عوارض هایفوتراپی صورت

0
534
عوارض هایفوتراپی صورت

هایفو به معنی امواج اولتراسوند با فرکانس بالاست. در هایفوتراپی به طور متمرکز از میکرو انرژی‌ها امواج فراصوت برای منقبض کردن، کلاژن‌سازی و لیفت طبیعی صورت بدون عمل جراحی و دوران نقاهت استفاده می‌کنند. کلاژن‌ها به استحکام ساختارهای مختلف بدن کمک می‌کنند و از تحلیل رفتن و پیر شدن ساختارهایی مثل پوست جلوگیری می‌کنند. در صورتی که کلاژن پوست کاهش پیدا کند، پوست حالت طبیعی و ارتجاعیش را از دست می‌دهد و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. در ادامه این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا به عوارض هایفوتراپی می‌پردازیم

هایفوتراپی چه مراحلی دارد؟

در ابتدا بافت سطحی پوست با دریافت انرژی دستگاه گرم و منقبض می‌شود که نتیجه این عمل سفت شدن پوست مراجعه کننده است. در صورت تکرار هایفوتراپی و ادامه دادن جلسات درمان، لیفت صورت و رفع افتادگی پوست را می‌توان در فرد مشاهده کرد. هایفوتراپی در یک مدت زمان مشخص کمک می‌کند تا رشد پروتئین کلاژن در صورت بیمار افزایش پیدا کند و به ساختار پوست، استحکام ببخشد.

کاربرد هایفوتراپی چیست؟

از کاربردهای هایفوتراپی می‌توان به لیفت و سفت شدن گونه، لیفت فک و چانه، رفع چروک اطراف لب، رفع غبغب، بالا کشیدن ابرو و صاف شدن بافت پوست اشاره کرد.

معایب هایفوتراپی صورت

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین دکتر هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی چیست؟

یک: هایفوتراپی به وسلیه امواج بالا به لایه‌های عمیق پوست دسترسی پیدا می‌کند و به کمک حرارت امواج باعث بهبود چین و چروک صورت و گردن می‌شود.

دو: برای انجام دادن هایفوتراپی نیاز به هیچ‌گونه عمل جراحی و ایجاد برش‌های سطحی و عمیق در صورت نیست.

سه: در هایفوتراپی به هیچ وجه احساس درد نمی‌کنید.

چهار: بعد از انجام دادن هایفوتراپی نیازی به گذراندن دوران نقاهت وجود ندارد.

پنج: مدت زمان هایفوتراپی بسیار کوتاه است.

عوارض هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک روش جوان‌سازی غیر تهاجمی است اما با این حال، عوارض خاص خودش را نیز دارد. قبل از انجام هایفوتراپی حتما از عوارض آن آگاهی پیدا کنید تا دچار مشکل نشوید، البته بروز یک سری از عوارض‌های هایفوتراپی به تخصص، مهارت و تجربه پزشک شما بستگی دارد.

یک: التهاب پوست ناحیه هایفو شده

چند ساعت بعد از هایفوتراپی ممکن است حس کنید پوست شما کمی ورم کرده، در صورتی که ورم و التهاب بیش از چهار ساعت ادامه داشت حتما به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

دو: درد در ناحیه هایفوتراپی شده

احساس درد یکی از رایج‌ترین معایب هایفوتراپی‌ست که ممکن است تا ساعت‌ها بعد از هایفو وجود داشته باشد. دلیل این درد شایع هم به دلیل برخورد امواج فراصوت با پوست شماست که با گذشت زمان از بین می‌رود.

سه: قرمزی سطح پوست 

در هایفوتراپی سلول‌های پیر پوست تجریک می‌شوند و تا حدی آسیب می‌بینند و به همین دلیل، سلول‌های سیستم ایمنی به بخش آسیب دیده می‌روند و باعث قرمزی پوست می‌شود.

چهار: احساس بی‌حسی و سر شدگی

این عارضه بعد از عمل هایفوتراپی ممکن است شدیدتر و طولانی‌تر از سایر موارد باشد. بافت پوست دارای سیستم عصبی بسیار قوی است که با اشعه امواج فراصوت ممکن است آسیب ببیند. این عارضه ممکن است تا دوهفته همراه بیمار بماند و به مرور زمان کاهش پیدا کند.

پنج: ایجاد لک در نواحی هایفوتراپی شده

بعد از هایفوتراپی ممکن است لکه‌های ریزی روی سطح پوست توجه شما را به خود جلب کند. با اشعه امواج رنگ‌دانه‌های موجود در پوست تحریک می‌شوند و مقدار زیادی از آن‌ها لکه‌هایی را روی پوست صورت به وجود می‌آورد. در صورتی که این لکه‌ها بعد از گذشت چند روز از صورت شما پاک نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. چون هر چقدر زمان بیشتری بگذرد این دست از لکه‌ها سخت تر پاک می‌شوند.

عارضه هایفو صورت

چه کسانی باید هایفوتراپی انجام دهند؟

هایفوتراپی برای کسانی لازم است که پوست صورتشان شل شده و استحکام و کلاژن‌سازی پوستشان کاهش یافته. برای مثال یکی از نشانه‌های شل شدن پوست، افتادگی پلک و ابرو است. معمولا از سی سالگی کلاژن‌سازی کاهش پیدا می‌کند و پوست شل می‌شود. هایفوتراپی پوست ضعیف شده در این افراد را تقویت می‌کند و به جوان‌سازی عمیق پوست آن‌ها کمک می‌کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که هایفوتراپی برای لیفت گردن، سینه، بازوها و ران‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سوالات پرتکرار در مورد عوارض هایفوتراپی صورت

دوره نقاهت هایفوتراپی چقدر هست؟

هایفوتراپی یک روش جوان‌سازی غیرتهاجمی است در نتیجه هیچ دوره نقاهتی در این روش وجود ندارد.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

بستگی به آستانه تحمل درد، در فرد مراجعه کننده دارد. اما احساس هر درد و ناراحتی در هایفوتراپی موقت است.

تغییرات حاصل از هایفوتراپی تا چه مدت دوام دارد؟

نتایج حاصل از هایفوتراپی دائمی بوده و از بین نمی‌رود، اما فرآیند بازسازی کلاژن با هایفوتراپی 6 ماه طول می‌کشد.

انجام هایفوتراپی چقدر طول می‌کشد؟

هایفو کامل صورت حدود یک ساعت وقت می‌گیرد.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید