Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

آبلیمو یا آبغوره کدامیک بهتر است؟ بررسی خواص آب لیمو

راه های مصرف انگور بی شمار است. بی دلیل نیست که انگور به عنوان ملکه میوه ها شناخته شده است، از استفاده در دسرها، سس ها و سالادها گرفته تا مواد اولیه در تهیه مشروبات الکلی. اما لیمو ترش که اغلب برای تهیه لیموناد و انواع نوشیدنی به کار می رود، طعم وصف ناپذیری دارد. در این پست از طبینجا قصد داریم تا شما را با مقایسه خواص این دو ماده آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

آب لیمو

زمانی که صحبت از ارزش غذایی و خواص آب لیمو به میان می‌آید، آب لیمو با داشتن ۶ درصد اسید سیتریک طعم ترشی دارد و حاوی ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین‌های B5، B3، B1 و B2، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم است. روی و شکر، کربوهیدرات ها، فیبر غذایی، چربی و پروتئین مواد معدنی این میوه معجزه آسا هستند.

خواص آب لیمو برای سلامتی

فواید خوردن لیمو ترش بعد از غذا

خواص آب لیمو در درمان بیماری ها

خواص آب لیمو در دوران بارداری

خواص آب لیمو و عسل

خواص آب لیمو برای پوست

خواص آب لیمو برای مو

آبغوره

انگور که در گروه توت ها طبقه بندی می شود، انواع و رنگ های مختلفی دارد از جمله سبز، قرمز، آبی، بنفش و قرمز تیره. انگور سبز در طول سال به راحتی در بازار قابل دسترس بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول ها و رسوراترول، ویتامین C و سایر مواد مغذی ضروری است که می تواند در صورت مصرف منظم، برای سلامتی شما معجزه کند. علاوه بر این، بوی میوه و طعم ترش آبغوره را به یکی از محبوب ترین و لذت بخش ترین میوه ها تبدیل کرده است.

خواص آبغوره

در ادامه شما را با برخی از خواص آبغوره آشنا می کنیم که می توانید برای داشتن بدن، پوست و موی سالم از آنها بهره بگیرید:

خواص آبغوره برای پوست

خواص آبغوره برای موی سر

خواص آبغوره برای سلامتی

مقایسه خواص آبغوره با آب لیمو

  1. کالری: کالری لیمو 52 درصد کمتر از آبغوره است. لیمو در هر 100 گرم 29 کالری و آب انگور 60 کالری دارد.
  2. فیبر: لیمو یک منبع عالی از فیبر غذایی بوده و 13 برابر بیشتر از آبغوره دارای فیبر رژیمی است.
  3. قند: لیمو 4.6 برابر کمتر از آبغوره حاوی قند است.

در مورد سایر عناصر موجود در این دو بایستی گفت که از نسبت تقریبا یکسانی برخوردارند.

منبع

با دانستن این اطلاعات به راحتی می توانید تصمیم عاقلانه‌ای در مورد نحوه مصرف این دو ماده بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص تغذیه‌ای آب لیمو می توانید با متخصصین تغذیه طبینجا بصورت آنلاین مشورت نمایید.

Rate this post