داشتن رابطه جنسی در دوران پریود

2
6,945
587634.jpeg alt_text
587634.jpeg caption

نزدیکی و داشتن رابطه جنسی یکی از اصل های رابطه زناشویی می باشد و شاید بسیاری از افراد نیز تمایل به برقراری رابطه جنسی در دوران پریود داشته باشند و به دنبال اطلاعاتی در رابطه با مزایا و مضرات داشتن رابطه در این دوران باشند. دوران پریود یا قاعدگی دوره زمانی ۵ تا ۷ روزه است که بانوان دچار ریزش دیواره رحم و خونریزی از واژن می شوند. بعد از قطع خونریزی دیواره رحم مجدد برای نگه داری جنین و حاملگی احتمالی بعدی شروع به ضخیم شدن می کند ولی در صورتی که بارداری رخ ندهد مجدد دیواره رحم بعد از گذشت سه الی چهار هفته شروع به ریزش می کند.

 

میل جنسی در دوران قاعدگی

در دوران پریود سطح هورمون های جنسی تغییر می کنند و بسیاری از خانم ها دچار کاهش میل جنسی می شوند و ترجیح می دهند که در این دوران نزدیکی نداشته باشند. البته مواردی هم بوده که خانم ها دچار افزایش میل جنسی در این دوران بوده اند. همچنین بعلت وجود خونریزی و شدت یافتن احتمالی خونریزی با تحریک و برقراری رابطه جنسی داشتن رابطه جنسی در این دوران و دیدن خونریزی از جانب مردان برای بسیاری از خانم ها خوشایند نیست.

 

 

رابطه جنسی در دوران پریود

داشتن رابطه جنسی در دوران پریود از نظر پزشکی

داشتن رابطه جنسی هم از نظر دینی و هم از نظر علم پزشکی در دوران پریود جایز نمی باشد. تصمیمی گیری نهایی در رابطه با داشتن رابطه جنسی در این دوران بر عهده خود زوجین و بر اساس نیاز آنها انجام میگیرد و مسائل دینی و علمی فقط می‌تواند در تصمیم گیری درست تر به انها کمک کند. از نظر علمی در دوران پریود دهانه رحم خانم ها باز می‌گردد و محیط مرطوب با خون فضایی مناسب برای سوار شدن و رشد عفونت و انتقال عفونت به رحم را فراهم می‌کند. اگر همسر شما آلوده به ویروس هایی مثل سوزاک باشد داشتن رابطه در این دوران به راحتی موجب انتقال عفونت میگردد. داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی موجب افزایش میزان خونریزی میگردد ولی ممکن است درد قاعدگی را کاهش دهد.

 

روش های جایگزین رابطه جنسی در دوران پریود

در دوران پریود میتوان بجای داشتن رابطه بصورت دخول به واژن برای رسیدن به ارگاسم از تحریک کلیتوریس در زن و داشتن رابطه دهانی در مرد استفاده کرد. همچنین معاشقه های طولانی مدت در این دوران بسیار لذت بخش و کمک کننده ست. زیرا نداشتن رابطه ممکن است منجر به سرکوب جنسی و تنوع طلبی جنسی گردد که میتواند تحکیم خانواده را به خطر بیندازد.

 

احتمال بارداری در زمان پریود

برخلاف تصور عموم داشتن رابطه جنسی در دوران پریود هم میتواند موجب بروز بارداری گردد و حتما باید از روش های پیشگیری استفاده کرد. احتمال باردار شدن در زمان پریود کم است ولی همچنان این احتمال وجود دارد و زوجین باید این شرایط را مدنظر قرار دهند. اسپرم ممکن است تا چند روز در رحم زنده باقی بماند. در صورت داشتن رابطه رعایت نکات زیر کمک کننده است:

۱. استفاده از کاندوم های رنگی

۲. داشتن رابطه در محیط حمام میتواند موجب پاک شدن خونریزی شود و احتمال انتقال عفونت را کمتر کند.

۳. استفاده از حوله های تیره برای پیدا نبودن خونریزی و مقدار آن. شاید دیدن خونریزی برای مردان صحنه ای غیر جالب باشد و خاطره ی بدی را ایجاد کند.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام وقت بخیر من یبار در دوران پریود س دیقه رابطه جنسی داشتم باعث نازایی میشع؟

    • سلام
      روز بخیر، داشتن یک بار رابطه جنسی در دوران پریود باعث نازایی نمیشه ولی احتمال ابتلای به عفونت شاید وجود داشته باشه.
      اگر علائم خاصی را تجربه نکردید، پس جای نگرانی نخواهد بود.
      چنان چه درباره شرایط خودتان نگران هستید، می توانید با متخصصین زنان و زایمان طبینجا در این باره بصورت آنلاین مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید