رابطه‌ی جنسی کینکی چیست؟ کینک چیست؟

0
12,593
رابطه جنسی کینکی

رفتار جنسی ما مجموعه‌ رفتارهایی‌ست که بر مبنای تمایلات و خواسته‌های جنسی ما در رابطه‌ی جنسی انجام می‌شود. رفتار جنسی می‌تواند شامل تماس نزدیک، مکالمه، لمس، بوسه، نوازش خود و یا شریک جنسی شود برای مثال خود ارضایی، دخول واژینال، سکس دهانی یا حتی سکس مقعدی جز رفتارهای جنسی افراد محسوب می‌شوند.

عموما روابط جنسی را به دو دسته‌ی متعارف ( (Conventional و غیر متعارف (Unconventional) تقسیم می‌کنند که ما در این مقاله به طور اختصاصی به روابط غیر متعارف می‌پردازیم پس برای اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا همراه ما باشید.

رابطه‌ی جنسی وانیلی (Vanilla sex) چیست؟

رفتارهای جنسی متعارف به رابطه‌ی وانیلی معروف هستند، رفتارهای وانیلا در سکس معمولا به این صورت است که شما وارد اتاق خواب می‌شوید، شریک جنسی خود را می‌بوسید و در پوزیشن‌های معمول سکس می‌کنید و این نوع رابطه شامل درخواست‌های نامعقول افراد نمی‌شود.

رابطه‌ی جنسی کینکی (Kinky sex) چیست؟

رفتارهای جنسی نامتعارف به رابطه‌ی کینکی معروف هستند. کینک یک اصطلاح عامیانه به جای کلمه‌ی انحراف جنسی است.

اما در نظر داشته باشید که روابط جنسی کینکی طیف گسترده‌ای از رفتارها را شامل می‌شود و همیشه به این معنی نیست که فرد به بیماری روانی مبتلا است زمانی به این نوع افراد بیمار می‌گویند که در روابط جنسی باعث آسیب به خود یا فرد مقابل شوند و درخواست‌های کاملا نامعقولانه در رابطه‌ی جنسی خود داشته باشند.

در ادامه‌ی مقاله به بررسی مهمترین و رایج‌ترین روابط کینکی می‌پردازیم.

انواع رابطه‌ی جنسی کینی

•  پدوفیلیا یا تمایل جنسی به کودکان (Pedophilia)

افراد مبتلا به پدوفیلیا تمایل جنسی به کودکان و نوجوانان زیر 14 سال را دارند  و توسط بزرگسالان جذب نمی‌شوند. در این نوع اختلال فرد بیمار ممکن است کودک را مجبور به تماشای خود ارضایی خود کند، بدن و اندام‌های جنسی کودک را لمس کند و حتی به زور ارتباط جنسی با او برقرار کند.

این اختلال در اکثر مواقع در مردان (3 تا 5 درصد) رخ می‌دهد و تمایلات جنسی آن‌ها نسبت به کودک دختر، کودک پسر و یا هر دو جنس فعال است.

 از دلایل ابتلا افراد به اختلال پدوفیلی، مورد تجاوز قرار گرفتن آن‌ها در سنین کودکی و حتی افسردگی افراد است

گرایش جنسی به کودکان امری غیر طبیعی است به همین دلیل نوعی بیماری محسوب می‌شود پدوفیلیا جز بدترین انحرافات جنسی است که شامل تجاوز است و جرم جنایی دارد.

انحراف جنسی پدوفیلیا

پیشنهاد مطالعه: عوارض ناشی از رابطه جنسی مقعدی

•  فتیشیسم یا یادگار خواهی (Fetishism)

اختلال فتیشیسم یعنی جذابیت شدید و مکرر به شی بی‌جان و قسمت‌هایی از بدن فرد مقابل.

فتیشیسم‌های شایع عبارتند از: لباس (به ویژه لباس زیر)، اجناس چرمی، اجناس مرتبط با پا (مانند جوراب شلواری، کفش) و قسمت‌هایی از بدن مانند مو، ناخن، دست و پا.

گاهی فتیشیسم رفتار جنسی طبیعی محسوب می‌شود همانگونه که افراد علایق متفاوتی دارند، و نوع خاصی از لباس یا اعضای خاصی می‌تواند باعث تحریک جنسی آن‌ها شود اما اگر فرد بدون وجود شی یادگار نتواند به تحریک برسد و یا با دیدن یک شی یادگار را در ملاعام دچار تحریک جنسی و حتی نعوظ شود و بدون شک دچار اختلال است و باید درمان شود.

عورت نمایی یا آلت نمایی (Exhibitionism)

فرد مبتلا به اختلال جنسی عورت نمایی، اقدام به نشان دادن آلت جنسی خود به فرد غریبه می‌کند این عمل برای فرد نوعی تحریک جنسی محسوب می‌شود زیرا از شوکی که به فرد غریبه وارد می‌کند لذت می‌برد. این عارضه عموما به نشان دادن آلت جنسی محدود می‌شود و فرد به برقراری رابطه‌ی جنسی تمایلی ندارد ولی ممکن است فرد به خود ارضایی بپردازد. و در بعضی مواقع در مکان‌های عمومی وانمود به ادرار کردن می‌کند.

مازوخیسم جنسی یا آزار خواهی جنسی (Sexual Masochism)

در اختلال مازوخیسم جنسی زمانی فرد به اوج لذت و تحریک جنسی می‌رسد که مورد آزار و اذیت، ضرب و شتم و تحقیر شدن توسط شریک جنسی خود قرار گیرد. تعدادی از این اعمال آزار خواهنه شامل به بند کشیده شدن، لگد مال کردن، تازیانه زدن، دادن شوک الکتریکی، کتک زدن، مبدل پوشی اجباری، شنیدن توهین و الفاظ رکیک و حتی مورد تجاوز قرار گرفتن است.

هیپوکسی فیلیا

نوع حادتر اختلال مازوخیسم، هیپوکسی فیلیا است که تحریک جنسی در آن از طریق کاهش اکسیژن رسانی از طریق فشردن قفسه‌ی سینه، شریان بندی، به دار آویختن، استفاده از کیسه‌ی پلاستیکی بر روی سر و مواد شیمیایی است در اعمال هیپوکسی فیلیا احتمال مرگ وجود دارد و درصد آن بالا است.

سادیسم جنسی یا دگر آزاری جنسی (Sexual Sadism)

اختلال سادیسم جنسی نقطه‌ی مقابل مازوخیسم جنسی است یعنی در این رابطه شریک جنسی فرد درد و آسیب روحی را احساس می‌کند و فرد بیمار از این آسیب‌ها لذت می‌برد و اگر رابطه‌ی جنسی همراه با آسیب جسمی و روحی شدید نباشد فرد سادیستیک به ارگاسم نمی‌رسد. عموما این اختلال در آقایان بیشتر از خانم‌ها وجود دارد و در سن 19 تا 20 سالگی بروز پیدا می‌کند.

ارولاگنیا یا ادرار خواهی (Urolagnia)

قسمت اصلی این اختلال ادرار است، فردی که دچار اختلال ادرار خواهی است هم با بو کردن و هم با دیدن ادرار شریک جنسی خود به ارگاسم  می‌رسد. لذت بردن این افراد در دریافت  کردن ادرار و یا ادرار کردن و حتی در مواقعی خوردن ادرار شریک جنسی خود است. چون ادرار شامل مواد سمی و دفعی بدن است این افراد با خوردن ادرار دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند.

این اختلال به یک اندازه هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. 

تماشاگری جنسی یا چشم چرانی (Voyeurism)

اختلال تماشاگری جنسی یعنی دیدن مکرر و پنهانی و بدون اجازه‌ی افراد در حین  برقراری رابطه‌ی جنسی و تعویض لباس ، برانداز کردن قسمتهای مختلف اندام افراد در اماکن عمومی و خصوصی است در بعضی مواقع این افراد از صحنه‌های خصوصی افراد عکاسی نیز می‌کنند.

این افراد نیز مانند عورت نماها عموما علاقه‌ای به برقراری جنسی با قربانیان خود را ندارند و با به یاد آوردن صحنه‌ها خود ارضایی می‌کنند.

از طرفی این مورد را نیز باید در نظر داشت که چون این افراد بدون اجازه به تماشای افراد می‌پردازند در واقع نوعی تجاوز به حریم شخصی افراد محسوب می‌شود.

مالش دوستی (Frotteurism)

مالش دوستی یکی از انحرافات جنسی شایع محسوب می‌شود که مبتلایان به این اختلال برای رسیدن به لذت و تحریک جنسی اقدام به لمس و یا مالش آلت تناسلی خود به شخص غریبه‌ای که هیچ گونه رضایتی ندارد می‌کنند. 

این گونه افراد سعی می‌کنند تا اقدامات جنسی خود را در اماکن شلوغی که امکان فرار وجود داشته باشد انجام دهند.

بی دی اس ام

مطالعه کنید: داشتن رابطه جنسی در دوران پریود

بی دی اس ام (BDSM)

 BDSM یک نوع رابطه‌ی جنسی همراه با خشونت است که در آن یک نفر نقش سلطه پذیر(submissive) و دیگری نقش سلطه گر (dominant) را ایفا می‌کند. در واقع BDSM مخفف بردگی، نظم، سادیسم و مازوخیسم است. عموما BDSM بین یک فرد مبتلا به مازوخیسم جنسی و فرد مبتلا به سادیسم جنسی رخ می‌دهد.

انواع اقداماتی که در BDSM انجام می‌شود شامل موارد زیر می‌شود:

ـ محدود کردن حرکات فیزیکی فرد

ـ اجرای نظم و انضباط برای مطیع کردن فرد

ـ شلاق زدن و تحقیر کردن فرد

نکته‌ی مهمی که در خصوص این نوع رابطه وجود دارد رضایت کامل هر دو طرف است یعنی یک نفر از آزار دادن و دیگری از آزار دیدن لذت می‌برد.

کلام آخر

درمان انحرافات جنسی ممکن است بسیار سخت، طولانی مدت و در بعضی موارد حتی بی‌نتیجه باشد بنابراین آنچه اهمیت دارد آگاهی خانواده‌ها از رفتارهای جنسی خود، تربیت جنسی کودکان و پیشگیری از آشنایی زودهنگام آن‌ها با مسائل جنسی است.

رابطه‌ی جنسی کینکی می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی فرد، جامعه و خانواده داشته باشد پس اگر علائمی از انحرافات جنسی را در خود و سایر اعضای خانواده خود مشاهده کردید بهتر است برای پیشگیری از شدت گرفتن انحراف درمان را آغاز کنید. برای دریافت نوبت مشاور روانشناس می‌توانید از سایت طبینج اقدام کنید.

ما در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا سعی کردیم شما را با شایع‌ترین رابطه‌های جنسی کینکی آشنا کنیم امیدواریم تمامی این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول درباره‌ی رابطه‌ی جنسی کینی

رابطه‌ی جنسی کینکی بیشتر در مردان رخ می‌دهد یا در زنان؟

نظر قطعی در این مورد نمی‌توان داد در واقع بعضی انحرافات جنسی در مردان شایع‌تر است و بعضی دیگر در زنان و در مواردی هم درصد ابتلا در بین هر دو جنس یکسان است.

تشخیص رابطه‌ی جنسی کینکی چگونه است؟

تشخیص و درمان رابطه‌ی جنسی کینکی فقط از طریق روانپزشک و یا روانشناس انجام می‌شود و روند تشخیص مصاحبه‌ی پزشکی، انجام تست‌های مربوط به معاینات جسمی و روحی و پرسشنامه‌های استاندارد.افراد مبتلا به انحرافات جنسی ممکن است دچار بیماری‌های دیگر روحی نیز باشند.

5/5 - (14 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید