بهترین جنس پروتز سینه

0
551
بهترین مارک پروتز سینه

امروزه عمل زیبایی  پروتز سینه طرفداران زیادی دارد.  متاسفانه به دلیل افزایش بیماری‌هایی مانند سرطان سینه در زنان، آن‌ها را ملزم به تخلیه سینه طبیعی خود می‌کند. اما با  انجام دادن عمل پروتز کامل سینه می‌توان جایگزین مناسبی برای سینه در  این دسته از افراد قرار داد. پروتز سینه در انواع و برندهای متفاوتی تولید شده است. در ادامه این مطلب از سایت نوبت دهی پزشکی همراه ما باشید تا درباره بهترین جنس پروتز سینه صحبت کنیم.

انواع پروتز سینه

پیشنهاد مطالعه: بهترین دکتر پروتز سینه

پروتز سینه (شکل مصنوعی سینه) چیست؟

پروتز سینه یک فرم مصنوعی از سینه است که جایگزین شکل تمام یا بخشی از سینه که برداشته شده است می‌شود.

اگر قصد انجام عمل پروتز سینه به هر دلیلی را دارید، قبل از انتخاب نوع و سایز پروتز حتما باید با پزشک جراح خود مشورت کنید و طبق صلاحدید پزشک، تصمیم بگیرید. در عمل پروتز سینه به هیچ وجه نباید هزینه را به عنوان معیار قرار دهید و باید برای انتخاب بهترین نوع پروتز هزینه کنید، چون نتیجه عمل شما  و  مراقبت‌های بعد از عمل کاملا وابسته به نوع پروتز است.

پروتز موقت سینه چیست؟

گاهی اوقات افراد به جای پروتز دائمی از پروتز موقت استفاده می‌کنند. پس از جراحی‌های سینه، مثل ماستکتومی، پرستار مراقب از شما معمولاً یک پروتز موقت پارچه ای یا پلاستیکی به شما می‌دهد، که اغلب بافت نرمی  دارد. شما می‌توانید از این پروتز موقت زیر لباس خود استفاده کنید تا در صورت تمایل عمل پروتز سینه شما انجام شود. معمولا  زخم  و تورم در عرض شش یا هشت هفته بعد از عمل کاهش می‌یابد و شما می‌توانید پروتز دائمی سینه را انجام دهید.

پروتز دائمی سینه

بیشتر پروتزهای سینه از ژل سیلیکونی نرم که ضد حساسیت  هستند،ساخته شده‌اند و در یک لایه نازک قرار گرفته‌اند. آنها به گونه ای ساخته شده‌اند که شبیه شکل طبیعی سینه یک زن یا بخشی از سینه باشد. سطح بیرونی نرم و صاف به نظر می‌رسد و در بعضی موارد ممکن است، نوک پستان را هم شبیه‌سازی کرده باشند.

اشکال پستان غیرسیلیکونی نیز وجود دارد.

رنگ های پوست

اگرچه ممکن است رسیدن به یک تطابق دقیق دشوار باشد، اما بسیاری از پروتزها در رنگ های مختلف پوست موجود هستند. داشتن پروتزی که تا حد امکان به رنگ پوست شما نزدیک باشد ممکن است به شما کمک کند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. برخی از شرکت ها پروتز را سفارشی می‌سازند یا می‌توانند به محصولات موجود رنگ اضافه کنند. ساخت این پروتزهای مخصوص ممکن است مدت بیشتری طول بکشد و در همه بیمارستان ها در دسترس نباشند.

سبک‌های پروتز

پروتزها در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های پوستی بسیار متنوع هستند. بیشتر آن‌ها از موادی ساخته شده‌اند که برای حرکت، احساس و وزن تا حد امکان شبیه به یک سینه طبیعی باشند.

مهم است که پروتز شما تا حد امکان با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد. شما باید سبک‌های لباسی که می‌پوشید را نیز در انتخاب پروتز سینه در نظر بگیرید.

