Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

علل درد سنگ کلیه و درمان آن

387680.jpeg caption

درد سنگ مجاری ادراری نوعی از دردی است که وقتی سنگهای ادراری بخشی از مجاری ادراری شما را مسدود می کنند ایجاد می شود. مجاری ادراری شما شامل کلیه ها، حالب ها، مثانه و مجرای ادرار است. سنگ در هر نقطه از دستگاه ادراری ایجاد می شود و اغلب زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی مانند کلسیم و اسید اوریک در ادرار رسوب کرده و کریستال های ادراری سخت ایجاد می کنند. این سنگ ها می توانند به اندازه یک دانه ماسه یا به اندازه یک توپ گلف باشند. وقتی این سنگ ها به اندازه کافی بزرگ شوند، می توانند بسیار دردناک شوند.

علائم کولیک کلیوی

سنگهای کوچک ممکن است هیچ علامتی ایجاد نکند. سنگهای بزرگتر می توانند باعث ایجاد درد کلیوی شوند، به خصوص اگر انسداد حالب ایجاد شود. منظور لوله ای است که کلیه را به مثانه متصل می کند.

علائم کولیک کلیوی شامل موارد زیر است:

علائم دیگر سنگ ادرار شامل موارد زیر است:

علل درد سنگ کلیه

درد سنگ کلیه زمانی اتفاق می افتد که یک سنگ در مجاری ادراری شما قرار می گیرد، اغلب در مجرای ادرار. سنگ در این منطقه کشیده شده و گسترده می شود و باعث درد شدید می شود.
در حدود 12 درصد از مردان و 6 درصد از زنان یک یا چند سنگ ادراری را در طول زندگی تجربه می کنند. به دلیل تغییر در رژیم غذایی و عادات سبک زندگی، میزان کولیک کلیوی در حال افزایش است.

چند عامل خطر ابتلا به سنگ های ادراری را افزایش می دهد، از جمله:

درمان اولیه حملات درد با مسکن خوراکی یا تزریقی است و درمان سنگها بسته به سایز، محل و شرایط جسمانی افراد می تواند دارو ورزش، جراحی با لیزر یا جراحی باز باشد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

Rate this post