لیفت سینه بدون جراحی

0
337
لیفت سینه بدون جراحی

با استفاده از فناوری مدرن، لیفت سینه دیگر نیازی به جراحی و بهبودی طولانی مدت ندارد. در سال‌های اخیر، روش‌های لیفت سینه بدون جراحی به عنوان یکی از روش های درمان افتادگی سینه زنان به محبوبیت رسیده‌اند. این روش‌ها غیرتهاجمی هستند، زمان نقاهت کمی دارند و نتایج طبیعی ایجاد می‌کنند؛ بنابراین زنانی که به دنبال بازگرداندن جوانی و زیبایی به سینه‌های خود هستند، از آنها استفاده می‌کنند.

تکنیک‌های غیر جراحی لیفت سینه به منظور سفت کردن سینه‌های افتاده بدون نیاز به بیهوشی و بدون ایجاد اسکار انجام می‌شوند. در حال حاضر، انواع مختلفی از این روش‌ها وجود دارد، از لیزر و نخ‌کشی گرفته تا پرکننده‌های پوستی و حتی PRP (پلاسمای غنی از پلاکت) که به عنوان لیفت سینه خون‌آشام معروف است. هر کدام از این روش‌ها معایب و مزایای خود را دارند. بنابراین، در ادامه به مزایا و معایب هر یک از این تکنیک‌ها خواهیم پرداخت. اگر شما تمایل دارید سینه‌های خود را بدون جراحی لیفت کنید، با ما در این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا همراه باشید.

لیفت سینه بدون جراحی

روش های لیفت سینه بدون جراحی

گزینه‌های زیادی برای لیفت سینه غیر جراحی وجود دارد. اگرچه جراحی لیفت سینه در صورتی که توسط بهترین دکتر پروتز سینه انجام شود، نتایج ماندگارتری دارد؛ اما لیفت سینه بدون جراحی نیز انتخابی عالی است. برای مطالعه بیشتر مقاله طول عمر و ماندگاری پروتز سینه را نیز مطالعه کنید. این روش‌ها خطرهای مرتبط با جراحی را کاهش می‌دهند و از جمله انتخاب‌های معتبری برای تقویت سینه بدون نیاز به جراحی هستند. در ادامه این روش‌ها می‌پردازیم.

لیزر درمانی

استفاده از لیزر درمانی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و افزایش تولید کلاژن در پوست انجام می‌شود. این نوع درمان معمولاً برای کاهش چین و چروک‌ها، از بین بردن لکه‌های پیری و جای زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر بدن شما به تولید بیشتر کلاژن تحریک شود، خاصیت ارتجاعی سینه افزایش می‌یابد؛ اما توجه داشته باشید که نتایج به‌دست‌آمده از لیزر درمانی برای لیفت سینه ممکن است محدود و موقت باشند. 

لیفت سینه با روش caci

درمان سینه سی ای سی آی (Caci Bust) ابتدا یک روش درمانی برای تقویت عضلات سینه بوده است. این تکنیک از پالس‌های الکتریکی قوی برای تقویت عضلات زیر سینه بدون نیاز به جراحی استفاده می‌کند. با تکرار جلسات درمانی، افراد بهبودی در قوای عضلات سینه خود را تجربه می‌کنند که این می‌تواند به لیفت سینه منجر شود. همانند سایر تمرین‌های عضلانی، نتایج نهایی وابسته به تعداد جلسات درمانی است. پزشک ممکن است برای بهترین نتایج، توصیه کند که این درمان را به مدت چند هفته انجام دهید.

لیفت سینه با روش ترماژ

یکی از روش‌های لیفت سینه بدون جراحی، روش ترماژ است. در این فرایند، از یک دستگاه به نام TheramCool استفاده می‌شود که امواج رادیویی را به پوست منتقل می‌کند تا کلاژن تولید شده و فیبرهای پروتئینی در پوست سفت شوند. بعد از این درمان، تغییر در سفتی پوست خود را مشاهده خواهید کرد؛ اما باید به صورت دوره‌ای این درمان را تکرار کنید؛ زیرا اثرات آن تا مدت معینی ماندگاری دارد.

لیفت سینه vbl

در روش VBL با استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، سینه‌ها لیفت می‌شوند. این پلاسما از خون خود شخص به دست می‌آید و می‌تواند بهبود وضعیت پوست، تولید کلاژن و الاستین جدید را فراهم کند. این روش تاثیری مثبت بر رنگ پوست دارد و ممکن است چین‌وچروک‌ها را تا حدی کاهش دهد.

 VBL همچنین می‌تواند به سفت شدن سینه‌ها کمک کند؛ اما باید توجه داشت که این روش به تنهایی ممکن است مشکل افتادگی سینه‌ها را کاملاً حل نکند. نتایج این روش بعد از چند ماه قابل مشاهده بوده و تا چند سال ممکن است ماندگاری داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که VBL باید توسط جراح پلاستیک زیبایی و ترمیمی انجام شود و برای خانم‌های باردار، شیرده و افراد دارای سرطان سینه توصیه نمی‌شود.

ورزش های قفسه سینه

ورزش نه تنها برای کم شدن سلول‌های چربی موثر است، بلکه به تقویت عضلات نیز کمک کرده و به عنوان یکی از روش‌های لیفت سینه بدون جراحی شناخته می‌شود. تمرینات مرتبط با بالای بدن، به ویژه حرکات کششی، می‌توانند ماهیچه‌های قفسه سینه را تقویت کنند. برای انجام حرکاتی که ماهیچه‌های سینه را به خوبی هدف قرار دهند، بهتر است با مربیان ماهر همکاری کنید و تمرینات مناسبی انجام دهید. یکی از حرکات مؤثر در تقویت سینه، حرکت پرس با هالتر است.

با این حال، باید توجه داشته باشید که هیچ تمرین ورزشی نمی‌تواند به اندازه‌ی جراحی لیفت سینه یا روش‌های غیر جراحی لیفتینگ تاثیرگذار باشد. اگر افتادگی سینه بسیار کم و پوست شما صاف است، انجام تمرینات ورزشی به مدت طولانی ممکن است تاثیر مطلوبی داشته باشد.

کرم های لیفت

در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، کرم‌هایی وجود دارند که فرم‌دهنده پوست سینه هستند. می‌توانید با خرید این کرم‌ها و استفاده منظم از آن‌ها، لیفت را تا حدودی انجام دهید. 

تزریق بوتاکس

بوتاکس از طریق کاهش فعالیت عضلات زیر پوست به منظور بهبود ظاهر پوست و کاهش چین‌و‌چروک‌ها عمل می‌کند. این روش برای اولین بار برای درمان خطوط ریز و چین‌وچروک‌های صورت معرفی شد و از آن زمان توسط اداره غذا و داروها (FDA) حتی برای درمان میگرن نیز تایید شده است. برخی از جراحان پلاستیک از تزریق بوتاکس در ناحیه سینه برای تقویت و لیفت سینه بدون جراحی استفاده می‌کنند.

لیفت سینه با هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از مدرن‌ترین روش‌هایی غیر جراحی برای لیفت سینه است. در این روش از امواج اولتراسوند برای کلاژن سازی پوست استفاده می‌شود. کلاژن سازی باعث سفت شدن پوست سینه و در نهایت لیفتینگ کامل آن می‌شود.

لیفت سینه با نخ

یک روش به نام “لیفت سینه با نخ” وجود دارد که برای افرادی که می‌خواهند پوست اطراف سینه‌های خود را به شکلی تغییر دهند و آنها را بالا ببرند، طراحی شده است. در این روش از نخ‌های کوچک و خاردار استفاده می‌شود. در واقع جراح، نخ‌ها را به وسیله یک سوزن زیر پوست شما قرار می‌دهد. سپس این نخ‌ها به هم محکم می‌شوند و به سمت بالا و استخوان ترقوه کشیده می‌شوند.

استفاده از سوتین مناسب

اولین موضوعی که باعث افتادگی سینه می‌شود، استفاده از سوتین نامناسب است. سوتین‌های تیشرتی، فنردار، اسفنجی، ورزشی، لیفت کننده یا جک‌دار بهترین سوتین‌ها برای تصحیح فرم سینه هستند.

بالا کشیدن سینه بدون جراحی

روش های لیفت سینه بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

بعضی خانم‌ها، حتی اگر کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت سینه باشند، ممکن است بخواهند اطمینان حاصل کنند که آیا واقعا نیاز به این عمل دارند یا خیر. برای تشخیص این موضوع، می‌توانند به نشانه‌های زیر توجه کنند:

  • شکل سینه: آیا سینه‌های آنها صاف و کشیده هستند یا آویزان؟
  • مکان نوک سینه: آیا نوک سینه و آرئول به جای اینکه جلو یا بالا باشد، به سمت پایین جابه‌جا شده‌ است؟
  • تغییر اندازه آرئول: آیا آرئول بزرگ‌تر شده یا پوست سینه کشیده شده است؟
  • عدم تقارن: آیا یک سینه پایین‌تر از دیگری قرار دارد؟

همچنین، خانم‌هایی که سینه‌هایشان پس از بارداری و شیردهی تغییر کرده، ممکن است نارضایتی و کاهش اعتمادبه‌نفس را تجربه کنند و این یک دلیل دیگر برای در نظر گرفتن لیفت سینه خواهد بود. 

مزایای لیفت سینه بدون جراحی

تکنیک‌های غیر جراحی برای لیفت سینه دارای مزایا متعددی هستند. این مزایا عبارتند از:

  • کاهش درد کمر: لیفت سینه غیر جراحی می‌تواند به کاهش درد کمر و بهبود وضعیت نامناسب کمر کمک کند.
  • اصلاح افتادگی سینه‌ها: این روش با انجام برداشت بافت اضافی و بلند کردن بافت داخلی سینه، افتادگی سینه‌ها را اصلاح می‌کند.
  • بهبود شکل، برآمدگی و تقارن سینه: لیفت سینه غیر جراحی شکل و برآمدگی سینه‌ها را ارتقاء می‌دهد و به تعادل و تقارن آنها کمک می‌کند.
  • افزایش سفتی سینه: این روش باعث ایجاد سینه‌های پرتر و سفت تر می‌شود.
  • مقرون‌به‌صرفه‌تر از جراحی: لیفت سینه غیر جراحی معمولاً هزینه کمتری دارد و به این ترتیب اقتصادی‌تر است.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: اصلاح سینه و بهبود ظاهر آن می‌تواند به افزایش اعتماد‌به‌نفس زنان کمک کند.
  • نتایج طبیعی: یکی از مزایای اصلی این روش، این است که نتایج کامل طبیعی ایجاد می‌کند.

عوارض لیفت سینه بدون جراحی

مانند تمامی روش‌های درمانی دیگر، تکنیک‌های لیفت سینه غیر جراحی هم ممکن است دارای نقاط ضعفی باشند. بعضی از مهم‌ترین معایب این روش‌ها عبارتند از:

  • عدم افزایش حجم سینه: تکنیک‌های لیفت سینه غیر جراحی به طور عمده به افزایش حجم سینه کمک نمی‌کنند.
  • خطر عوارض جانبی: ممکن است عفونت، تورم، عدم تقارن در اندازه سینه‌ها و بهبود ناکافی از عوارض جانبی پس از انجام این روش‌ها رخ دهد.
  • ماندگاری نتایج: نتایج لیفت سینه به صورت دائمی نیستند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند.
  • از دست دادن حساسیت سینه: این روش‌ها ممکن است منجر به از دست دادن حساسیت سینه و کاهش حس نوک پستان به صورت موقت یا دائم شوند.

ماندگاری لیفت سینه بدون جراحی

ماندگاری لیفت سینه به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  • روش لیفت سینه
  • ورزش‌های بعد از لیفت
  • مراقبت از پوست اطراف سینه 
  • پوشیدن سوتین مناسب 

در ادامه با ماندگاری برخی از روش‌ها آشنا می‌شوید:

  • با نخ: یک تا دو سال
  • به روش caci و vlb: بلند مدت
  • با لیزر درمانی: موقتی و جزئی
  • با تزریق بوتاکس: چهار ماه

آیا بیمه هزینه لیفت سینه بدون جراحی را پوشش می‌دهد؟

اغلب شرکت‌های بیمه سلامت هزینه لیفت سینه را پوشش نمی‌دهند؛ زیرا این یک روش زیبایی است و معمولاً تحت پوشش بیمه نمی‌آید.

سخن پایانی

لیفت سینه بدون جراحی راهی است که برای فرم‌دهی سینه بدون نیاز به جراحی استفاده می‌شود. با استفاده از انواع روش‌های غیرجراحی لیفت سینه، افرادی که افتادگی کمی در ناحیه سینه دارند، پوست‌شان انعطاف‌پذیر است، جوان هستند و بدنشان تولید کلاژن را به خوبی انجام می‌دهد، می‌توانند نتایج بسیار مطلوبی بدست آورند. این روش‌ها نتایج طبیعی و واقعی ایجاد می‌کنند و نیاز به دوره طولانی نقاهت ندارند؛ بنابراین بسیار بهتر از روش‌های جراحی هستند.

5/5 - (9 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید