لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

0
632
ماندگاری لیفت با نخ

کمی قبل از ظهور لیفت صورت با نخ، تنها راه برای رفع مشکلات ناشی از شلی پوست صورت، مانند پارگی و افتادگی گونه، جراحی لیفت صورت بود. چون فقط چاقوی جراحی می‌توانست لایه‌های مرده و شل پوست را درمان کند.

البته قبل از دست به جراحی شدن، مراحلی مثل، تزریق ژل و بوتاکس وجود داشت. عمل جراحی لیف صورت برای بسیاری از مراجعین بسیار کارآمدست، اما عده‌ای دوست ندارند وارد اتاق جراحی شوند و یا حتی از عمل جراحی می‌ترسند.

اگر شما هم جزو این دسته هستید خوشحال باشید، چون یک راهکار جدید، جدا  از عمل جراحی لیفت صورت، برای شما داریم و آن هم لیفت و جوان‌سازی صورت با نخ است. در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا قصد داریم راجع به هرآنچه که شما نیاز دارید تا درباره لیفت صورت با نخ بدانید، صحبت کنیم. 

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ نوعی روش است که در آن از بخیه های موقت و ظریف برای ایجاد “لیفت”  در پوست صورت استفاده می‌شود. در این روش، به جای برداشتن پوست شل شده صورت بیمار با جراحی، به سادگی صورت بیمار با استفاده از نخ که از زیر پوست رد می‌شود، لیفت می‌شود. این کار باعث می‌شود که پوست کمی به عقب کشیده شود و در نتیجه صورت را لیفت و سفت می‌کند. 

مبارزه با پیری با کلاژن‌سازی از طریق لیفت صورت با نخ

نخ‌های لیفت علاوه بر لیفت پوست، به روش دیگری با پیری مبارزه می‌کنند. آن‌ها  با تحریک پوست صورت، بدن را  وادار به ساخت کلاژن و هدایت آن‌ها به مناطق تحت درمان می‌کنند. کلاژن به حمایت از “عوامل رشد” کمک می‌کند و تا حد زیادی بر جوان‌سازی پوست ما تأثیر می‌گذارد.

کلاژن علاوه بر این که برای ترمیم زخم‌ها استفاده می‌شود، به قوی، حجیم و انعطاف‌پذیر نگه داشتن پوست کمک می‌کند. با افزایش سن، بدن ما به تدریج کلاژن کمتر و کمتری تولید می‌کند که منجر به کاهش 80 درصدی ضخامت پوست در حدود 70 سالگی می‌شود.

این کاهش حجم و قدرت، عامل بزرگی در ایجاد پوست اضافی و چین و چروک است. با ضعیف‌تر شدن، پوست، دیگر قادر به حمایت کافی از بافت‌های زیر آن نیست، و این به معنی آن است که جاذبه آن را به سمت پایین می‌کشد و کشیده می‌شود. تزریق کلاژن تازه به پوست صورت در زمانی که نشانه های شلی پوست هنوز خفیف است می‌تواند به کاهش شلی،  ضخیم شدن و آبرسانی پوست و جلوگیری از بدتر شدن آن ، با تقویت پوست، کمک کند.

به عبارت دیگر، این فرآیند باعث جوانسازی مداوم بافت‌های صورت می‌شود. بیمارانی که لیفت با نخ را به منظور تحریک کلاژن انجام می‌دهند، متوجه بهبود تدریجی رنگ و استحکام پوست خود خواهند شد. در حالی که نخ‌های آنها در جای خود قرار دارند، پاسخ درمانی بدن به طور مداوم فعال می‌شود، زیرا بدن می‌خواهد نواحی بخیه شده را “درمان” کند و بخیه‌ها را خارج کند.

بدن از نظر بیولوژیکی طوری برنامه ریزی شده است که وقتی هر جسم خارجی موجود در پوست را حس می‌کند به این شکل واکنش نشان دهد. مدت زمان ماندگاری لیفت با نخ، یک الی دو سال است و بدن در این حین کلاژن‌سازی انجام می‌دهد. بعد از اتمام این دوره نیاز هست تا درمان مجددا تکرار شود.

خوشبختانه از آنجایی که نخ‌های قرار گرفته در زیر پوست در حین لیفت با نخ بسیار کوچک هستند، بیمار هیچ یک از این اتفاقات را احساس نخواهد کرد. اکثر مردم پس از بهبودی پوست، به هیچ وجه نمی‌توانند بخیه های خود را احساس کنند. البته انتخاب جراح بسیار مهم است.  شما به راحتی می‌توانید به جراح پلاستیک صورت با مدرک تخصصی اعتماد کنید. چون متخصصان پلاستیک به آناتومی صورت، بافت‌ها و تکنیک‌های لازم تسلط کافی دارند.

ماندگاری لیفت صورت با نخ

پیشنهاد مطالعه: بهترین جراح لیفت صورت

تفاوت لیفت با نخ به جای جراحی لیفت صورت چیست؟

کاهش زمان بهبودی:

بزرگترین مزیت  لیفت صورت با نخ ، کاهش مدت زمان بهبودی است. اما افرادی که جراحی لیفت صورت را انجام می‌دهند، معمولاً برای بهبودی نیاز به یک تا دو هفته مرخصی از کار دارند.

نیاز به همراه برای بیمار:

هنگامی که بیمار جراحی لیفت صورت انجام می‌دهد، باید به شدت تحت مراقبت باشد. به این ترتیب، بیمار باید ترتیبی دهد که کسی او را از بیمارستان به خانه ببرد. اکثر بیماران جراحی لیفت صورت حداقل تا سه روز پس از جراحی نیاز به کمک شبانه روزی دارند.

تاثیرات منفی بعد  از لیفت:

لیفت با نخ به دلیل غیرتهاجمی بودن کم خطر است. عملاً هیچ خطری برای زخم، کبودی شدید، خونریزی یا سایر عوارض پس از لیفت با نخ وجود ندارد. در موارد نادر، بیماران ممکن است دچار سوزش، عفونت یا نمایان شدن بخیه های آنها در زیر پوست خود شوند. با این حال، اگر این اتفاق بیفتد، بخیه ها را می توان به سادگی برداشت و صورت بیمار، به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.

بیهوشی:

پروسه انجام دادن لیفت با نخ نسبتاً آسان است. لیفت با نخ را می‌توان تحت بیهوشی موضعی به جای بیهوشی عمومی انجام داد، و در این صورت، بیماران لیفت با نخ می‌توانند بلافاصله پس از انجام عمل، خود را به خانه برسانند و از خود مراقبت کنند.

مدت ماندگاری لیفت صورت با نخ

مراقبت‌های بعد از لیفت با نخ چگونه است؟

 پس از لیفت با نخ به ندرت به داروهای ضد درد قوی نیاز است و این امر باعث می‌شود بیماران راحت‌تر به روال عادی خود بازگردند. بنابراین این روش برای افرادی که بچه‌دار هستند یا کسانی که مشاغل پرمشغله و سختی را دارند، ایده‌آل است. نقاهت لیفت با  نخ، سخت و طولانی نیست،

بیماران همچنان باید در حین بهبودی مراقبت ‌های جزئی را انجام دهند. مهم است که اطمینان حاصل کنید،  هنگام تمیز کردن صورت یا استفاده از مرطوب کننده حداقل یک هفته پس از قرار دادن نخ ها، صورت خود را به شدت مالش ندهید. همچنین باید سعی کنید سر خود را کمی بالا نگه دارید.

ماندگاری لیفت صورت با نخ چه مدت است؟

نتیجه لیفت صورت با نخ به تدریج از همان روز اول مشخص می‌شود و تا سه ماه بعد از لیفت با نخ به حداکثر تغییرات خود می‌رسد و به طور معمول بین یک تا دو سال ماندگاری دارد. البته مدت زمان ماندگاری اثرات لیفت صورت با نخ به عوامل زیادی مثل: ویژگی پوستی افراد، سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی  و… بستگی دارد.

سوالات متداول در مورد ماندگاری لیفت صورت با نخ

از چه سنی لیفت با نخ انجام بدم؟

معمولا از 30 سال به بالا اگر احساس کردید پوست صورتتان شل شده است زمان مناسبی برای انجام لیفت با نخ است

بعد از لیفت صورت می‌تونم آرایش کنم؟

یک هفته بعد از لیفت می‌توانید آرایش کنید.

بعد از لیفت باید رژیم غذایی خاصی داشته باشم؟

خیر، رژیم غذایی خاصی وجود ندارد اما بهتر است در یک هفته اول، غذاهای نرم میل کنید و از جوییدن آدامس بپرهیزید.

مدت زمان انجام دادن لیفت صورت چقدر است؟

بستگی به پزشک متخصص دارد. اما به طور کلی یک ربع الی بیست دقیقه زمان می‌برد.

5/5 - (19 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید