نتیجه های گذشته
متاسفانه هیچ نتیجه ای یافت نشد
تمامی مناطق

اطلاعات تماس بیمارستان قلب شهید رجایی

تهران - خیابان ولی عصر (عج) - جنب پارک ملت - نبش نیایش مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

موقعیت مکانی
از قسمت زیر نوبت بگیرید
متاسفانه هیچ نتیجه ای یافت نشد
متاسفانه هیچ کلینیکی برای ایشان در نظر گرفته نشده است
تمامی نوبت های حضوری ، در این بازه زمانی پر می باشد

درباره بیمارستان قلب شهید رجایی

مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ( بیمارستان قلب شهید رجایی) یکی از بزرگترین بیمارستانهای قلب در آسیا به شمار می رود . این مرکز پروانه بهره برداری خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته و زیر نظر همین وزارتخانه است و مرکزی دانشگاهی و دولتی می باشد.

این مرکز قطب علمی پزشکی قلب کشور است. این مرکز علاوه بر ارایه خدمات تشخیصی و درمانی، به ارایه خدمات طب پیشگیری و ارتقای سلامت پرداخته و همزمان با برگزاری سمینارها، کنفرانس ها و کنگره های علمی پزشکی به بازآموزی علمی پزشکان و سایر کادر پزشکی و پرستاری می پردازد. همچنین پژوهشکده ی قلب و عروق ایران مستقر در این مرکز  است.

تاریخچه مرکز قلب و عروق شهید رجایی (قطب علمی پزشکی قلب و عروق کشور):
 
 مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی (بیمارستان قلب شهید رجایی)یکی از بزرگترین بیمارستانهای قلب در آسیا به شمار می رود . این بیمارستان در سال 1353 با گنجایش 400 تخت افتتاح شده است . اما عملاٌ با 265 تخت فعالیت خود را آغاز کرد.در بدو افتتاح ، بیمارستان شامل  بخشهای ICU  و CCU با 12 تخت ، بخش خصوصی با 18 تخت و بخش VIP 4 تخت ، بود .
از دیگر بخشهای فعال بیمارستان قلب  اتاق عمل(2 اتاق فعال ) ، کاتتریسم و آنژیو گرافی ، رادیولوژی ، آزمایشگاه مرکزی ، آزمایشگاه تحقیقات پزشکی ، آزمایشگاه تحقیقات تجربی ، بخش دیالیز ، کتابخانه ، داروخانه ، فیزیو تراپی ، اتوپسی و مددکاری و مدرسه بهیاری بوده است .
در سال 1356 تعداد تختهای فعال به 366 تخت رسید. توضیح اینکه : در این سال بخش خصوصی به 4 بخش خصوصی زنان و مردان تفکیک شده و گنجایش بخش ICU و CCU بزرگسالان به 24 تخت رسید .
طی سالهای 1359 تا 1365 تغییرات کیفی بیمارستان به این شرح بوده است : اضافه شدن بخشهای اورژانس ، پزشکی هسته ای ، آزمایشگاه تحقیقات ، آزمایشگاه تحقیقات تجربی ، اکوکاردیوگرافی ،دندانپزشکی. همچنین تعداد تختهای بیمارستان به حداکثر ظرفیت پیش بینی شده خود یعنی 400 تخت رسید ودرسال 1365  بخش انقلاب با 16 تخت  ( در زمان جنگ به دلیل مصدومین شیمیایی و مجروحین جنگی ) فعالیت خود را آغاز نمود .
در سال 1370 بخش آنژیو گرافی بیمارستان با انجام آنژیوپلاستی گسترش قابل ملاحظه ای یافت و تا سال 1371 تعداد تختهای فعال بیمارستان تدریجاٌ به 450 تخت رسید . در ضمن بخش اورژانس بیمارستان در این سال از 10 تخت به 21 تخت با تجهیزات بخش CCU فعالیت خود را گسترش داد و در نیمه دوم سال تعداد اتاقهای عمل بیمارستان از 4 اتاق به 6 اتاق عمل افزایش یافت .
در سال 1372و1373  با افتتاح بخش Post CCU   مردان  با ظرفیت 33 تخت و بخش CCU B   بزرگسال با 12 تخت ، ICU B بزرگسال با 12 تخت و ICU جراحی قلب کودکان با 12 تخت که در حقیقت با این تغییرات بیمارستان دارای دو بخش CCU بزرگسال و سه بخش ICU بزرگسال و یک بخش ICU جراحی کودکان گردید ، تعداد تختهای بیمارستان به 508 تخت رسید . و همچنین بخش رادیولوژی فعالیت سونوگرافی و بخش اکوکاردیوگرافی فعالیت اکو از طریق مری(  TEE) را به مجموعه خدمات خود افزودند
در سال 1375 با افتتاح بخش CCU C بزرگسال با ظرفیت 12 تخت و تغییرات تدریجی ، تعداد تختهای فعال بیمارستان به 544 تخت رسید و تعداد اتاقهای عمل از 6 اتاق به 11 اتاق افزایش یافت . همچنین بخش CCU  کودکان به ICU طبی کودکان تبدیل شد .
در سال 1376 با افزودن تجهیزات به بخش خصوصی2 ،این بخش به CCU F تغییر داده شد.
در سال 1379و1380 بخش آنژیوگرافی بیمارستان به بخش پیس میکر و الکتروفیزیولژی مجهز و گسترش یافت و همچنین  بخش Post CCU  زنان با ظرفیت 26 تخت شروع به کار نموده و کلینیک های فوق تخصصی شامل کلینیکهای : ریه ، کلیه (نفرولوژی ) ، مغز و اعصاب (نورولوژی ) ، غدد و متابولیسم ، پوست و عفونی ، فعالیت خود را آغاز نموده اند .
در سال 1383 واحد سی تی اسکن در بخش رادیولوژی راه اندازی شد. همچنین در این سال بخش جراحی زنان مجهز به ICU  جراحی زنان ( با 6 تخت ) و جراحی مردان مجهز به ICU  جراحی مردان ( با 5 تخت ) شد . کلینیک بیهوشی نیز در این سال فعالیت خود را آغاز کرد .
در دی ماه سال 1384 بخش ICU G  بزرگسال با 8 تخت فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 85 با افزودن 4 تخت این بخش 12 تخته شد . کلینیک سنکوپ از اردیبهشت ماه 1384 فعالیت خود را آغاز کرد . در سال 86 بخش کت لب گسترش پیدا کردوکت لب اطفال ازکت لب بزرگسال جدا شده و2 اتاق به مجموعه کت لب ها و 1 اتاق به EP lab اضافه شد .
در این سال کلینیکهای فوق تخصصی عروق ، پیوند قلب ، کنترل فشار خون ریوی و کلینیک بارداری به مجموعه کلینیکهای این مرکز افزوده شد .
 ضمناٌ تعداد 6 تخت با توسعه بخش اورژانس به مجموع تختها اضافه شد  و مجموع تختهای بیمارستان به 563 تخت رسید.
در سال 87 بخشهای داخلی زنان با اضافه شدن 5 تخت از 51 به 56 تخت و جراحی زنان با اضافه شدن 3 تخت از 47 به 50 تخت رسیده و مجموع تختهای بیمارستان به 571 تخت افزایش پیدا کرده است .
در این سال کلینیکهای فوق تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی ، عروق محیطی راه اندازی شد و بخش اکوکاردیوگرافی فعالیت اکو از طریق مری اطفال (TEE) و اکو قلب جنینی را به مجموعه خدمات خود افزود .درسال 88 کلینیکهای فوق تخصصی گوارش و فیلم خوانی به مجموعه کلینیکهای این مرکز افزوده شد. همچنین در این سال مرکز MRI راه اندازی شد.
در اواخر سال 1378 بخش اکوکاردیوگرافی ، فعالیت استرس اکو را به مجموعه خدمات خود افزود و در همان سال کلینیک های پیس میکر ، ریسک فاکتور ، نوتوانی و کلینیک بررسی سلامت قلب فعالیت خود را آغاز نموده اند .

در سال 1390بخش اسکوپی جهت انجام خدمات آندوسکوپی، کولونوسکوپی، برونکوسکوپی افتتاح شد. همچنین بخشDay Clinic  با 5 تخت و بخش New CCU F با 21 تخت، در این سال راه اندازی شد.

در سال 1391 کلینیک پیشگیری و ارتقای سلامت با کسب مجوز از وزارت بهداشت افتتاح شد و بیمارستان به شبکه بیمارستانهای ارتقادهنده سلامت سازمان جهانی بهداشت پیوست.
در سال 1391 بخش اورژانس بازسازی اساسی شد و بخش های دیپلمات  و VIP جهت پذیرش بیماران خارجی و گردشگری سلامت افتتاح گردید.
در سال 1392بخشPOST ICU  کودکان به ICU کودکان و همچنین بخش MICU  به CCU B  تغییر کاربری داد.

اطلاعات نوبت درخواستی

آیا نوبت پذیرش در روز در تاریخ ساعت برای شما ثبت شود؟

لطفا در صورتی که علائمی مانند تب، سرفه یا سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا طی دو هفته اخیر داشته اید از مراجعه به مطب خودداری کنید. در هنگام مراجعه حتما از ماسک استفاده کنید و جز در موارد ضروری بدون همراه مراجعه نمایید. با تشکر

بدون اتلاف وقت و به جای مراجعه به مطب، تلفنی و یا به صورت چت با پزشک متخصص گفتگو کنید.

پزشکان متخصص پوست و مو
+3
پزشکان متخصص زنان و زایمان
+3
پزشکان متخصص اورولوژی
+3
و صد ها پزشک و متخصص دیگر ...
letter
۱۰۰٪ حفظ
حریم شخصی
speed
پاسخگویی
سریع پزشک
money
تضمین
بازگشت وجه
go consult
%50 تخفیف اولین مشاوره
FST-50