Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

گزگز و مور مور شدن انگشتان نشانه چیست؟

18227.jpeg caption

گزگز یا مور مور شدن انگشتان دست حالتی است که معمولا به دنبال بی حسی این عضو از بدن مشاهده می گردد. افرادی که گزگز انگشتان را تجربه می کنند ممکن است به طرق مختلف علائم دیگری هم چون کرختی، سوزن سوزن شدن و یا سوزش را نیز همراه با آن داشته باشند. علل مختلفی برای ابتلای افراد به این حالت وجود دارد و نمی توان تنها با مشاهده این علامت، فرد را مبتلا به بیماری خاصی دانست. از طرفی مور مور شدن انگشتان ممکن است به دنبال یکی از بیماری ها به وجود بیاید و به خودی خود یک بیماری تلقی نگردد. 

علل گزگز و مور مور شدن انگشتان

 

 

بصورت کلی برخی از اختلالات ممکن است بر روی جریان خون دست تاثیر گذاشته و برخی نیز اعصاب دست را متاثر می سازند. برخی علل محیطی و موقتی نیز می توانند باعث گزگز و مور مور شدن انگشتان گردند از جمله خواب رفتن انگشتان دست، انجام فعالیت های تکراری و یا حتی فعالیت های ظریف. بنابراین برخی از دلایل بی حسی دست نیاز به اقدامات خاص درمانی ندارند ولی برخی از آن ها می توانند حاکی از شرایط تهدید کننده حیات باشند که بهتر است افراد در مورد آن ها تحت نظر قرار بگیرند. سایر علل آن عبارتند از:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درمان گزگز و مور مور شدن انگشتان

بسته به علل گزگز و مور مور شدن ممکن است پزشکان درمان های مختلفی برای افراد تجویز نمایند. این درمان ها ممکن است شامل انجام فعالیت های ورزشی، داشتن یک برنامه منظم فیزیوتراپی و درمان بیماری های زمینه ای ایجاد کننده این شرایط می باشد. 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از پزشک متخصص ما نوبت بگیرید.

Rate this post