روش های درمان افتادگی سینه زنان

0
3,136
درمان افتادگی سینه زنان

درمان افتادگی سینه زنان

معمولاً اکثر بانوان بنا به دلایل مختلف، دچار افتادگی سینه می شوند؛ در این وضعیت، دیگر سینه ها سفتی و شادابی قبل را ندارند. یکی از مهم ترین عواملی که باعث افتادگی سینه می شود، افزایش سن است، زیرا بالا رفتن سن باعث تغییر بافت سینه ها و افتادگی آن ها می شود.

شایع ترین علل افتادگی سینه

به طور کلی، شایع ترین علل افتادگی سینه را می توان شامل: افزایش سن، یائسگی، بزرگ بودن سایز سینه ها، بارداری، تغییرات وزنی شدید در زمان کم، کمبود کلاژن در سطح پوست و کاهش استروژن در بدن، دانست.

درمان افتادگی سینه

درمان افتادگی سینه

برای درمان افتادگی سینه، روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است:

• جراحی لیفت سینه

در روش لیفت سینه برای درمان افتادگی سینه ها، برش هایی در زیر سینه یا اطراف آن ایجاد شده و پس از برداشتن قسمت های اضافی، قسمت برش خورده را بخیه زده و سینه ها را به سمت بالا فرم  می دهند، در نتیجه افتادگی سینه ها رفع شده و سینه ها سفت می شوند.

• درمان افتادگی سینه با لیزر

در این روش، با تاباندن پرتوهای لیزر به سینه، باعث افزایش کلاژن سطح پوست و برطرف شدن افتادگی سینه می شوند. در این روش نیازی به بی هوشی نیست و اساساً عوارض ناشی از جراحی را به دنبال ندارد، و به دلیل عدم ایجاد برش، اثر زخم بر جای نمی ماند، اما لیفت سینه بدون جراحی با این روش موقتی است و اثری مانند جراحی ندارد، و بعد از مدتی دوباره سطح کلاژن پوست کاهش پیدا می کند، به همین دلیل باید هر چند ماه برای رفع افتادگی سینه از این روش استفاده شود.

• لیفت سینه با پروتز

این روش کارسازترین روش برای رفع افتادگی سینه است. در این روش با ایجاد برشی در سینه، پروتز درون سینه قرار می گیرد و علاوه بر حجیم تر شدن سینه ها، افتادگی آن ها درمان می شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله معرفی بهترین دکتر پروتز سینه را مطالعه کنید.

• ورزش‌ کردن

انجام حرکات ورزشی روی عضله سینه مانند پرس سینه، در طولانی مدت، باعث بهبود افتادگی سینه شده و از بروز افتادگی سینه جلوگیری کند.

• لیفت سینه خون آشام

در این روش با استفاده از پلاسمای غنی خونِ خودِ فرد، خون رسانی به سطح سینه افزایش پیدا کرده و در نتیجه چین و چروک های آن برطرف می شود. این روش بیشتر از اینکه باعث درمان افتادگی سینه شود، یک روش ضدپیری محسوب می شود، بنابراین استفاده از این روش، برای کسانی که می خواهند خیلی زود افتادگی سینه خود را رفع کنند، فایده ای ندارد. لازم به ذکر است که، استفاده از این روش در زنان باردار و بانوان مبتلا به سرطان توصیه نمی شود.

• استفاده از کرم‌های موضعی

امروزه محصولات موضعی زیادی برای درمان افتادگی سینه و سفت کردن آن وجود دارد، اما این محصولات معمولاً حاوی استروژن هستند، اثری موقتی دارند و تأثیری بر سفت شدن سینه ندارند.

• استفاده از چسب‌های لیفت سینه

یکی از روش هایی که امروزه تبلیغات زیادی برای آن انجام می شود، استفاده از چسب های لیفت سینه است. اما این چسب ها تنها برای استفاده در مهمانی و خوش ایست کردن سینه مناسب است و اثری بر رفع افتادگی سینه ندارند.

• تزریق بوتاکس

یکی دیگر از روش هایی که به درمان افتادگی سینه کمک می کند، تزریق بوتاکس است. در این روش، تزریق سم بوتولین به پوست، باعث فلج شدن سطح پوست و یک دست به نظر رسیدن آن می شود. اما لازم به ذکر است که FDA استفاده از این روش را تأیید نمی کند، و از سوی دیگر، نتیجه حاصل از این روش موقتی است و سینه ها بعد از چند ماه به حالت اول برمی گردند.

• ترد لیفت

بانوانی که تمایلی به انجام عمل جراحی لیفت سینه ندارند، سراغ این روش می روند. در ترد لیفت، با استفاده از نخ های خاردار، چین و چروک و افتادگی های جزئی سطح پوست رفع می شود. استفاده از این روش عوارضی مانند بی هوشی، زخم، عفونت و … را ندارد و به دلیل عوارض کم آن، فرد درد کمتری احساس می کند. اما، این روش معمولاً برای رفع چین و چروک صورت استفاده می شود و به نظر می رسد که برای رفع افتادگی سینه، مناسب نباشد. در کنار روش های فوق، راه های دیگری هم برای درمان افتادگی سینه وجود دارد، اما تأثیر آن ها ناچیز است. برای مثال، استفاده از روغن جوانه گندم، پودر شنبلیله، شیر سویا، ریشه قاصدک، تخم رازیانه و …، باعث بهبود افتادگی سینه می شود، اما در صورتی که افتادگی سینه زیاد باشد، تنها راه درمان آن جراحی است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید