کاندید مناسب پیکر تراشی | پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است؟

0
663
کاندید مناسب پیکر تراشی

داشتن تناسب اندام خواست همه‌ی افراد است و ممکن است برای رسیدن به اندام دلخواه خود  روش‌های مختلفی  مانند ورزش، رژیم غذایی و داروهای لاغری امتحان کنند در بعضی مواقع این روش‌ها تاثیر چندانی در لاغری و کاهش چربی‌های اضافه ندارند به همین دلیل فرد به دنبال روش مطمئن‌تری برای رهایی از چربی‌های اضافه‌ی خود است. جراحی پیکرتراشی یک روش قطعی و مطمئن  برای این افراد است، پیکر تراشی به دلیل نتایج مثبت و خوب جز جراحی‌های پرطرفدار در بین افراد جوامع مختلف است.

اما در نظر داشته باشید که پیکرتراشی شکم و پهلو ممکن است برای شما مناسب نباشد. اگر قصد انجام پیکرتراشی را دارید تا انتهای این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا را مطالعه کنید. در این مقاله اطلاعات کاملی را درباره‌ی پیکرتراشی و کاندیدهای مناسب آن را دریافت می‌کنید.

کاندیدای مناسب پیکرتراشی

پیکر تراشی چیست؟

پیکرتراشی یک روش سریع برای رسیدن به اندام دلخواه است. پیکرتراشی شامل مجموعه روش‌های لاغری و تناسب اندام است که هدف از انجام آن کاهش چربی، حذف سلول‌های چربی اضافه، لاغری و کاهش سایز است. از طرفی به این نکته باید دقت کنید که پیکر تراشی روشی برای درمان چاقی مفرط و اضافه وزن بالا نیست و این عمل برای افرادی انجام می‌شوند که دچار اضافه وزن کم و چاقی موضعی هستند و در واقع می‌خواهند به بدنشان فرم ساعت شنی بدهند.‎

پیکرتراشی چگونه انجام می‌شود؟

پیکرتراشی با روش‌های مختلفی قابل انجام است بسته به نوع فرم بدن شما و صلاحدید پزشک معالج یکی از روش‌هایی که مناسب شماست انتخاب می‌شود، در ادامه‌ی این مقاله روش‌های پیکر تراشی را معرفی می‌کنیم.

پیکر تراشی برای چه کسانی مناسب است

انواع روش‌های پیکر تراشی

  • لیپوماتیک: شکم، پهلو، پشت شانه، کمر، ساق و ران پا، غبغب، بازو و باسن
  • لیپوساکشن: شکم، پهلو، کمر، غبغب، ران و ساق پا، پشت شانه، بازو و باسن
  • لیپولیزر: شکم، پهلو، اطراف ران پا، غبغب و ناحیه‌ی گردن، ساق پا و کمر
  • لیپوست: شکم، پهلو، کمر، غبغب و ناحیه‌ی گردن، ران و ساق پا، بازو
  • ابدومینوپلاستی: شکم و پهلو
  • بادی جت یا واتر جت: ران و ساق پا، زانو، شکم، پهلو، غبغب و کمر
  • اولترازد: مناسب برای تمامی نقاط بدن

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی بهترین دکتر پیکر تراشی و بهترین دکتر لیپوماتیک را مطالعه کنید. به طور کلی ویژگی‌های کاندیدهای مناسب تمام روش‌های پیکرتراشی تقریبا مشابه هم می‌باشد در ادامه به بررسی کاندیدای مناسب  3 روش پرطرفدار پیکرتراشی می‌پردازیم، شما می‌توانید ویژگی‌های زیر را برای تمامی روش‌ها در نظر بگیرید.