پروتز کامل یا استاندارد

یک پروتز کامل طوری طراحی شده است که مستقیماً در برابر قفسه سینه قرار گیرد، جایی که تمام بافت سینه برداشته شده است. از نظر اندازه، شکل و رنگ پوست با سینه دیگر شما مطابقت دارد.

اگر هر دو سینه را به طور کامل تخلیه کرده‌اید، می توانید خودتان سایز مورد نظر  سینه را انتخاب کنید.

 پروتز جزئی یا شکل‌دار

پروتز جزئی برای زنانی است که بخشی از سینه خود را برداشته‌اند. این پروتزها را می‌توان داخل سوتین قرار داد  و به شکلی است که طرح سینه را پر می کند. این پروتزها نیز از همان مواد سیلیکونی پروتزهای کامل ساخته شده است.

پروتز سینه آب نمکی

پروتز آب نمک، یک پروتز بسیار پر استفاده در عمل‌های جراحی است. در استفاده از پروتز آب نمکی مزایا و معایبی وجود دارد. برای مثال در استفاده از این نوع پروتز احتیاج به ایجاد برش بزرگ در بدن نیست. اما حالت طبیعی سینه را ندارد و احتمال پارگی پروتز سینه وجود دارد که جای نگرانی نیست، چون محلول آب نمک موجود در پروتز خطری برای فرد ایجاد نمی‌کند.

پروتز سینه سیلیکونی

یکی از پروتزهای گران قیمت، پروتزهای سیلیکونی  هستند. این پروتزها از یک لایه سیلیکونی که داخل آن با ژل پر شده ، تشکیل شده‌اند.  پروتزهای سیلیکونی کاملا حالت طبیعی سینه را دارند و احتمال پارگی آن‌ها بسیار کم است.  

پروتز سینه صدفی

این یک نوع پروتز جزئی است که اگر اندازه سینه‌های شما با یکدیگر متفاوت باشد ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. پروتز صدفی، یک پوسته نرم از سیلیکون است که روی سینه کوچک‌تر شما قرار می‌گیرد تا با سینه بزرگ‌تر مطابقت داشته باشد.

این نوع پروتز برای افراد زیر مفید است:

  • برای زنانی که جراحی بازسازی سینه  انجام داده‌اند اما تقارن در آن حاصل نشده است.
  • زنانی که سایز سینه‌هایشان باهم متفاوت است.

بهترین جنس پروتز سینه

مراقبت‌های بعد از عمل پروتز سینه

بعد از عمل پروتز سینه ، بیمار تا  حداقل ده روز اجازه انجام دادن کارهای سنگین را ندارد و بعد از ده روز باید نرمش دادن دست و کتف و شانه را شروع کند. همچنین تا یک ماه انجام دادن فعالیت جنسی، ورزش کردن  و رانندگی ممنوع است. انجام دادن ماساژ روزانه کمک می‌کند تا دوران نقاهت بعد از عمل کوتاه‌تر شود.

سوالات پرتکرار در مورد بهترین جنس پروتز سینه

قبل از عمل سینه باید داروی خاصی مصرف کنم؟

خیر ، اما یک هفته قبل از عمل پزشک خود را از داروهایی که مصرف می‌کنید آگاه کنید.

آیا بعد از عمل پروتز سینه امکان شیردهی وجود دارد؟

بله، اما بستگی به نوع عمل و جنس پروتز دارد.

آیا پروتز سینه سرطان‌زاست؟

خیر، تاکنون موردی گزازش نشده است.

بهترین برند برای پروتز سینه کدام است؟

موتیوا، منتور ، پلی تک و… از برندهای پروتز سینه موجود در ایران هستند که پزشک شما تصمیم می‌گیرد کدام برند و نوع پروتز برای شما مناسب‌تر است.

عمل تزریق چربی با پروتز سینه متفاوت است؟

بله، کاملا با هم تفاوت دارند.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید