معرفی بهترین دکتر جراحی غبغب

0
962
بهترین دکتر جراحی غبغب

تناسب اندازه‌ی غبغب با سایر اجزای صورت تاثیر زیادی در زیبایی دارد. در برخی از افراد به دلیل رژیم غذایی نامناسب، افزایش سن و یا مسائل ژنتیکی غبغب شل و افتاده به نظر می‌رسد و ظاهری ناخوشایند را به ظاهر آن‌ها می‌دهد بنابراین افرادی که حالت غبغب آن‌ها از تناسب خارج می‌شود به دنبال راهی برای رفع این عارضه هستند.

موثرترین و مطمئن‌ترین راه حل برای از بین بردن چربی اضافه غبغب، جراحی غبغب نزد بهترین دکتر جراحی غبغب است. اگر قصد رفع غبغب خود را دارید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا قصد داریم شما را با بهترین دکتر برای رفع غبغب و روند جراحی زیبایی غبغب آشنا کنیم.

بهترین دکتر برای رفع غبغب چه ویژگی‌هایی دارد؟

غبغب در ناحیه‌ی بین گردن و چانه و جلوی نای (لوله‌ی تنفسی) قرار دارد به همین دلیل جز جراحی حساس به شمار می‌رود اما اگر توسط بهترین دکتر برای رفع غبغب، انجام شود خطری شما را تهدید نمی‌کند و جراحی موفقی را پشت سر می‌گذارید.

از جمله ویژگی‌هایی که باید در انتخاب پزشک خود به آن‌ها دقت کنید شامل موارد زیر می‌باشد.

✔ باید کاملا با اصول زیباشناسی صورت خانم‌ها و آقایان آشنا باشد.

✔ باید تمامی موارد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند.

✔ بهترین دکتر برای جراحی غبغب باید دارای مدرک تخصصی زیبایی و پلاستیک از دانشگاه معتبر باشد.

✔ باید از روش‌ها، متد و تجهیزات به روز استفاده کند.

پزشک متخصص جراحی غبغب

جراحی غبغب چیست؟

بر اساس معیارهای زیبایی تناسب اجزای صورت جز مهمترین رکن‌های زیبایی است، غبغب نیز باید  اندازه‌ای متناسب با سایر اجزا داشته باشد. به چربی‌های اضافه، پوست شل و افتاده‌ی ناحیه‌ی بین گردن و چانه غبغب می‌گویند. هدف از جراحی غبغب از بین بردن چربی‌ها، پوست اضافه و شل، ایجاد سطحی صاف و زیبا است. قطعا با جراحی غبغب جوان‌تر و زیباتر به نظر می‌رسید.

رفع غبغب، توسط بهترین دکتر برای جراحی غبغب چگونه انجام می‌شود؟

برای از بین بردن غبغب روش‌های مختلفی (جراحی و غیرجراحی) وجود دارد که با توجه به خواسته‌ی شما، نوع غبغب و صلاحدید پزشک، یکی از این روش‌ها را بهترین دکتر برای رفع غبغب به کار می‌برد در ادامه خلاصه‌ای از این روش‌ها را ارائه می‌دهیم.

جراح متخصص رفع غبغب

انواع روش‌های برداشتن غبغب بدون جراحی

موارد زیر از جمله روش‌های پرطرفدار از بین برنده‌ی غبغب به صورت غیر جراحی است.

1- آر اف (RF) 

در روش آر اف از دستگاهی استفاده می‌کنند که از خود به سمت چربی‌های غبغب امواج رادیویی متمرکز ساطع می‌کند، این امواج باعث گرم شدن ناحیه‌ی مورد نظر می‌شوند. به این ترتیب به مرور زمان و انجام جلسات متعدد چربی‌های اضافه‌ی غبغب شما از بین می‌رود.

2- مزوتراپی لیپولیتیک (مزو لیپولیتیک) 

در روش مزوتراپی محلولی حاوی، ماده‌ی از بین برنده‌ی چربی و کلاژن ساز را به نواحی مختلف غبغب تزریق می‌کنند که باعث از بین رفتن و کاهش چربی و سلول‌های چربی می‌شود. با توجه به نظر بهترین دکتر برای رفع غبغب مزوتراپی باید طی چندین جلسه‌ی متعدد انجام شود.

3- هایفوتراپی (HIFU) 

هایفوتراپی را با دستگاهی انجام می‌دهند که پرتوهای متمرکز فراصوت (همان پرتوهای مورد استفاده در دستگاه سونوگرافی) را از خود به سمت پوست ساطع می‌کند.این تابش‌های فراصوتی به عمق 1.5 تا 4.5 میلیمتری لایه‌ی میانی پوست (درم) تابانده می‌شود در نتیجه باعث ایجاد گرما و از بین رفتن سلول‌های چربی در ناحیه‌ی غبغب و همچنین تحریک کلاژن سازی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌‌ی بهترین دکتر هایفوتراپی را مطالعه کنید.

4- تزریق مواد حل کننده‌ی چربی 

 همانطور که از نام این روش پیداست اساس آن تزریق محلولی به نام داکسی کولیک اسید است که باعث حل شدن چربی‌های ناحیه‌ی غبغب و تحریک کلاژن سازی می‌شود. از عوارض این روش می‌توان به کبودی، ورم، التهاب و یا حساسیت اشاره کرد که بعد از گذشت چند روز کاملا از بین می‌روند.

5- لیفت غبغب با نخ

 در روش لیفت با نخ، از نخ‌های بخیه‌ی جذبی دارای دندانه‌های خاردار استفاده می‌کنند. در ابتدا بهترین دکتر برای رفع غبغب، ناحیه‌ی مورد نظر را بی‌حس می‌کند، در مرحله‌ی بعدی نخ لیفت را با سوزن بسیار نازک وارد بافت داخلی پوست می‌کنند، وقتی که نخ در جای درست خود قرار گرفت جراح نخ را به آرامی، به سمت بالا می‌کشد تا به مرور زمان چربی‌های غبغب از بین بروند و پوست نیز لیفت پیدا کند. برای اطلاعات بیشتر می‌تواند مقاله‌ی بهترین دکتر لیفت صورت با نخ را مطالعه کنید.

6- اندولیفت

اندولیفت نوعی لیزر است که برای از بین بردن غبغب از آن استفاده می‌کنند. انرژی حاصل از اشعه‌ی اندولیفت به بافت‌های عمقی پوست تابانده می‌شود که هدف آن حذف چربی‌ها و تحریک کلاژن سازی در پوست است. 

بهترین دکتر برای از بین بردن غبغب

انواع روش‌های جراحی از بین برنده‌ی غبغب

سه روش زیر از جمله روش‌های جراحی موثر و پرطرفدار در از بین بردن غبغب به شمار می‌روند.

1- لیپوماتیک (Lipomatic)

لیپوماتیک عموما با بی‌حسی انجام می‌شود. بهترین دکتر برای جراحی غبغب ابتدا دارویی حاوی لیدوکائین، سرم و اپی‌نفرین را به ناحیه‌ی غبغب تزریق می‌کند تا چربی‌ها حالت مایع و سیال پیدا کنند، سپس لوله‌ی کانولا را از طریق سوراخ کوچکی وارد غبغب کرده تا سلول‌های چربی را بدون آسیب خارج ‌کند، در نهایت محل برش را بخیه می‌زنند. چون در روش لیپوماتیک سلول‌های چربی را بدون آسیب خارج می‌کنند در نتیجه می‌توان آ‌ن‌ها را به نواحی‌ دیگری مانند صورت تزریق کرد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی بهترین دکتر لیپوماتیک را مطالعه کنید.

2- لیپوساکشن (Liposuction)

لیپوساکشن نیز جز روش‌های جراحی‌ای است که با بی‌حسی انجام می‌شود. بهترین دکتر برای رفع غبغب ابتدا برش‌های کوچکی را در ناحیه‌ی غبغب ایجاد می‌کند سپس لوله‌ی کانولا (به یک پمپ تخلیه متصل است) را از این برش‌ها وارد بدن می‌کند تا از طریق مکش سلول‌های چربی وارد دستگاه شوند. در روش لیپوساکشن چون قبل از مکش، چربی‌ها سوزانده می‌شوند دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

3- ساب منتوپلاستی (submentoplasty)

در این روش بهترین دکتر برای رفع غبغب، علاوه بر لیپوساکشن یا لیپوماتیک برش‌های کوچکی را نیز در ناحیه‌ی بین چانه و گردن ایجاد می‌کند تا عضلات و بافت‌های این ناحیه سفت و کشیده شوند، اما کشیدگی پوست به اندازه‌ی جراحی لیفت گردن نیست. در بعضی مواقع اگر میزان چربی‌های غبغب به اندازه‌ای زیاد باشد که باعث افتادگی و شلی پوست ناحیه‌ی گردن شود، بهترین دکتر برای جراحی غبغب لیفت گردن را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد.

بهترین جراح رفع غبغب

هزینه‌ی رفع غبغب توسط بهترین دکتر برای رفع غبغب چقدر است؟

شما قبل از هر اقدامی جهت رفع غبغب باید اطلاعاتی را در خصوص هزینه‌های آن داشته باشید هزینه‌ی رفع غبغب با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و برای افراد مختلف متفاوت است از جمله‌ی عوامل موثر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

⭐دستمزد بهترین دکتر برای رفع غبغب که با توجه به مهارت و تجربه‌ی پزشک متغیر است. ⭐نوع روش انتخابی برای رفع غبغب
⭐در صورت نیاز تعداد جلسات درمانی ⭐هزینه‌ی آزمایشات و داروهای مصرفی
⭐هزینه‌ی کلینیک، اتاق عمل و تجهیزات استفاده شده ⭐اگر رفع غبغب همراه با جراحی لیفت گردن انجام شود قطعا هزینه نیز بالاتر می‌رود.

جراح خوب برای چربی غبغب

آیا جراحی غبغب عوارض دارد؟

بله، تمامی جراحی‌ها اعم از زیبایی و درمانی دارای عوارض خاص خود هستند اما انتخاب پزشک معالج و نوع مراقبت‌های زیباجو بعد از جراحی به شدت در ایجاد و ماندگاری عوارض موثر است. به طو کلی عوارض را به دو دسته تقسیم می‌کنند که در ادامه خلاصه‌ای از این موارد را نام می‌بریم.

دسته‌ی اول: عوارضی که عموما بعد از هر جراحی به وجود می‌آیند و مدتی بعد نیز از بین می‌روند.

  • ورم و کبودی
  • بی‌حسی و خارش موقت در ناحیه تحت درمان و برش
  • درد که با مصرف مسکن‌ها به مرور زمان از بین می‌رود.
  • اگر جراحی با بی‌هوشی انجام شود ممکن است سرگیجه یا حالت تهوع به شما دست دهد.
  • بالا رفتن دمای بدن، به دلیل شوک وارد شده در اثر تخلیه چربی

بهترین دکتر برای عمل زیبایی غبغب

دسته‌دوم: عوارض غیر طبیعی که در اثر اشتباه پزشکی یا عدم رعایت نکات لازم توسط زیباجو به وجود می‌آیند.

  • عدم رضایت از نتیجه‌‌ی جراحی
  • عدم تقارن در دو طرف غبغب
  • احتمال ایجاد عفونت، تب، باز شدن بخیه‌ در نتیجه خونریزی
  • آسیب دائمی به اعصاب حسی در نتیجه بی‌حسی دائمی در ناحیه تحت درمان
  • باقی ماندن جای بخیه و اسکار زخم
  • آمبولی چربی، این عارضه در اثر نفوذ تکه‌ای از بافت چربی به داخل عروق فرد است که در خون‌رسانی بدن اختلال ایجاد می‌کند.
  • برگشت چربی‌ها، که این مورد کاملا به تغذیه و فعالیت فرد بستگی دارد.

به طور کلی جراحی رفع غبغب جز جراحی‌های ساده و کم خطر محسوب می‌شود با انتخاب بهترین دکتر برای جراحی غبغب احتمال به وجود آمدن عوارض دسته‌ی دوم تقریبا صفر است.

دکتر خوب برای جراحی غبغب

مراقبت‌های بعد از عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک غبغب

بهترین دکتر برای رفع غبغب، در جلسه‌ی مشاوره تمامی نکات لازم را برای بعد از جراحی غبغب به شما تذکر می‌دهد تمامی این موارد را جدی بگیرید زیرا مراقبت‌های بعد از جراحی به اندازه‌ی روند جراحی مهم است. موارد زیر از جمله مواردی است که باید آ‌ن‌ها را رعایت کنید.

  • در هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید برای این منظور از دو بالش استفاده کنید.
  • طاق باز بخوابید.
  • داروهای آنتی‌بیوتیک خود را سر موقع مصرف کنید تا ریسک ایجاد عفونت پایین بیاید.
  • پزشک برای شما گن مخصوصی را تجویز می‌کند به طور مرتب آن را استفاده کنید.
  • شما باید حداقل تا 2 هفته بعد از جراحی از استعمال دخانیات و مصرف الکل دوری کنید، زیرا دخانیات و الکل روند بهبودی شما را مختل می‌کنند.
  • سر خود را خم نکنید و پایین نیاورید، به طور کلی سعی کنید به ناحیه‌ی غبغب خود فشار وارد نکنید. 
  • رژیم غذایی خود را تغییر دهید و سعی کنید بیشتر از مایعات، غذاهای نرم، میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید و بالعکس مصرف نمک و ادویه‌جات را کاهش دهید.
  • از کمپرس یخ برای کاهش ورم و کبودی استفاده کنید، دقت کنید که در 24 ساعت اول به طور مرتب از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • در دوره‌ی نقاهت خود به هیچ عنوان از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده نکنید.

بهترین دکتر جراحی زیبایی غبغب

علل به وجود آمدن غبغب

غبغب به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود که در ادامه‌ی مقاله به مهترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • دلایل ژنتیکی و ارثی
  • افزایش سن
  • اضافه وزن بالا و چاقی مفرط
  • از بین رفتن حالت الاستیکی و ارتجاعی پوست در اثر آسیب‌های نور خورشید یا آلودگی‌های محیطی
  • کاهش وزن شدیدی که ممکن است باعث شل شدگی و افتادگی پوست غبغب شود.
  • بیماری کم کاری تیروئید
  • کاهش کلاژن سازی پوست
  • کوچک بودن یا عقب بودن چانه
  • ضعیف شدن عضلات ناحیه‌ی گردن
  • قرار گرفتن نادرست سر مثل زمانی که افراد به مدت طولانی سر خود پایین می‌گیرند.

جراحی غبغب توسط بهترین جراح

کلام آخر

برداشتن غبغب باید توسط بهترین دکتر برای رفع غبغب انجام گیرد تا جراحی را با کمترین عوارض و رضایت بخش‌ترین نتیجه انجام دهد. ما در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا سعی کردیم شما را با بهترین دکتر برای جراحی غبغب و روش‌های درمان آن آشنا کنیم. 

سوالات متداول درباره‌ی رفع غبغب

آیا جراحی غبغب برگشت‌ پذیر است؟

علاوه بر انتخاب پزشک معالج و تکنیک جراحی او، این مورد به رژیم غذایی و سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد، در صورت عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است غبغب به حالت اولیه‌ی خود برگردد.

چه مدتی بعد از انجام جراحی غبغب بی‌حسی ناحیه‌ی تحت درمان از بین می‌رود؟

با توجه به اینکه فیزیولوژی بدن افراد متفاوت است بنابراین زمان از بین رفتن بی‌حسی نیز در افراد مختلف متفاوت است، بین 4 ماه تا 1 سال ممکن است زمان نیاز باشد تا بی‌حسی کاملا برطرف شود.

نحوه‌ی خوابیدن بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک غبغب چگونه باید باشد؟

سعی کنید از 2 بالشت در زیر سر خود استفاده کنید به طوری که زاویه‌ی سر با بدن باید بین 35 تا 40 درجه باشد و تا بهبودی کامل طاق باز بخوابید.

آیا بعد از انجام جراحی غبغب ماساژ نیاز است؟

بله، و ماساژ بعد از جراحی غبغب باید توسط بهترین دکتر برای جراحی غبغب انجام شود، زمان انجام این ماساژ بین 10 تا 20 دقیقه است.

آیا کج شدن لب و دهان بعد از جراحی رفع غبغب طبیعی است؟

بله، اما بروز آن در 3 هفته‌ی اول طبیعی است چنانچه این حالت ادامه پیدا کرد شما باید این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

از گن مخصوص تا چه مدتی بعد از عمل رفع غبغب باید استفاده کرد؟

حداقل 1 ماه

آیا امکان رفع غبغب و ایجاد صورتی زاویه‌دار همزمان با هم وجود دارد؟

بله، منعی نیست.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید