تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

0
239

گذر زمان و افزایش سن بر ظاهر افراد تاثیر مستقیم دارد. تاثیر پیری بر چهره ظاهری انسان قابل اجتناب نیست؛ اما بسیاری از افراد با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانند نشانه‌های پیری را کاهش دهند. یکی از راه‌های پرطرفدار و موثر جوانسازی پوست، تزریق چربی است. در ادامه، به بررسی اینکه تزریق چربی چگونه انجام می شود خواهیم پرداخت و نکات مختلف مربوط به آن را بررسی می‌کنیم.

تزریق چربی چیست؟

انتقال یا تزریق چربی، یک روش جراحی است که در آن چربی از یک بخش بدن جمع‌آوری می‌شود و سپس به بخش دیگری از بدن منتقل می‌شود. هدف اصلی این روش، بهبود ظاهر ناحیه مقصد است.

در این روش، دکتر جراح پلاستیک ابتدا چربی را با استفاده از روش لیپوساکشن جمع‌آوری می‌کند. سپس با استفاده از یک فرآیند خاص، چربی را برای تزریق در ناحیه موردنظر آماده و آن را منتقل می‌کند.

استفاده از این روش در اختیار پزشکان زیبایی از دهه ۱۹۹۰ شروع شده و به طور گسترده در جوانسازی و زیبایی نواحی مختلف بدن مانند سینه، دست، پا، صورت، باسن و واژن استفاده می‌شود. اخیراً، پزشکان از این روش برای بهبود زخم‌ها و جای زخم‌ها، بعد از درمان با پرتودرمانی همچنین ترمیم بافت سینه استفاده می‌کنند.

تزریق چربی برای چه کسانی مناسب است؟

جوانسازی صورت با تزریق چربی روشی فوق‌العاده برای افزایش حجم و بهبود ظاهر نواحی خاص صورت است. این روش مناسب برای بیمارانی است که می‌خواهند حجم اندکی را در صورت خود افزایش دهند یا حجمی که با گذشت سن از دست رفته است را بازیابی کنند. 

با تزریق چربی در این نواحی، حجم افزایش می‌یابد و کانتور صورت بهبود می‌یابد. این روش قادر به جبران حجم ازدست‌رفته در نواحی با چین و چروک است. استفاده از تزریق چربی برای بهبود موارد زیر مفید است:

  • جبران بخش ازدست‌رفته در قسمت گونه
  • جبران حجم ازدست‌رفته در لب
  • کاهش چین و چروک در امتداد خط فک
  • کاهش حجم شقیقه‌ها با تزریق چربی در پیشانی
  • بهبود نواحی زیر و اطراف چشم با تزریق چربی پشت چشم
  • جبران حجم چین‌های عمیق در ناحیه چانه (“خطوط ماریونت”)
  • بهبود چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت
  • افزایش حجم در نواحی خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، گودی چشم‌ها و گونه‌های افتاده 

لازم به ذکر است، مشاوره با یک جراح پلاستیک، ترمیمی و سوختگی می‌تواند به شما در حل نگرانی‌ها کمک کند و با بررسی تغییرات مورد نظر و سابقه پزشکی شما، تعیین کند که تزریق برای شما مناسب است یا خیر. شرایط بدنی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال تنباکو، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و دیگر شرایط جدی نیز باید همزمان ارزیابی شوند.

تزریق چربی

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

در این قسمت بررسی می‌کنیم که تزریق چربی چگونه انجام می‌شود؟ روش پیوند چربی دو عملکرد اصلی دارد. در ابتدا از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای برداشت آرام چربی اضافی از بدن استفاده می‌شود. این کار با استفاده از تکنیک لیپوساکشن دستی و سرنگ ۱۰ سی‌سی انجام می‌شود که به طراحی و بقاء پیوند چربی در هنگام انتقال بهتر می‌کند.

در مرحله بعد، چربی از طریق سانتریفیوژ جدا می‌شود که به بازگشت خون و چربی اضافی اجازه می‌دهد. این عمل منجر به تصفیه سلول‌های بنیادی و چربی قبل از تزریق به مناطق مورد نیاز می‌شود. سپس سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی به همراه یکدیگر استفاده می‌شوند تا فرورفتگی‌های صورت را پر کنند، چروک و خطوط را صاف کنند،  حجم و جوانی را به نواحی تحت درمان بازگردانند.

مزایای فرعی این درمان شامل جوانسازی پوست است که از سلول‌های بنیادی همراه با پیوند چربی حاصل می‌شود. این درمان معمولاً منجر به بهبود پوست با کاهش خطوط ریز، اندازه منافذ و بی‌نظمی رنگدانه می‌شود.

مراقبت‌های قبل از تزریق چربی

بعد از بررسی اینکه تزریق چربی چگونه انجام می شود، بهتر است برخی نکات مراقبتی پیش از انجام این کار را بررسی کنیم.

در طول دو هفته قبل از تزریق چربی، سیگار و مشروبات الکلی مصرف نکنید. همچنین، داروهایی که ممکن است باعث خونریزی بیشتر شوند را استفاده نکنید. ضرورت دارد تمامی آزمایشاتی که توسط پزشک تجویز شده است را به صورت کامل و دقیق انجام دهید. 

چند روزی برای استراحت بعد از تزریق در نظر بگیرید. در صورتی که پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز کرده است، قبل از تزریق آن را استفاده کنید. در روز تزریق، از استفاده آرایش صورت و چشم در ناحیه تحت تزریق خودداری کرده و ناحیه را با صابون و بتادین تمیز کنید.

زاویه سازی صورت با چربی

سخن پایانی

در این مقاله با تزریق چربی به طور کامل آشنا شدید. به طور کلی، دیده می‌شود که پس از انتقال چربی برای جوانسازی صورت، بهبود تدریجی است. علاوه بر این، پس از عمل جراحی، برخی عوارض مانند کبودی و تورم مشاهده می‌شوند که تقریباً دو هفته بعد از جراحی بهبود می‌یابند. هرچند برخی تورم‌ها، چند ماه ممکن است باقی بمانند و در بعضی موارد نیاز به یک سال زمان است تا نتایج نهایی ظاهر شوند. در کل باید قبل از انجام این روش با پزشک متخصص مشورت کنید و با آگاهی کامل، تزریق را انجام دهید. 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید