مراقبت‌های قبل و بعد از پیکرتراشی

0
264
مراقبت های قبل و بعد از پیکرتراشی

اکثر ما دنبال داشتن اندامی زیبا هستیم. پیکرتراشی بدن نوعی درمان است که سلول‌های چربی را از بدن حذف می‌کند و می‌تواند اندازه بسیاری از نواحی بدن را کاهش دهد. این درمان می‌تواند به بیماران کمک کند تا فرم و اندازه بدن آن‌ها تراشیده شود. این یک تاکتیک جراحی است که می‌تواند شکل، اندازه، کانتور و شکل کلی شما را تغییر دهد.

قبل از اینکه به سراغ درمان پیکرتراشی بروید، دانستن اینکه قبل و بعد از درمان به چه آمادگی‌هایی نیاز دارید، مفید است. در این مقاله از طبینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند به یک نتیجه موفق برسید.

قبل از پیکرتراشی

چه کسی می‌تواند داوطلب پیکرتراشی باشد؟

هر بیمار باید با یک متخصص مشورت کند تا مشخص شود که آیا درمان برای فیزیک و وزن او مناسب است یا خیر. درمان پیکرتراشی بدن تقریباً برای همه در دسترس است. با این حال، محدودیت‌هایی برای برخی از روش‌ها و درمان‌ها وجود دارد. برای اطلاع بیشتر مقاله کاندید مناسب پیکر تراشی را مطالعه کنید.

در مورد پزشک معالج خود و کلینیکی که قرار است جراحی انجام دهید، تحقیق کنید.

افرادی که قبلا عمل پیکرتراشی انجام داده‌اند، در مورد تجربه خود، پزشک معالج و… در سوشال مدیا یادداشت‌هایی می‌گذارند. این تجربیات می‌تواند الهام‌بخش شما و دیگران باشد. برای انتخاب دکتر مناسب مقاله معرفی بهترین دکتر پیکر تراشی را مطالعه کنید.

داروی ضد درد در دسترس داشته باشید.

با هر نوع درمان یا روشی، این احتمال وجود دارد که احساس درد داشته باشید. بهتر است قبل از شروع درمان برای هر گونه عوارض جانبی آماده باشید. البته برای دردهای مزمن، با پزشک مربوطه خود تماس بگیرید، آن‌ها درمان مناسب را بر اساس شرایط شما توصیه خواهند کرد.

آزمایشات قبل از پیکرتراشی

آزمایش CBC یکی از آزمایشات لازم برای قبل از جراحی پیکرتراشی است. تا میزان هموگلوبین و وضعیت انعقاد خون را بتوانند بررسی کنند.

مراقبت های قبل از پیکرتراشی

روز قبل از جراحی چه باید کرد؟

  • روز قبل از جراحی حداقل دو لیتر آب بنوشید.
  • دو ساعت قبل از جراحی غذا نخورید.
  • هر گونه لوسیون و لوازم آرایشی و بهداشتی را قبل از درمان از پوست خود جدا کنید.
  • موهای بدن را در نزدیکی محل جراحی بتراشید.
  • یک روز قبل از جراحی کافئین یا الکل مصرف نکنید.

پس از انجام عمل جراحی

بهبودی برای اکثر بیماران فقط چند روز طول می‌کشد و با برخی از روش ها ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

ماساژ پس از درمان

ماساژ برای کمک به بدن برای تجزیه مداوم سلول‌های چربی است. ماساژ می‌تواند تا 60 درصد بهبودی حاصل کند.

مراقب بدن خود باشید

عوارض جانبی پس از اکثر روش‌های پیکرتراشی مورد انتظار است. ممکن است تورم، خارش و مقداری درد را تجربه کنید. اگر نگران هر یک از این عوارض جانبی هستید، با پزشک خود تماس بگیرید. توجه داشته باشید که عوارض جانبی ممکن است در مناطق خاص بدن متفاوت باشد. به عنوان مثال، ناحیه معده بیشترین ناراحتی را با درد، سوزن سوزن شدن و بی‌حسی دارد. کمر، پهلو و ران‌ها عوارض جانبی کمی دارند یا هیچ عوارض جانبی ندارند.

روند بهبودی را با عکس گرفتن مستند کنید

بهبود زمان می‌برد، بنابراین با گرفتن عکس، هر روز، پیشرفت خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید عکس‌ها را در حین بهبودی مقایسه کنید تا تفاوت خود را قبل و بعد از عمل ببینید.

صبورانه منتظر نتایج باشید.

در دو هفته اول تغییراتی را در بدن خود مشاهده خواهید کرد و نتیجه کامل را می‌توان در عرض یک ماه تا سه ماه دریافت کرد. قابل مشاهده‌ترین نتایج پس از دو ماه ظاهر می‌شود. بدن شما تا سه تا شش ماه پس از انجام عمل به دفع سلول‌های چربی ادامه می‌دهد.

رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم را حفظ کنید. از غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده و غذاهای حاوی قند و نشاسته پرهیز کنید. سبزیجات، پروتئین، غلات کامل و میوه بخورید. ایجاد یک عادت غذایی سالم می‌تواند از نظر ذهنی و جسمی به شما کمک کند.

فعالیت بدنی

تمرینات منظم به بدن کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابد، چربی بسوزاند و به شما امکان می‌دهد نتایج بهبودی خود را تسریع و افزایش دهید. اگر یک برنامه ورزشی منظم ندارید، باید یک رژیم را ایجاد کنید. اگر از قبل برنامه‌ای دارید، باید آن را ادامه دهید، اما اگر می‌توانید، سعی کنید خود را برای انجام کارهای بیشتری تحت فشار قرار دهید.

خوابیدن بعد از پیکرتراشی

بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل لیپوماتیک به صورت طاق باز است. اما از آن‌جایی که ممکن است جای بخیه‌های شما کشیده شود بهتر است سر خود را بالاتر از زانو، به صورت شیب‌دار قرار دهید.

دوش گرفتن

بهتر است شب قبل از جراحی دوش بگیرید، چون تا سه روز بعد از عمل، منع استحمام برای جلوگیری از باز شدن زخم‌ها وجود دارد.

قبل و بعد از عمل پیکرتراشی

بستن گن بعد از عمل

بعد از عمل پیکرتراشی لباسی به شما داده می‌شود که نسبتا سفت است و تا چند روز بعد از عمل باید این لباس را به تن کنید و به مرور زمان ساعات پوشیدن لباس گنی را با توصیه‌های پزشک کاهش دهید. این لباس برای فرم گرفتن اندام شما پیشنهاد می‌شود.

عفونت بعد از عمل لیپوماتیک

عفونت بعد از عمل لیپوماتیک بسیار رایج است. در صورتی که عفونت را حس کردید سریعا به پزشک خود جهت درمان مراجعه کنید. با استفاده از آنتی‌بیوتیک قوی و تمیز نگه داشتن زخم، دوره عفونت را کاهش دهید.

آب آوردن شکم بعد از عمل لیپوماتیک

آب آوردن شکم بعد از لیپوماتیک نیز یکی از عوارض شایع جراحی کوچک کردن شکم است. بیهوشی عمومی، ورود جسم خارجی به بدن، ارتعاشات ایجاد شده و حجم بالای چربی که از بدن خارج شده است همگی جسم زیباجو را تحت فشار قرار می‌دهد و ممکن است موجب آب آوردن شکم شود.

سوالات پرتکرار مراقبت‌های قبل و بعد از پیکرتراشی

آیا بعد از پیکرتراشی می‌توان باردار شد؟

بله، خوشبختانه بعد از لیپوماتیک مانعی برای بارداری وجود ندارد اما با این حال اگر قصد بارداری دارید حتما قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

آیا بعد از پیکرتراشی ناهمواری در بدن به وجود میاید؟

بله، امکان به وجود آمدن ناهمواری در بدن وجود دارد اما بعد از چند ماه از بین می‌رود.

آیا شکم بعد از پیکرتراشی مجددا بازمی‌گردد؟

بله، در صورتی که رژیم و ورزش رعایت نشود، امکان بازگشت شکم وجود دارد.

چند وقت بعد از عمل می‌توان نزدیکی داشت؟

توصیه می‌کنیم تا سه هفته بعد از عمل صبر کنید تا زخم‌ها و تورم‌ها کاملا بهبود پیدا کند.

5/5 - (14 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید