ورزش موثر در لیفت چشم و ابرو

0
718
لیفت ابرو با ورزش

تمرینات لیفت ابرو ضد پیری

افتادگی ابروها و افتادگی پلک می‌تواند شما را مسن‌تر از آنچه هستید نشان دهد. زنان اغلب برای بازگرداندن ظاهری جوان‌تر به چهره خود اطراف چشم به جراحی یا تزریق روی می‌آورند. شما می‌توانید لیفت ابرو را با جراحی انتخاب کنید که ممکن است 10 تا 12 سال دوام داشته باشد یا لیفت با تزریق ژل و بوتاکس که روشی غیر جراحی است را امتحان کنید که 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد.

ابروهای شما قطعا در تعیین ظاهر کلی شما نقش دارند. اگر احساس می‌کنید که ابروهایتان افتاده‌ شده و جوانی و شادابی صورت شما را مختل کرده، قبل از هر اقدامی تمرین‌های زیر را در طول روز انجام دهید. انجام این تمرین‌ها آسان است، حرکت عضلات صورت را شامل می‌شود و در ارائه نتایج دلخواه بسیار موثر است. همچنین با این تمرین‌ها می‌توانید در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، ابروهای خود را بالا ببرید. اگر نگران این هستید که سن و جاذبه روی صورتتان چه می‌کند، این تمرینات ضد پیری و لیفت ابرو را که در ادامه این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا توضیح داده ایم را برای تقویت عضلات اطراف چشم امتحان کنید.

لیفت چشم و ابرو با ورزش

حتما مطالعه کنید: بهترین دکتر لیفت صورت با نخ

نکات و ترفندهای ضد پیری بیشتر

لیفت ابرو با کمک انگشتان

انگشت اشاره هر دست را درست زیر هر ابرو قرار دهید و به آرامی کف دست خود را صاف روی صورت خود قرار دهید. از انگشتان خود برای اعمال فشار به سمت بالا و بیرون به ابروها با چشمان باز به مدت 5 تا 10 ثانیه استفاده کنید. سپس از ماهیچه‌های بالای چشم خود استفاده کنید تا انگشتان خود را به مدت پنج ثانیه دیگر روی ابروهای خود فشار دهید. این تمرین را هر روز به مدت ده بار تکرار کنید.

نگاه کردن به بالا

مستقیم به جلو نگاه کنید و سپس تا جایی که می‌توانید با چشمان خود به بالا نگاه کنید، اما سر خود را حرکت ندهید. (در حالی که از عضلات بالای چشم و اطراف ابرو استفاده می کنید، پیشانی شما چروک می‌شود.) به مدت 5 تا 10 ثانیه عضلات را به صورت منقبض شده نگه دارید.  این تمرین را ده بار در طول روز تکرار کنید. نگران نباشید که این تمرین باعث چین و چروک پیشانی شما شود، در اصل این تمرین ناحیه پیشانی شما را سفت‌تر می‌کند.

نگاه به جهت‌های مختلف

در این تمرین باید هر دو چشم خود را باز نگه دارید. سر خود را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید. اکنون سر خود را تا جایی که می‌توانید بی‌حرکت نگه دارید و سپس برای چند ثانیه آینده به سمت بالا نگاه کنید. همانطور که به سمت پایین نگاه می‌کنید همین کار را تکرار کنید. این تمرین را در مجموع حدود 6 بار ادامه دهید. وقتی نگاه کردن به بالا و پایین را تمام کردید، سعی کنید به چپ و راست نگاه کنید.

اخم با ماهیچه‌های منقبض

در این تمرین باید ماهیچه‌های صورت خود را طوری منقبض کنید که انگار در حال اخم کردن هستید. همانطور که خود را در آن وضعیت نگه می‌دارید، سعی کنید ابروهای خود را به سمت پایین بیاورید. آن‌ها باید به چشمان شما نزدیک‌تر باشند. حالا هر دو چشم خود را باز کنید و هر دو ابرو را تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید. این تمرین را حداقل 6 بار ادامه دهید.

تمرین با چشمان بسته

تا جایی که می‌توانید چشمان خود را محکم ببندید. حالا هر دو ابروی خود را تا حد امکان بالا ببرید. چند ثانیه نگه دارید و مطمئن شوید که چشمان خود را باز نکنید. این تمرین را 10 تا 15 بار تکرار کنید. این کار را سه بار در روز انجام دهید تا نتیجه را به حداکثر برسانید.

مطالعه کنید: بهترین جراح لیفت صورت

آیا با بالا رفتن سن، ابروها آویزان می‌شوند؟

بله، با افزایش سن و شل شدن پوست و عضلات اطراف چشم، ابروها آویزان می‌شوند. همچنین، ممکن است ابروها با افزایش سن دچار چین و چروک شوند. شما می‌توانید با حفظ سبک زندگی سالم، با چروک شدن و آویزان شدن زودهنگام ابروها مبارزه کنید. کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند و رژیم غذایی غنی از مواد مغذی دارند، جوان‌تر به نظر می‌رسند. 

خوراکی‌های کلیدی و موثر در لیفت چشم و ابرو

انجام تمرینات صورت در خانه می‌تواند به شما کمک کند تا ابروها را بالا ببرید و تناسب اندام صورت را بدون نیاز به هزینه گزافی بهبود بخشید. شما باید این تمرینات را با صبوری انجام دهید . انتظار نتیجه زودهنگام نداشته باشید. همراه با انجام این تمرینات، یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند به لیفت پوست شما کمک کند.

چه چیزی باعث افتادگی ابرو می‌شود؟

به طور کلی، تمام شلی پوست به دلیل از دست دادن یکسان پروتئین‌های ساختاری پوست است. با افزایش سن، بدن ما به طور طبیعی شروع به تولید کلاژن و الاستین کمتری می‌کند، که این دو پروتئین در لایه‌های زیر پوستی پوست هستند که با سفتی، کشسانی و حجم پوست مرتبط هستند. هر چه کلاژن و الاستین کمتری در پوست ما وجود داشته باشد، تغییرات در پوست و ظاهر ما آشکارتر می‌شود.

ابروها از نواحی بسیار متحرک صورت هستند، به این معنی که در طول عمر، پوست در این ناحیه از صورت دارای حرکات زیادی است که نیاز به خاصیت ارتجاعی پوست دارد. هنگامی که روند طبیعی پیری باعث می‌شود که پوست شما این خاصیت ارتجاعی را از دست بدهد، آن‌گاه مانند یک نوار لاستیکی کشیده، پوست، توانایی خود را برای بازگرداندن به یک مکان سفت از دست می‌دهد. به همین دلیل است که افرادی که چهره‌های رسا دارند، با افزایش سن، افتادگی ابروهایشان بیشتر است.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی می‌‌شود؟

چین و چروک روی پیشانی نیز به دلیل کمبود کلاژن و الاستین در پوست ایجاد می‌شود. اما همه چین و چروک‌های پیشانی به اندازه سایرین عمیق نیستند. چین و چروک‌های پویا، چین و چروک‌هایی هستند که در نتیجه مستقیم حرکات مکرر صورت ایجاد می‌شوند، به این معنی که خطوط اخم بین ابروهای شما چین و چروک های پویا هستند. درمان چین و چروک‌های پویا بسیار دشوار است، زیرا در عمق پوست فرو می‌روند و به روش‌های شدید برای صاف کردن و شل شدن آن‌ها نیاز دارند. 

آیا تمرینات چشم و ابرو به نتایج دائمی منجر می‌شوند؟

نتایج لیفت با جراحی، حدود 12 تا 14 روز پس از عمل قابل مشاهده است. برای لیفت‌های غیرجراحی، نتایج ممکن است فوری‌تر نشان دهد. زیرا درمان‌های تزریقی 5 تا 7 روز طول می‌کشد تا قابل مشاهده باشند. با این حال، با توجه به ماهیت درمان، نتایج در عرض 14 تا 28 روز پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود. اما نتایج لیفت با ورزش به مرور زمان در چهره مشخص می‌شود.

آیا ورزش‌های لیفت چشم در افراد مسن نیز مناسب است؟

برخی از افراد ممکن است پلک‌هایی بیش از حد آویزان داشته باشند، افتادگی پلک می‌تواند ظاهر فرد را تغییر دهد یا مشکلاتی مانند تاری دید را ایجاد کند. اگرچه شواهد علمی مبنی بر اینکه ورزش می‌تواند افتادگی پلک را بهبود ببخشد، وجود ندارد. اما برخی شواهد نشان می‌دهد که ورزش با عضلات صورت ممکن است، نواحی مورد نظر را بهبود ببخشد.

سوالات پرتکرار ورزش موثر در لیفت چشم و ابرو

آیا تزریق بوتاکس می‌تواند ابروها را لیفت کند؟

بله، بوتاکس می‌تواند به درمان خطوط اخم بین ابروها کمک کند و همچنین به لیفت کردن ابرو کمک می‌کند.

مدت زمان لیفت ابرو چقدر است؟

عمل جراحی لیفت ابرو بسته به سن و روتین مراقبت از پوست شما می تواند بین 10 تا 12 سال دوام بیاورد.

لیفت ابرو در چه سنی باید انجام شود؟

سن لیفت ابرو به ژنتیک، نوع پوست و روتین مراقبت از پوست شما بستگی دارد اما به طور کلی می‌توان لیفت ابرو را بین سنین 40 تا 60 سالگی انجام داد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید