عوارض زاویه ‎‌سازی صورت

0
560
عوارض زاویه سازی صورت

دوست داشتن زیبایی و میل به زیباتر شدن از ابتدا در انسان‌ها به خصوص در خانم‌ها وجود داشته است و امروزه با پیشرفت علم پزشکی و جراحی پلاستیک به راحتی می‌توان به این آرزو دست یافت. یکی از زیباترین راه‌هایی که امروزه توجه زیادی به آن شده، زاویه‌ سازی صورت و فک است که آن را با نام مدلینگ صورت نیز می‌شناسند.

شاید در اطراف خود افرادی را دیده باشید که چانه V شکل زیبایی دارند و این الگوی چانه، تقارن زیبایی در چهره آنها ایجاد کرده است. فک باریک باعث جذابیت و جوانی چهره می‌شود. اما راه‌های انجام این کار چیست؟ آیا این روش دائمی است یا موقت؟ یا اصلا زاویه ‌سازی صورت را از چه سنی باید شروع کرد؟

صورت زاویه‌دار یکی از معیارهای زیبایی در جهان است. به طوری که زیبایی افرادی که دارای زوایای صورت هستند همیشه مورد توجه دیگران قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که افرادی که زوایای صورت ندارند به دنبال فرم دادن به صورت خود هستند.

البته، جراحی فک و صورت تنها در چند سال اخیر محبوبیت پیدا کرده است و پیش از این چندان مورد توجه نبوده است. متأسفانه بسیاری از افراد با انجام این جراحی زیبایی، توسط جراحان غیر متخصص و حتی توسط جراحان دندان متحمل خسارات مالی و جانی هنگفتی می‌شوند.

امروزه عمل‌های زیبایی مانند مدل‌سازی صورت در بین خانم‌ها و علاوه بر آن زاویه‌سازی صورت پسران بسیار رواج یافته است. فرم دادن به صورت علاوه بر فرم دادن به فک، باعث شادابی و زیبایی پوست نیز می‌شود. زاویه صورت را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله از طبینجا به معرفی آنها و مزایا و معایب آنها می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

عوارض زاویه ‎‌سازی صورت

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر زاویه‌ سازی صورت

همه چیز در مورد زاویه سازی صورت و تغییر شکل صورت با جراحی

فک یکی از اجزای صورت است که زیبایی آن می‌تواند در زیبایی چهره نقش اساسی داشته باشد. زاویه‌دار بودن صورت به این معنی است که فک و سایر قسمت‌های صورت کشیده و خوش فرم باشند. داشتن صورت زاوبه‌دارباعث برجسته شدن و زیبایی بی حد و حصر صورت میشود و عمل زاویه صورت، افزودن این ویژگی زیبا به چهره افراد است. در واقع مدل سازی صورت یکی از روش‌های زیبایی برای رفع عیوب چانه و تغییر فرم صورت است که توسط متخصصین پوست و زیبایی انجام می شود.

چرا به زاویه سازی فک و صورت فکر می‌کنیم؟ 

همانطور که گفتیم گرایش به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد و ظاهر بهتر باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود. برای همه افراد از جمله خانم‌ها بسیار مهم است که همیشه زیباتر و بهتر به نظر برسند. از طرفی وجود هر گونه نقص در چهره باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود.

به همین دلیل، عمل‌های زیبایی که روی صورت انجام می‌شود، همیشه در بین خانم‌ها و آقایان محبوبیت خاصی داشته است. البته زاویه سازی صورت با ورزش نیز در مواردی امکان پذیر است. اگر از سایز چانه خود راضی نیستید یا احساس می‌کنید که فک شما متقارن نیست، می‌توانید با مراجعه به متخصص جراحی فک و صورت، ایرادات صورت خود را در این فرآیند اصلاح کنید. در برخی موارد امکان ساخت صورت زاویه دار با تزریق چربی، ژل، فیلر و حتی نخ وجود دارد.

معایب زاویه سازی صورت

همه روش‌های زیبایی مزایا و معایبی دارند که باید از آن‌ها آگاهی داشت. در زاویه سازی صورت،  فرم‌دهی صورت به شکل موقت انجام می‌شود و پس از مدتی، دوباره باید آن را تمدید کرد. مواردی مانند درد و تورم در روزهای اول بعد از عمل قابل مشاهده است.

در برخی موارد ممکن است عفونت نیز رخ دهد که در این صورت باید سریعا به جراح مورد نظر رجوع کرد. اگر از طریق جراحی زاویه سازی فک و صورت انجام بشود، تا یک هفته بخیه‌ها در داخل و بیرون دهان شما وجود دارد و به همین دلیل نمی‌توانید به راحتی غذا بخورید و یک الی دو هفته باید رژیم مایعات داشته باشید. همچنین نواحی جراحی شده تا دو هفته سفت و دردناک خواهند بود.

چه کسی باید زاویه سازی صورت را انجام دهد؟

برای انجام زاویه‌دهی فک و صورت (Face modeling) چهره فرد باید یک سری ویژگی داشته باشد. به عبارت دیگر این روش برای همه قابل انجام نیست، اما افرادی که ویژگی‌های زیر را دارند نتیجه خوبی را از زاویه ‌سازی صورت می‌گیرند.

  • افرادی که فک پهن و یا صورت کشیده دارند
  • افرادی که فک مربعی دارند
  • افرادی که صورت و چانه گرد دارند.
  • افرادی که خط فک زاویه دار ندارند.
  • افرادی که از چاقی در گونه‌ها رنج می‌برند
  • افرادی که گونه‌هایشان افتاده یا لاغر است

چه کسانی بهتر است زاویه ‌سازی صورت را انجام ندهند؟

  • افرادی که صورت‌های بسیار لاغر یا بسیار چاق دارند.
  • افرادی که دارای افتادگی پوست هستند.
  • افرادی که فک پایینی کوچکی دارند.
  • افرادی با صورت‌های گرد و بیش از حد چاق.
  • کسانی که بینی بسیار کوچکی دارند.
  • افرادی که بینی بزرگ دارند.
  • افراد مبتلا به چاقی گردن.
  • افرادی که قسمت بالایی صورتشان باریکتر و کوچکتر از قسمت پایین است.

با کدام روش زاویه سازی صورت انجام دهم؟

کمی بالاتر گفتیم که زاویه سازی صورت با جراحی، تزریق ژل، نخ و… امکان‌پذیر است. در ادامه مزایای زاویه سازی با هرکدام از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

زاویه سازی صورت با جراحی:

در این روش مواد خارجی مثل ژل و پروتز وارد بدن شما نمی‌شود و صرفا با ایجاد برش در داخل دهان، ایرادات فک و چانه شما برطرف می‌شود و به همین دلیل ماندگاری و دوام زیادی دارد.

زاویه سازی صورت با نخ:

در این روش احتیاج به عمل جراحی و ایجاد برش‌های عمیق در بدن نیست و مراجعه کننده به تنهایی می‌تواند یک الی دو ساعت به مطب پزشک مورد نظر رجوع کند و به خانه بازگردد و نیازی به داشتن همراه و خالی کردن کل روز برای انجام زاویه‌ سازی صورت ندارد.

زاویه سازی صورت با ژل یا چربی:

این روش موقت است و اگر مراجعه کننده از تغییرات ایجاد شده در ظاهر خود راضی نبود، می‌تواند تزریق ژل را تمدید نکند تا صورت خود به حالت اولیه برگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین برند فیلر در ایران را مطالعه کنید

چطور عوارض زاویه‌ سازی صورت را کاهش دهیم؟

اگر به نکات مراقبتی و بهداشتی بعد از زاویه سازی صورت توجه نشود امکان عفونت و بروز عوارض متعدد بسیار زیاد است. یکی از مواردی که خیلی در کاهش درد و کبودی موثر است، استفاده از کمپرس یخ در ناحیه جراحی یا تزریق شده است. همچنین استفاده مرتب از کرم‌هایی که پزشک تجویز می‌کند نیز به کاهش التهاب و کبودی کمک می‌کند.

بعد از زاویه‌ سازی صورت می‌تونم آرایش کنم؟

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات الکل‌دار تا 24 ساعت بعد از زاویه سازی صورت ممنوع است.

بعد از زاویه سازی صورت می‌تونم ورزش کنم؟

بهتر است از انجام دادن ورزش سنگین بپرهیزید.

پرهیز دارویی بعد از زاویه سازی صورت وجود دارد؟

بله، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین ممنوع است.

5/5 - (8 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید