روش های لیفت صورت در خانه

0
832
لیفت صورت در خانه

آیا می‌توان در خانه لیفت صورت انجام داد؟

طبق آمار به دست آمده از مراکز زیبایی و مراقبت از پوست، تعداد کسانی که هر ساله به طور منظم برای لیفت صورت به مراکز زیبایی مراجعه می‌کنند 20 درصد افزایش داشته است. اما آیا می‌توان لیفت صورت در خانه انجام داد؟ اگر این سوال رو از متخصص پوست بپرسید، یک جواب منفی قاطعانه به شما می‌دهد. اما چه کسی دوست ندارد بدون سوزن و بیهوشی و عمل جراحی لیفت صورت انجام دهد؟

در حقیقت راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید در خانه برای زیباتر جلوه دادن پوست خود به کار بگیرید. اگر کاربر فعالی در سوشال مدیا هستید حتما در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی با تیترهایی مانند “زیبایی با ماساژ صورت”، “لیفت صورت با نوار چسب” و انواع اقسام ماسک‌های خانگی مواجه شده‌اید.

تاحالا برای شما پیش اومده که در آیینه به پوست صورت خود نگاه کنید و ناخودآگاه دست خود را روی پوست صورت به عقب بکشید؟ اگر جواب شما مثبت است باید بگوییم که شما یکی از راه‌های لیفت صورت در خانه را انجام داده‌اید.

مطالعه  کنید: لیفت صورت با طب سوزنی

لیفت صورت خانگی چقدر تاثیرگذار است؟

لیفت صورت در خانه بیشتر از این که یک راه درمانی تاثیرگذار باشد، بیشتر یک اصطلاح بازاریابی است. تاثیرگذاری لیفت صورت با روش‌های خانگی را نمی‌توان نادیده گرفت اما تاثیر آن‌ها آنقدر عمیق نیست که بتواند روی رباط‌های صورت تاثیری بگذارد. صورت ما حاوی رباط‌هایی است که ساختار گونه، خط فک و گردن را بالا نگه می‌دارد. با بالا رفتن سن (معمولاً در اواخر دهه 40 و اوایل 50 سالگی) این رباط‌ها ممکن است شروع به افتادگی کنند و در نتیجه گونه‌ها و پوست گردن آویزان می‌شود و کیسه گوشتی شلی از چربی زیر چانه ایجاد می‌شود.

لیفت صورت از طریق جراحی، با بلند کردن ساختارهایی که در صورت باعث افتادگی ظاهر می‌شوند، کمک می‌کند تا آن‌ها را به موقعیت اولیه خود بازگرداند. و بعد از عمل جراحی پوست صورت سفت‌تر، برجسته‌تر و جوان‌تر دیده می‌شود. همچنین لیفت صورت را می‌توان در مراکز زیبایی و مراقبت از پوست از طریق لیزر، تزریق ژل، هایفوتراپی و… با نفوذ به لایه‌های عمیق پوست و کلاژن‌سازی انجام داد.

لیف صورت در خانه به طور موقت شما را به نتیجه دلخواه خود می‌رساند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش لیفت عمیق و دائمی صورت نیست! و به هیچ وجه جایگزین روش‌هایی مثل بوتاکس، هایفوتراپی یا عمل جراحی نمی‌شود.

جوانسازی و لیفت صورت در خانه

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر لیفت شقیقه و پیشانی | بهترین دکتر لیفت صورت با نخ 

3 روش متداول لیفت صورت در خانه:

لیفت صورت با یخ:

یخ باعث منقبض شدن صورت شما می‌شود و یک روش مناسب برای لیفت موقت خانگی است. همچنین یخ به روشن شدن پوست صورت نیز کمک می‌کند. می‌توانید قالب‌های یخ را با عصاره خیار و یا گلاب پر کنید و 5 الی 10 دقیقه روی صورت خود ماساژ دهید.

لیفت صورت با تهیه ماسک خانگی:

با ابتدایی‌ترین مواد غذایی که در خانه هر فردی وجود دارد مانند ماست، تخم مرغ، خیار و … می‌توان ماسک لیفت کننده خانگی درست کرد. این ماسک‌های طبیعی علاوه بر لیفتینگ پوست در از بین بردن سلول‌های مرده پوست، رفع خشکی پوست، آبرسانی پوست و… تاثیر دارند. نکته ماسک‌های خانگی در این است که هیچگونه مواد مضر شیمیایی در آن‌ها وجود ندارد.

استفاده از دستگاه‌های لیفت خانگی صورت:

دستگاه‌های متنوعی در بازار برای لیفت خانگی صورت وجود دارد. که یکی از معروف‌ترین آن‌ها دستگاه اولتراسوند است. این دستگاه کاملا بی‌خطر است و هیچگونه محدودیتی برای استفاده در جنسیت افراد وجود ندارد. این دستگاه به همراه سرم و ژل‌های مبتنی بر آب پوست صورت و گردن را حجیم‌تر می‌کند.

مراقبت‌های لیفت خانگی صورت

اگر تصمیم گرفتید لیفت صورت در خانه را امتحان کنید، زیاده‌روی نکنید و عجول نباشید. قبل از شروع پوست خود را بشناسید و حساسیت‌های پوست خود را در نظر داشته باشید. با بی‌گدار به آب زدن روی پوست صورت خود قمار نکنید!

آیا ماساژ صورت در لیفت صورت کمک کننده است؟

ماساژ صورت، باعث جریان یافتن انرژی در صورت و تسکین عضلات صورت می‌شود. فشار دادن پوست و استفاده از کرم‌های موضعی هنگام ماساژ، جریان خون را افزایش و التهاب و پف صورت را کاهش می‌دهند و همچنین لنف‌های زیر پوست را بهبود می‌بخشند. در نتیجه با ماساژ دادن عضلات صورت سفت‌تر می‌شوند.

برای داشتن ظاهری جوان‌تر و پوست لیفت در خانه چه کنم؟

پوست خود را دست کم نگیرید، ظاهر شما سرمایه شما است. پس برای آن هزینه کنید و از سرمایه‌گذاری روی پوست خود دریغ نکنید. برای مثال در بازار محصولات مراقبت از پوست با انواع مختلفی وجود دارد. بعد از شناخت نوع پست خود، آیتم‌های مراقبت از پوست را بشناسید و پیدا کنید کدام محصول برای پوست شما مناسب‌تر است. سرم ویتامین C و رتیونل‌ به طور کلی برای پوست صورت مناسب است. اما اگر شما پوست چربی داشته باشید استفاده روزانه از سرم ویتامین C باعث جوش زدن پوست صورت شما می‌شود. همچنین می‌توانید در کنار استفاده از روش‌های خانگی برای لیفت صورت از کرم‌ها و سرم‌های کلاژن‌ساز و آب‌رسان پوست استفاده کنید.

آیا کرم ضدآفتاب تاثیری در لیفت صورت دارد؟

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات، بله، کرم ضدآفتاب در لیفت صورت اهمیت دارد. گاها، دلیل افتادگی و شلی پوست صورت، نور آفتاب و عدم استفاده از کرم ضدآفتاب است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید در واقع برابر است با از دست دادن کلاژن در پوست صورت. تنها کرم ضدآفتاب می‌تواند از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب جلوگیری کند.

چگونه از پوستم مراقبت کنم؟

شما با چهره زیبایی متولد می‌شوید، درست است که نوع پوست شما به عوامل ژنتیکی بستگی دارد، اما مراقبت و نگهداری از چهره زیبا و پوست خوب وظیفه هر روزه شماست پس به سادگی از آن گذر نکنید. در مراقبت از پوست هیچ عملی تاثیرگذارتر از “پیشگیری” نیست! اگر روتین پوستی شما به بیش از حد پیچیده است و گاهی حوصله انجام دادن آن را ندارید و یا حتی هزینه محصولات مراقبت از پوست برای شما زیاد است می‌توانید چند آیتم را از روتین پوستی خود با مشورت متخصص پوست حذف کنید. چون بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد شیمیایی مضر هستند.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید