نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل 

0
223
چسب بینی بعد از عمل

اشخاص برای افزایش زیبایی و اعتمادبه‌نفس خود، به عمل جراحی بینی روی می‌آورند. پس از عمل، تورم حاصل از آن امر طبیعی است و چسب زدن بینی پس از جراحی به کاهش سریع تورم و فرآیند بهبودی کمک می‌کند. این اقدام می‌تواند در چسبیدن پوست بینی به بافت زیرین کمک کرده و فرآیند بهبودی را در مدت زمان کمتری فراهم کند. 

اگر در دوران نقاهت بوده و نگران چسب زدن به بینی خود هستید، حتماً این مقاله از طبینجا را مطالعه کنید. حتی اگر نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را نمی‌دانید، این متن به شما کمک خواهد کرد. 

چرا زدن چسب بعد از عمل بینی ضرورت دارد؟

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بسیار مهم است؛ زیرا علاوه بر کاهش تورم و التهاب، به جلوگیری از تشکیل بافت زخم کمک کرده و فرم بینی را بهتر می‌کند. این فرآیند، با اعمال فشار یکنواخت بر روی بینی، باعث کاهش یکنواخت ورم در تمام نواحی بینی می‌شود و به تدریج فرورفتگی را بهبود می‌بخشد. 

استفاده از چسب پس از عمل بینی، به اطرافیانتان نشان می‌دهد که شما اخیراً رینوپلاستی داشته‌اید؛ بنابراین، در تعاملات بعدی، افراد ممکن است با احتیاط بیشتری به شما نزدیک شوند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه چسب زدن به بینی پس از عمل است و نیاز به دقت بالا دارد. 

نحوه چسب زدن به بینی بعد از عمل جراحی 

پس از جراحی زیبایی بینی، می‌خواهیم در مورد نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل صحبت کنیم. برای چسباندن نوارها، جلوی آینه بایستید. تکه نوار را به اندازه مناسب برش داده و روی بینی قرار دهید. از بالا به پایین به سمت گونه‌ها بکشید، طول نوارها را به اندازه پل بینی افزایش دهید تا کاملاً متناسب با ابعاد پایینی بینی باشند. وقتی نوار چسب را روی بینی می‌زنید، ابتدا باید آن را به پایین بیاورید تا با بینی تماس بگیرد، اما مواظب باشید به کناره‌ها نچسبد. 

سپس چسب را به شدت روی پوست بکشید و کناره‌ها را به سمت پایین وصل کنید. در مرحله ابتدایی چسب زدن بینی پس از عمل زیبایی، حواستان به فشار دادن پوست بر روی استخوان و غضروف زیرین باشد. پس از چسباندن اولین نوار چسب می‌توانید تکه های نواری بعدی را هم نیز بچسبانید. مطمئن شوید که هر نوار چسبی که اعمال می‌کنید، با نوار قبلی حدود ۳۰-۵۰٪ همپوشانی داشته باشد. 

به عبارت دیگر، نوارها باید همدیگر را بپوشانند. پس از اتمام کار، باید ظاهر بینی به شکل مناسبی نمایان شود. نوارچسب‌ها باید به خوبی به پوست چسبیده و آن را با بافت زیرین فشرده کرده باشند؛ بنابراین نباید ظاهر شل و ناصاف داشته باشند. 

چسب بینی بعد از جراحی بینی

مطالعه کنید: چسب لیفت بینی چیست؟

چه مدت بعد از عمل بینی باید چسب بزنیم؟

جراحان بینی عمدتاً توصیه می‌کنند که بیماران بعد از جراحی، حدود ۲ تا ۳ هفته صبر کنند و بعد از برداشتن گچ از روی بینی، به بینی چسب بزنند. با این حال، برخی افراد قبل از اینکه تصمیم به یادگیری نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل و چسب زدن کنند، ممکن است مدت زمان بیشتری منتظر بمانند. پس از عمل جراحی بینی، توصیه می‌شود که افراد به مدت چند ماه از چسب زدن تاپینگ استفاده کنند تا بهره‌وری حداکثری از عمل خود را به دست آورند. 

به افراد توصیه می‌شود که هر شب پیش از خواب، بینی خود را با نوار چسب بچسبانند. بهتر است صبح، قبل از شروع فعالیت‌های روزانه، نوار چسب را باز کنند؛ اما اگر بتوانند آن را برای بیش از یک شب روی بینی‌شان نگه دارند، بهتر است. 

از چه نوع چسبی برای بینی باید استفاده کنم

پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید نوار چسب نیم‌اینچی ضد حساسیت، با داروساز در مورد استفاده از چسب برای بینی خود مشورت کنید. او ممکن است به شما مارک بهتری را پیشنهاد کند. 

چگونه باید چسب را از روی بینی جدا کنیم؟

استفاده از دقت بالا برای جدا کردن نوار چسب بسیار حیاتی است. نباید سطحی انجام شود و فقط انتهای آن را بکشید. اگر این اقدام را انجام دهید، پوستی که با دشواری به بافت زیرین چسبیده بود، جدا خواهد شد. لذا لازم است به دنبال روش دیگری برای جدا کردن نوار چسب از بینی باشید. ‌

استفاده از محلول حلال چسب برای کمک به شل شدن نوار از پوست عالی است؛ اما اگر نمی‌خواهید از حلال چسب استفاده کنید، می‌توانید نوار را با آب گرم خیس کرده و با مقدار زیادی صابون شسته تا از پوست جدا شود. 

در هنگام شستشو با بینی خود، آرام عمل کرده و فشار زیادی را به بینی خود وارد نکنید. از موچین یا ابزار مشابه برای جدا کردن لبه نوار استفاده کنید. نوار را آرام از پوست جدا کرده و سپس آن را ۱۸۰ درجه به سمت خود بچرخانید. طی این عمل، زاویه را حفظ کرده و نوار را از سطح پوست جدا کنید. 

تا جلوگیری از جداشدن پوست از غضروف و استخوان زیرین، این فرآیند را روزانه تکرار کنید. با ادامه‌ی این تمرین‌ها به طور منظم، چسبندگی به بینی می‌تواند بهبود قابل توجهی در نتیجه‌ی نهایی جراحی شما داشته باشد. 

چسب بینی هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟ 

بعد از دو تا سه هفته از عمل بینی، هر چند روز یکبار، نوارهای چسب را تعویض کنید و نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل را به خاطر داشته باشید. تغییر نوارهای چسب بینی بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا پوست باریک بینی شما حداقل تا دو ماه پس از جراحی در حال بهبود است. 

در هنگام جدا کردن نوار چسب از بینی، اجتناب از فشار زیاد بر پوست مهم است. بهتر است نوار چسب را قبل از جدا کردن، با یک قطره آب خیس کنید تا فرایند جدا شدن آسان‌تر باشد. بسیاری از پزشکان پس از عمل جراحی بینی، استفاده از نوار چسب‌های ضد حساسیت را توصیه می‌کنند که در داروخانه‌ها موجود است. 

چسب بینی بعد از عمل

مطالعه کنید : عمل سپتوپلاستی بینی | حمام کردن بعد از عمل بینی

آیا بد چسب زدن به بینی می‌تواند باعث کج شدن بینی شود؟

استفاده از فشار ملایم برای چسب زدن بینی بعد از عمل، از تورم پس از رینوپلاستی جلوگیری و به سازگاری پوست با چارچوب جدید بینی کمک می‌کند. اما بر نتیجه کلی جراحی تاثیری ندارد و شکل بینی را تغییر نمی‌دهد. پس، نگرانی ناشی از عوارض منفی چسب زدن بینی وجود ندارد.

سخن پایانی

پس از جراحی زیبایی بینی، مراقبت‌های دقیق در دوره‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. برای حفظ شکل و زیبایی حاصل از عمل، علاوه بر نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل، مصرف داروهای تجویز شده توسط جراح نیز اساسی است. اطمینان از استفاده منظم و به موقع از داروها، به جلوگیری از عفونت‌ها و کاهش سریع تورم کمک می‌کند.

همچنین، برنامه‌ریزی مناسب برای استراحت و اجتناب از فعالیت‌های خاص، به‌ویژه در ایام اولیه پس از عمل، از اهمیت بالایی برخوردار است. اطلاع از هر گونه نکات خاصی که جراح به شما اطلاع دهد، نقش مهمی در بهبود سریع‌تر و بهتر نتیجه دارد.

علاوه بر این، ارتباط مداوم با پزشک پس از عمل نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. گزارش دادن از هر تغییر یا نکته خاصی که ممکن است پیش بیاید، به جراح این امکان را می‌دهد که به شما راهنمایی دقیق‌تری برای مراقبت ارائه دهد. در کل، توجه به تمامی جزئیات و رعایت نکات توصیه‌شده توسط جراح، به شما کمک می‌کند تا نتیجه جراحی زیبایی بینی خود را با بالاترین رضایت ممکن به دست آورید.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید