کشیدن پوست صورت بدون جراحی

0
247
کشیدن پوست صورت بدون جراحی

درمان‌های سفت‌کننده پوست، از درمان‌های زیبایی محبوب هستند که برای بازگرداندن ظاهری جوان به صورت و بدن طراحی شده‌اند. بسیاری از درمان‌های غیرتهاجمی برای کاهش چین و چروک و سفت کردن پوست شل بدون جراحی طراحی شده‌اند. لیفت صورت غیر جراحی روشی است که به طور موقت پوست صورت شما را  سفت یا حجیم می‌کند. و نیازی به برش‌های بزرگ، بیهوشی عمومی یا یک شب اقامت در بیمارستان نیست. لیفت صورت غیر جراحی معمولاً از ترکیبی از تکنیک‌های کم تهاجمی و غیرجراحی استفاده می‌کند. شما می‌توانید از روش‌های مختلف سفت کردن پوست استفاده کنید، از لیزر درمانی گرفته تا RF.

تفاوت بین لیفت صورت غیر جراحی و جراحی چیست؟

لیفت صورت جراحی (ریتیدکتومی) از بریدگی در صورت برای سفت کردن پوست صورت و گردن استفاده می‌کند. لیفت صورت جراحی نیز ممکن است چربی را به صورت شما منتقل کند یا عضلات صورت را تنظیم کند. برای این نوع روش، به بیهوشی عمومی و بستری شدن یک شبه در بیمارستان نیاز دارید. جراحی زیبایی یک درمان چشمگیرتر و دائمی برای پیری پوست صورت است. درمان‌های غیرجراحی نتایج کوتاه‌مدتی دارند.

انواع روش‌های لیفت صورت بدون نیاز به جراحی:

اولتراپی

اولتراپی یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیرتهاجمی برای افتادگی پوست است. فناوری این دستگاه با بالا بردن شدت گرما برای تحریک تولید کلاژن در عمیق‌ترین لایه درم پوست استفاده می‌کند و در نتیجه پوست سفت‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. این روش معمولاً یک جلسه درمانی دارد، بدون هیچ وقفه و حداقل عوارض جانبی.

بیماران می‌توانند طی چند هفته پس از درمان اولیه تغییرات را ببینند و در عرض 3-2 ماه با افزایش تولید کلاژن، نتایج قابل مشاهده‌تری را لمس کنند. اولتراتراپی به طور موثر چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد و افتادگی پوست را سفت می‌کند، و آن را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که می‌خواهند بدون جراحی پوست خود را بهبود ببخشند. از اولتراپی می‌توان در صورت،ز گردن، چانه و قفسه سینه استفاده کرد.

کشیدن پوست صورت با آر اف

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین جراح لیفت صورت | مراقبت‌ های بعد از لیفت صورت

آر اف (RF)

یکی دیگر از گزینه‌های سفت کردن پوست، RF است. از فناوری پیشرفته‌ای از انرژی فرکانس رادیویی برای گرم کردن و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. گرمای یکنواخت تولید کلاژن را تحریک می‌کند و پوستی سفت‌تر و ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کند. RF ممکن است برای دستیابی به نتایج دلخواه به چندین جلسه درمان نیاز داشته باشد، اما برخی از افراد ممکن است پس از 6-8 هفته از درمان اولیه، بهبود قابل توجهی را مشاهده کنند.

این روش همچنین با کمترین عوارض جانبی و از کار افتادگی همراه است و آن را به انتخابی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال درمان ایمن و موثر برای پوست خود هستند. می‌توان از آن برای صاف کردن چین و چروک و رفع افتادگی پوست در نواحی صورت، شکم، دست‌ها، ران و باسن استفاده کرد.

انرژی RF به اعماق پوست نفوذ می‌کند، تولید کلاژن را تحریک می‌کند و پاسخ درمانی طبیعی بدن را آغاز می‌کند. علاوه بر این، این درمان به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می‌کند و آن را به انتخابی مناسب برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال دستیابی به نتایج چشمگیر هستند.

لیفت صورت بدون جراحی چگونه انجام می‌شود؟

هر لیفت غیر جراحی صورت  برای رفع نیازهای منحصر به فرد فرد طراحی شده است. انواع تکنیک‌های غیرتهاجمی خطوط ریز، چین‌های عمیق، شلی پوست، نازک شدن لب‌ها، گونه‌های فرورفته، منافذ بزرگ، زخم‌های آکنه و حجم از دست رفته صورت را برطرف می‌کند. از این تکنیک‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پرکننده‌های پوستی

فیلرهای پوستی سنگ بنای لیفت صورت غیر جراحی هستند. ژل‌های تزریقی بلافاصله حجم را در امتداد گونه‌ها، شقیقه‌ها، لب‌ها و زیر چشم باز می‌گرداند. خاصیت حجیم کنندگی و صاف کنندگی آن‌ها می‌تواند از شش ماه تا بیش از یک سال کامل باقی بماند.

بوتاکس

بوتاکس یکی از بخش‌های مهم پازل لیفت صورت غیر جراحی و کاهش بی‌نظیر چین و چروک است. بوتاکس که اغلب برای صاف کردن چین‌های پیشانی، خطوط اخم و پنجه کلاغی استفاده می‌شود، روی هر چین و چروک پویا اثر می‌گذارد. بوتاکس به طور موقت عضله مورد نظر را شل می‌کند، خطوط مرتبط با عبارات تکراری را صاف می‌کند. با وجود این‌که بوتاکس چین و چروک را برطرف نمی‌کند، اما بیماران طی یک تا دو هفته نتایج را مشاهده خواهند کرد. ماندگاری بوتاکس می تواند سه ماه طول بکشد.

مزایای لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت به روش‌های بدون جراحی می‌تواند به شما کمک کند بدون جراحی و ایجاد برش، پوستی سفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید. در روش لیفت صورت بدون جراحی نیازی به بیهوشی عمومی یا بستری شدن در بیمارستان ندارید. در این روش بهبودی سریع‌تر و کمتر از بهبودی پس از عمل جراحی است. همچنین به ندرت پیش میاید که فرد در لیفت صورت بدون جراحی احساس درد داشته باشد و حتی اگر دردی را حس کند با یک داروی مسکن و یا بی‌حسی برطرف می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: 7 راه طبیعی برای تقویت کلاژن سازی و جوانی پوست

معایب لیفت صورت بدون جراحی

در لیفت صورت بدون جراحی اکثر بیماران دچار عوارض نمی‌شوند اما ممکن است علائمی مانند ورم، تاول، عفونت، قرمزی و خارش در آن‌ها دیده شود. در روش‌های غیرتهاجمی نیز لیفت صورت انجام می‌شود اما طبیعتا نمی‌تواند تغییراتی مثل عمل جراحی لیفت صورت ایجاد کند و چهره را بیست سال جوان‌تر کند. ماندگاری نتایج حاصل از لیفت صورت غیر تهاجمی بسیار کوتاه است و نهایتا یک سال ماندگاری دارد.

لیفت صورت بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت صورت بدون جراحی برای همه افراد در تمامی سنین می‌تواند مناسب باشد. بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید. به این دلیل که ممکن است بعضی از چین و چروک‌های عمیق با روش غیر جراحی برطرف نشود و نیاز به جراحی داشته باشد.

سخن آخر

هر بیمار منحصر به فرد است و متخصصین پوست، باید با توجه به انتظارات بیمار و بررسی بالینی آن‌ها برنامه شخصی‌سازی شده به آن‌ها ارائه دهند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همه افراد نتیجه یکسانی از لیفت صورت نمی‌گیرند چون ضخامت و بافت پوست و سبک زندگی هر فرد متفاوت است.

سوالات متداول در مورد کشیدن پوست صورت بدون جراحی

آیا ماندگاری تزریق فیلر طولانی مدت است؟

ماندگاری فیلرها به نوع پوست و جنس فیلر بستگی دارد.

پی آر پی به چه صورت انجام می‌شود؟

پی آر پی از پلاسما یا پلاکت فرد گرفته می‌شود و غنی می‌شود و در نهایت به قسمت مد نظر برای جوان‌سازی تزریق می‌شود.

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ سوزش و درد خفیف به همراه دارد. اما این عوارض ماندگاری طولانی مدت ندارد.

هزینه لیفت صورت بدون جراحی چقدر است؟

هزینه لیفت صورت بدون جراحی کاملا بستگی به تکنیک لیفت و میزان افتادگی و چین و چروک پوست دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید