Deprecated: تابع noindex از نگارش 5.7.0 منسوخ شده است! به جای آن از wp_robots_noindex() استفاده نمایید. in /var/www/html/mag/wp-includes/functions.php on line 5381

مجله پزشکی و سلامت طبینجا

جراحی لیپوماتیک چیست؟

جراحی لیپوماتیک چیست؟

امروزه چاقی به مشکلی شایع در بین جوامع مختلف تبدیل شده است؛ با روی کار آمدن شیوه‌های نوین جراحی، عمل‌های زیبایی به منظور برطرف کردن آثار ناشی از چاقی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی بین سنین مختلف تبدیل شده اند. یکی از این شیوه‌های جراحی زیبایی عمل جراحی لیپوماتیک است که در این مقاله به تفضیل به آن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می‌شود مقاله بهترین دکتر لیپوماتیک را نیز مطالعه کنید.

جراحی لاغری لیپوماتیک چیست؟

جراحی لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی است که برای از بین بردن چربی‌های اضافی سطح بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این جراحی می‌تواند در کلینیک‌های جراحی سرپایی هم انجام شود و اغلب نیازی به بی‌هوشی ندارد.

در طول یک جلسه حجم زیادی از چربی بدون ایجاد هیچ گونه عارضه از بدن خارج می‌شود. در پی این درمان مریض دچار هیچ گونه افتادگی یا شلی پوست نمی‌شود.

جراحی لیپومامتیک همچنین بدن را تقویت می‌کند؛ آثار این جراحی از جمله کاهش سایز، برای مدت طولانی باقی می‌ماند. لیپوماتیک همچنین می‌تواند به کاهش آثار سلولیت کمک کند.

در طی جراحی لیپوماتیک، چربی‌ها بطور فیزیکی کاملا از بدن خارج می‌شوند و هیچگونه درد و خونریزی در طول عمل رخ نمی‌دهد. هدف از این جراحی تغییر سایز و شکل بدن است؛ مدت زمان بهبودی پس از جراحی اغلب بین 3 تا 7 روز است.

مزایای جراحی لیپوماتیک

مشکلات جراحی لیپوماتیک

 

جراحی لیپوماتیک چیست؟

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر تزریق چربی

آیا جراحی لیپوماتیک عارضه جانبی خاصی دارد؟

عوارض جانبی جراحی لیپوماتیک بسیار اندک است؛ بیشترین عوارض جراحی لیپوماتیک برآمدگی پوست است. سایر عوارض احتمالی:

مناطقی از بدن که می‌توانند تحت درمان جراحی لیپوماتک قرار بگیرند

جراحی لاغری لیپوماتیک چگونه انجام می‌شود؟

در منطقه‌ای از بدن که قرار است جراحی لیپوماتیک انجام شود، به واسطه وسیله‌ای با قطر 2- 5 میلی متر یک سوراخ ایجاد می‌شود؛ در مرحله بعد از طریق این سوراخ وسیله‌ای وارد بافت چربی می‌شود که با استفاده از انرژی فرابنفش می‌تواند بافت چربی را تخریب کند. علاوه بر این یک محلول برای بی‌حسی و جلوگیری از خونریزی تزریق می‌شود. در نهایت محلول چربی و بی‌هوشی از طریق منافذ بدن از آن خارج می‌شوند.

این وسیله یک سیستم ایمنی فعال دارد که باعث می‌شود درصورت ورود به بافت‌های غیرچربی بدن، فعالیتش متوقف شود؛ از این رو احتمال آسیب و پارگی پوست و سایر ارگان‌های داخلی بدن به حداقل می‌رسد.

پس از جراحی لیپوماتیک چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

چند نکته که پیش از انجام جراحی لیپوماتیک باید درنظر داشته باشید!

جمع بندی

جراحی لیپوماتیک نوعی جراحی زیبایی است که به منظور خارج کردن چربی اضافی بدن بدون ایجاد افتادگی و شل شدن پوست و بدون بازگشت مجدد چربی انجام می‌شود. در طول هر جلسه حجم زیادی از چربی از بدن خارج می‌شود. این شیوه جراحی زیبایی اغلب برای شکم، پشت، ران و باسن مناسب است.

 

شما می‌توانید با استفاده از سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصصین جراحی پلاستیک ما نوبت بگیرید.

Rate this post