کاندید مناسب پیکرتراشی با روش لیپوماتیک

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با لیپوماتیک و لیپوساکشن

  • افرادی که دچار چاقی موضعی در نواحی مختلف بدن هستند.
  • افرادی که با روش‌های غیر جراحی مانند ورزش و رژیم غذایی نتوانسته‌اند چربی‌های اضافه‌ی خود را از بین ببرند و به وزن و سایز مطلوب خود برسند.
  • بهترین کاندیدی مناسب پیکرتراشی افرادی هستند که از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده‌آل هستند.
  • کسانی که حداقل در 1 سال اخیر توانسته‌اند وزن خود را در محدوده‌ی ثابتی نگه دارند
  • سن افراد باید بین 20 تا 60 سال باشد.
  • کسانی که دارای بیماری خاصی نباشند.
  • چون این روش‌ها عموما با بی‌هوشی انجام می‌شود نباید بدن آن‌ها نسبت به داروی بی‌هوشی واکنش غیر طبیعی نشان دهد.
  • افرادی که از استعمال دخانیات و مصرف الکل دوری می‌کنند و یا اینکه می‌توانند حداقل 1 ماه استعمال دخانیات و مصرف الکل را قطع کنند. 

کاندید مناسب پیکراتراشی با روش ابدومینوپلاستی

کاندیدای مناسب پیکرتراشی با ابدومینوپلاستی

  • پیکر تراشی برای افرادی مناسب است که در ناحیه‌ی شکم و پهلو دچار چاقی هستند.
  • افرادی که پوست ناحیه‌ی شکم و پهلوی آن‌ها در نتیجه‌ی انجام لیپوماتیک، لیپوساکشن و یا سایر روش‌های پیکرتراشی آویزان و یا شل شده است.
  • بهتر است خانم‌ها دیگر قصد بارداری مجدد را نداشته باشند، چون ممکن است در اثر بارداری پوست شکم و پهلوی آن‌ها دوباره آویزان و شل شود.
  • افرادی که از لحاظ جسمی و روحی کاملا سالم باشند.
  • کاندیدای مناسب پیکر تراشی با ابدومینوپلاستی افرادی هستند که می‌توانند حداقل 1 ماه استعمال دخانیات و مصرف الکل را قطع کنند. 
  • این روش با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود بنابراین بدن شما نباید نسبت به داروی بی‌هوشی حساسیت داشته باشد.
  • به بیماری خاصی مبتلا نباشید و یا داروی خاصی مصرف نکنید.

پیکر تراشی برای چه افرادی خطرناک و ممنوع است؟

در مقابل افرادی که مناسب جراحی پیکر تراشی هستند افرادی با ویژگی‌های خاص وجود دارند که نمی‌توانند عمل پیکر تراشی را انجام دهند و برای رسیدن به وزن و اندام دلخواه خود باید روش‌های دیگری را به کار ببرند. از جمله‌‌ی ویژگی‌های این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- افرادی که سن آ‌ن‌ها کمتر از 20 سال و بیشتر از 60 سال است.

2- بانوانی که در دوران شیردهی هستند.

3- افرادی که دچار اضافه وزن بالا و چاقی مفرط هستند.

4- افرادی که وزن آن‌ها محدوده‌ی ثابتی ندارد و به طور دائم در حال تغییر است.

5- افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف است.

6- افرادی که با روش‌های غیر جراحی مانند ورزش و رژیم غذایی می‌توانند به وزن ایده‌آل خود برسند و چربی‌های اضافه‌ی خود را از بین ببرند.

7- افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت کنترل نشده، بیماری‌های قلبی، فشار خون بالای کنترل نشده، اختلالات انعقادی خون و بیماری‌های ژنتیکی خاص

8-  افرادی که پوست آن‌ها (به جز ناحیه‌ی شکم و پهلوها) خاصیت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست داده است، زیرا بعد از عمل پیکر تراشی پوست آ‌ن‌ها به حالت آویزان و شل درمی‌آید.

9- کسانی که دخانیات و یا الکل مصرف می‌کنند و نمی‌توانند برای مدت مشخصی آن‌ها را قطع کنند. دخانیات و الکل ممکن است باعث طولانی‌تر شدن دوره‌ی نقاهت و کاهش اثر جراحی پیکرتراشی شود.

10- بانوانی که باردار هستند.

11- افرادی که داروهایی را مصرف می‌کنند که با روند جراحی پیکر تراشی و دوره‌ی نقاهت آن‌ها سازگار نیست و بیمار امکان قطع مصرف آ‌ن‌ها را ندارد.

ممنوعیت پیکرتراشی برای چه کسانی است

پیشنهاد مطالعه: چگونه مانع از لاغری صورت شویم؟

کلام آخر

 پیکر تراشی شکل دهی به قسمت‌های مختلف بدن است که  توسط جراحی و با استفاده از دستگاه‌های پیکر تراشی پیشرفته مانند واترجت، اولترازد، لیپوساکشن و لیپوماتیک انجام می‌شود. پیکر تراشی جز جراحی‌هایی است که هم در بین خانم‌ها و هم در بین آقایان پرطرفدار است شما با انجام پیکر تراشی به سرعت به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید. اما قبل از جراحی پیکر تراشی باید مطمئن شوید که آیا شما کاندید مناسبی برای پیکر تراشی هستید یا خیر.

ما در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا سعی کردیم اطلاعات کافی را درباره‌ی کاندیدهای مناسب پیکر تراشی و جراحی پیکر تراشی در اختیار شما قرار دهیم امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول درباره‌ی عمل پیکر تراشی

آیا افرادی که دچار اضافه وزن بالا و چاقی مفرط هستند پیکر تراشی برای آن‌ها مناسب است؟

خیر، پیکر تراشی درمانی برای اضافه وزن بالا و چاقی مفرط نیست. زمانی شما می‌توانید پیکر تراشی انجام دهید که دچار چاقی موضعی هستید و می‌خواهید بدنتان فرم ساعت شنی پیدا کند.

بهترین روش پیکر تراشی کدام روش است؟

اینکه کدام روش پیکر تراشی برای شما مناسب است به عوامل مختلفی مانند ناحیه‌ی مورد نظر، نوع فرم و شکل اندام شما و همچنین تمایل شما برای تزریق چربی‌های خارج شده به نواحی مورد نیاز بستگی دارد. در نهایت با مراجعه حضوری و مشورت با پزشک بهترین روش برای شما انتخاب می‌شود.

آیا افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا کاندیدای مناسبی برای پیکر تراشی هستند؟

انجام عمل پیکر تراشی به افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالای کنترل نشده توصیه نمی‌شود اما در صورتی که فشار خون بالا و دیابت کنترل شوند این افراد می‌توانند بدون نگرانی پیکر تراشی را انجام دهند.

آیا افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی کاندیدای مناسبی برای عمل پیکر تراشی هستند؟

اگر این افراد بتوانند قبل از عمل پیکر تراشی از پزشک معتبر قلب تاییدیه بگیرند می‌توانند بدون نگرانی این جراحی را انجام دهند و منعی برای آن‌ها نیست.

دوره‌ی نقاهت عمل پیکر تراشی چقدر است؟

بعد از جراحی شما چند ساعت در بیمارستان یا کلینیک بستری می‌شوید سپس می‌توانید به منزل بروید و بعد از حدود 10 روز می‌توانید به امور روزانه‌ی خود بپردازید.

احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی وجود دارد؟

مرگ در اثر پیکرتراشی یک اتفاق نادر و کمیاب است و به شدت تحت تاثیر پزشک معالج، تکنیک جراحی و رعایت نکات لازم و بهداشتی توسط زیباجو است.

مدت زمان جراحی پیکر تراشی چقدر است؟

بسته به نواحی بدن تحت درمان، مهارت و تجربه‌ی پزشک معالج و همچنین تکنیک انتخابی برای پیکر تراشی زمان این عمل بین 3 الی 5 ساعت است.

5/5 - (7 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید