نیاز به حداقل زمان استراحت دارد و نتایج قابل مشاهده‌ای را ارائه می‌دهد.

لیفت نخ بینی

پیشنهاد مطالعه: چسب لیفت بینی

لیفت بینی با نخ چگونه عمل می‌کند؟

لیفت بینی با نخ یک روش درمانی نسبتا سریع و ساده است که در عرض یک ساعت انجام می‌شود. برای این عمل، باید به پشت دراز بکشید و صورت شما به سمت بالا متمایل شود. سپس یک نوع بی‌حس کننده موضعی روی بینی و اطراف بینی به شما داده می‌شود تا از احساس ناراحتی یا درد جلوگیری کند.

جراح، با بخیه‌های جراحی مخصوص که به عنوان نخ‌های PDO نیز شناخته می‌شوند، در امتداد پل بینی به صورت افقی برای ارتفاع و سپتوم برای برجستگی بینی و سپس به صورت عمودی تا نوک بینی قرار می‌دهد. این نخ‌های PDO دو هدف دارند، هدف اول ساخت داربست برای ساختار بینی و کمک به شکل دادن و کانتور کردن است. هدف دوم تولید کلاژن است. افزایش تولید کلاژن باعث ماندگاری بالاتر می‌شود. تعداد دقیق نخ‌های PDO مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به شکل فعلی بینی فرد داوطلب بستگی دارد.

لیفت با نخ بینی چه نتایجی می‌تواند داشته باشد؟

لیفت بینی با نخ بیش از 15 سال پیش توسعه و معرفی شد، اما در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این تکنیک مقرون به صرفه و موثر می‌تواند برای رفع مشکلات مختلفی که ممکن است داشته باشید، از جمله موارد زیر استفاده شود:

باریک شدن بینی : اگرچه لیفت با نخ PDO نمی‌تواند عرض بینی را تغییر دهد، اما می‌توان از این روش استفاده کرد تا ظاهری باریک‌تر به بینی شما بدهد و به سادگی پل بینی را کمی بلند کند.

لیفت نوک بینی: شاید رایج‌ترین دلیل درخواست لیفت با نخ بینی، لیفت نوک بینی باشد. اگر نوک بینی شما به سمت پایین باشد، بینی شما را بلندتر نشان می‌دهد. اگر نوک بینی شما افتادگی داشته باشد، ممکن است صورت شما پیر شود. علاوه بر این، رباط‌هایی که از بینی شما حمایت می‌کنند و بین غضروف قرار می‌گیرند، می‌توانند ضعیف شده و باعث ریزش نوک آن شوند. نخ PDO جایگزین می‌شود و آن را بلند می‌کند تا بینی شما کوتاه، و صورت شما جوان‌تر شود.

اصلاح برآمدگی بینی: اگر در بینی خود برآمدگی دارید یا بینی شما کج است. می‌توان از لیفت با نخ برای تغییر شکل بافت بینی استفاده کرد و ظاهری صاف‌تر به آن داد.

لیفت دماغ با نخ

مزایای لیفت بینی با نخ چیست؟

چندین مزیت کلیدی برای درمان لیفت با نخ وجود دارد، از جمله:

لیفت بینی با نخ موقتی است

 از آنجایی که نتایج فقط موقتی هستند، اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید، فقط باید منتظر بمانید تا نخ‌های بینی PDO به طور طبیعی حل شوند. این می‌تواند بین 6 تا 8 ماه طول بکشد و در ادامه شما می‌توانید بینی  خود را مجددا داشته باشید.

لیفت نخ بینی کم هزینه است

لیفت بینی با نخ در مقایسه با رینوپلاستی سنتی، بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر است.

ایمنی بیشتر لیفت نخ بینی

لیفت بینی با نخ نه تنها بسیار موثر است بلکه بسیار نسبت به سایر روش‌ها ایمن نیز هست.

نتایج قابل مشاهده لیفت بینی با نخ

نتیجه این درمان بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است. بعد از لیفت بینی با نخ هیچ زمان ریکاوری یا استراحتی وجود ندارد، به این معنی که می‌توانید تقریباً بلافاصله بعد از لیفت، به فعالیت‌های روزمره خود از جمله کار و ورزش ادامه دهید.

لیفت با نخ بدون تزریق داروی بیهوشی

اگرچه به شما یک کرم بی حس کننده موضعی برای کمک به کاهش درد و سوزش پیشنهاد می‌شود، اما نیازی به بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی ندارید.

محدودیت‌های لیفت بینی با نخ چیست؟

باید به خاطر داشته باشید که لیفت با نخ یک راه حل دائمی نیست و ساختار غضروفی واقعی بینی شما را تغییر نمی‌دهد. بنابراین، اگر شما علاقه‌مند به تغییر قابل توجه اندازه بینی هستید، نخ‌های PDO نتایجی را که می‌خواهید به شما ارائه نمی‌دهند.

نخ‌های بینی همچنین نمی‌توانند به حل مشکلات تنفسی شما کمک کنند زیرا مجرای بینی شما را باز نمی‌کنند. اگر به همین دلیل است که به درمان علاقه دارید، باید با پزشک عمومی یا پزشک زیبایی خود صحبت کنید که به شما کمک کنند تا بهترین گزینه‌های درمانی را پیدا کنید.

لیفت بینی با نخ PDO

آمادگی‌های لازم برای لیفت بینی با نخ

در طول قرار مشاوره، داوطلب و پزشک معالج در مورد آنچه که باید و نباید قبل از عمل انجام شود، صحبت خواهند کرد. برای آمادگی قبل از درمان، دستورالعمل‌های کلی زیر را در نظر داشته باشید:

  • حداقل یک هفته قبل از عمل، از مصرف مکمل‌های رقیق‌کننده خون و داروهایی مانند ویتامین E، ایبوپروفن و سایر داروهای ضد التهابی و آسپرین خودداری کنید.
  • از آنجایی که کبودی در این روش رایج است، ایده خوبی است که تا حد امکان سبزیجات برگ‌دار و سبز را در رژیم غذایی خود در پیش از درمان قرار دهید. اینها حاوی سطوح بالایی از ویتامین K هستند که می‌تواند به کاهش کبودی کمک کند.
  • وعده‌های غذایی مناسب بخورید و مطمئن شوید که از قبل آب زیادی نوشیده‌اید.

عوارض لیفت بینی با نخ چیست؟

در حالی که این درست است که لیفت با نخ PDO یک درمان غیر تهاجمی است، اما در هر روش زیبایی، همیشه احتمال برخی عوارض جانبی یا موارد منع مصرف وجود دارد. احساس سفتی در اطراف ناحیه درمان طبیعی است و امکان دارد تا چند روز به طول بیانجامد. ممکن است در چند روز اول پس از عمل کمی درد خفیف داشته باشید، حساسیت، تورم و کبودی همگی قابل انتظار هستند، اما به طور معمول ظرف چند روز برطرف می‌شوند.

ریکاوری بعد از لیفت با نخ بینی چقدر طول می‌کشد؟

لیفت بینی با نخ نیازی به زمان ریکاوری ندارد. اگرچه از نظر فیزیکی قادر خواهید بود به زندگی خود ادامه دهید، اما موارد خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • شما باید حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از هر نوع ورزش و فعالیت شدید خودداری کنید.
  • باید از دست زدن به بینی و اطراف آن خودداری کنید. این بدان معناست که شما باید حداقل 10 روز پس از عمل از ماساژ صورت خودداری کنید.
  • باید حداقل 12 ساعت از استفاده از آرایش روی ناحیه خودداری کنید.
  • شما باید حداقل به مدت 7 روز از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید و از نور مستقیم خورشید دوری کنید.

نتیجه لیفت بینی با نخ

سخن آخر

فرقی نمی‌کند که به دنبال انجام این کار بر روی پل بینی یا نوک بینی خود هستید، اما اگر می‌خواهید از جراحی اجتناب کنید، لیفت با نخ یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که می‌تواند به شما برای رسیدن به نتیجه مورد نظر کمک کند.

سوالات پرتکرار لیفت بینی با نخ

از چه سنی می‌توانم لیفت با نخ انجام دهم؟

در لیفت صورت با نخ هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و شما با صلاحدید پزشک معالج می‌توانیم لیفت انجام دهید.

لیفت با نخ چند سال ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت بینی با نخ تا 12 ماه می‌تواند باشد.

بینی گوشتی را می‌توان لیفت کرد؟

بله، هیچ محدودیتی بابت لیفت با نخ بینی استخوانی و بینی گوشتی وجود ندارد.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید