بهترین نوع نخ لیفت صورت

0
729
بهترین نوع نخ لیفت

امروزه که اقدامات زیبایی صورت جزء کارهای پرطرفدار در بین جوامع مختلف است پس بهتر است اطلاعات کافی را در زمینه‌های زیبایی به دست آوریم. یکی از این اقدامات که به شدت در زیبایی و جوانسازی صورت کاربرد دارد لیفت صورت با نخ است اما باید در نظر داشته باشید که انواع مختلفی از نخ‌ها در بازار عرضه می‌شود که قطعا همه‌ی آن‌ها استاندارد و کیفیت مناسب را ندارند و ممکن است به سلامتی شما آسیب برساند. نتیجه‌ی لیفت صورت با نخ هم به مهارت پزشک و هم نوع نخ به کار رفته بستگی دارد بنابراین قبل از انجام لیفت باید به این دو مورد دقت کنید.

ما در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی به موضوع نوع نخ برای لیفت صورت بپردازیم پس با ما تا انتهای این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا همراه باشید تا بهترین نوع نخ برای لیفت صورت را به شما معرفی کنیم. 

لیفت صورت با نخ (Thread Lift) چیست؟

بعضی از افراد برای از بین بردن چین و چروک پوست خود حاضر به انجام جراحی نیستند و از طرفی تمایل به جوانسازی و ترمیم افتادگی‌های صورت خود را دارد یکی از روش‌های خوب و موثر برای کاهش علائم پیری برای آن‌ها لیفت صورت با نخ است.

لیفت صورت با نخ باعث لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن، کانتورینگ صورت، تحریک کلاژن سازی و کاهش روند پیری، افزایش خون‌رسانی و روشن‌تر شدن پوست، برطرف شدن چروک‌های سطحی و از بین بردن چربی‌ها اضافه (مانند غبغب) می‌شود که اثر آن به سرعت قابل مشاهده است.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله‌ی بهترین دکتر لیفت صورت با نخ را از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا مطالعه کنید.

نخ لیفت با کیفیت

مطالعه کنید: لیفت صورت با نخ یا هایفو

بهترین نوع نخ برای لیفت صورت

1- نخ پلی دیوکسانون PDO

این نخ از موادی تشکیل شده است که بعد از گذشت حدود 6 تا 8 ماه جذب پوست صورت می‌شود انواع نخ PDO شامل موارد زیر است:

  • نخ مونو (mono): این نوع نخ صاف و بدون خار است و بیشتر در جهت کلاژن سازی و جوانسازی پوست کاربرد دارد و معمولا برای تاثیر گذاری بیشتر نخ‌های مونو را با سایر نخ‌ها ترکیب می‌کنند.
  • نخ کاگ: نام دیگر نخ کاگ، خاردار است زیرا بر روی سطح آن خارهای ریزی قابل مشاهده است این خارها باعث افزایش چسبندگی و اتصال نخ به پوست می‌شوند و مانند قلاب عمل می‌کنند و جز محبوب‌ترین نخ‌ها برای لیفت هستند زیرا هم در جوانسازی و هم در کلاژن سازی تاثیر زیادی دارند.
  • نخ پیچ‌دار یا اسکرو: این نوع نخ ترکیبی از سایر نخ‌ها است که به دور سوزن لیفت بافته شده‌اند. موارد استفاده از آن شامل حجیم کردن و ایجاد فرورفتگی در برخی مناطق صورت و کلاژن سازی است.

2- نخ پلی ال لاکتیک اسید PLA

این نوع نخ‌ها نیز مانند PDO قابل جذب هستند ولی مدت ماندگاری آن‌ها بیشتر است بنابراین کلاژن را در مدت زمان طولانی‌تری بازسازی می‌کنند. نخ PLA حدودا بین 12 تا 14 ماه بعد از لیفت جذب پوست صورت می‌شود.

3- نخ پلی کاپرولاکتون PCL

ابن نوع نخ از مواد قابل جذبی ساخته شده است که جذب آن اختلالی در بدن به وجود نمی‌آورد، ماندگاری آن حداکثر تا 2 سال است و در این مدت هم به لیفت صورت و هم تحریک  کلاژن سازی کمک می‌کند.

نخ با کیفیت لیفت صورت

مطالعه کنید: لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

4- نخ سیلوئت

جنس این نخ از پلیمر پلی لاکتین است که کاملا با بدن سازگاری دارد و به طور طبیعی بعد از گذشت 18 ماه جذب پوست می‌شود. نخ سیلوئت در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و دارای توالی‌هایی از  مخروط‌های ریز است که به سرعت باعث لیفت پوست و تحریک کلاژن سازی می‌شود.

5- نخ PGA

این نوع نخ ساختار چند رشته‌ای دارد و به نظر اکثر پزشکان و مراجعه کنندگان تاثیر آن نسبت به سایر نخ‌ها بیشتر است زیرا این نخ دارای گلیکوئید اسید است که در اثر ایجاد التهاب بیشتر کلاژن سازی را افزایش می‌دهد.

6- نخ Hurricane

این نخ را به صورت مارپیچ در پوست صورت و گردن به کار می‌برند بنابراین طول بیشتری از نخ Hurricane را وارد پوست می‌شود که این مورد یک مزیت برای این نخ محسوب می‌شود زیرا هر چه طول نخ بیشتر باشد کلاژن سازی و لیفت آن هم بیشتر می‌شود. در بعضی مواقع برای تاثیر گذاری بیشتر نخ Hurricane را همراه با نخ کاگ به کار می‌برند.

7- نخ فیلامنت طلایی

همانطور که از اسم این نخ پیداست ماده‌ی سازنده‌ی اصلی آن از طلای 24 عیار است به همین دلیل نسبت به سایر نخ‌ها، نخ فیلامنت طلایی قیمت بالاتری دارد و به شدت هم برای لیفت و کلاژن سازی موثر است.

8- نخ امبدینگ

نام دیگر نخ امبدینگ، چربی‌ سوز است زیرا علاوه ‌بر لیفت صورت و تحریک کلاژن سازی، در از بین بردن چربی‌های اضافه‌ی ناحیه‌ی صورت و گردن نیز موثر است و جز نخ‌های جذبی محسوب می‌شود.

9- نخ Tightening Thread

جنس این نوع نخ از پروتئین است و به علت ظرافت زیادی که دارد بیشتر در مناطق حساس صورت مانند زیر چشم و اطراف چشم به کار برده می‌شود.

انواع نخ لیفت صورت با کیفیت

مطالعه کنید: لیفت چشم گربه ای

عوارض انجام لیفت صورت با نخ چیست؟

عوارض لیفت با نخ در مقایسه با جراحی‌ لیفت صورت کمتر است و عوارض آن را به دو دسته تقسیم می‌کنند که شامل موارد زیر می‌باشد.

عوارضی که گاها بعد از لیفت با نخ به وجود می‌آید

  • ورم، کبودی و ضعف عضلانی که به وجود آمدن آن‌ها کاملا طبیعی است و حداکثر بعد از دو هفته از بین می‌روند.
  • عموما بعد از لیفت دردی را احساس نمی‌کنید به جز موارد معدودی که درد خفیف و ضعیفی را در پوست خود احساس می‌کنند که کاملا قابل تحمل است.
  • در چند روز اول بعد از لیفت احساس کشش در پوست کاملا طبیعی است.
  • بی‌حسی و احساس خارش در محل لیفت با نخ

عوارض غیر طبیعی لیفت با نخ

  • عفونت در پوست که ممکن است در اثر استریل نبودن نخ، ابزار استفاده شده، محیط و حتی عدم رعایت بهداشت توسط زیبا جو به وجود آید.
  • قابل مشاهده بودن نخ‎‌های لیفت از زیر پوست
  • عدم تقارن در دو طرف صورت
  • پاره شدن نخ‌های به کار برده شده
  • عدم نتیجه‌ی رضایت بخش

بهترین مارک نخ لیفت صورت

کلام آخر

لیفت با نخ بیشترین نتیجه‌ی جوانسازی را در بین گزینه‌های سرپایی جوانسازی دارد اما باید در نظر داشته باشید که نتایج لیفت صورت با نخ از نتایج لیفت صورت با جراحی کمتر است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی بهترین جراح لیفت صورت را از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا مطالعه کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع نخ‌های لیفت صورت آشنا کنیم و بهترین نوع آن را معرفی کنیم امیدواریم تمامی این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول درباره‌ی لیفت صورت با نخ

قیمت انواع نخ لیفت صورت چقدر است؟

قیمت نخ لیفت با توجه به نوع نخ، جنس، برند، تعداد نخ مورد نیاز برای پوست و میزان اثرگذاری آن متفاوت است بنابراین به طور دقیق نمی‌توان قیمت مشخصی را برای نخ‌های لیفت تعیین کرد.

بهترین مارک نخ لیفت صورت کدام است؟

با توجه به نوع پوست شما، مشکلات پوستی و تشخیص پزشک هر کدام از نخ‌ها می‌توانند بهترین باشند.

لیفت با نخ را در چه نقاطی از صورت می‌توان انجام داد؟

لیفت با نخ را میتوان برای از بین بردن خنده لبخند و غبغب، لیفت ابرو، پیشانی و شقیقه، لیفت گونه و ایجاد کانتورینگ، گردن، بینی، لیفت چانه و فک به کار برد.

بهترین سن برای انجام لیفت صورت با نخ چه سنی است؟

30 تا 50 سالگی بهترین زمان لیفت است زیرا هنوز کلاژن‌سازی فعال است و فقط تولید آن کاهش یافته است و با انجام لیفت با نخ می‌توانیم سرعت کلاژن‌سازی را افزایش دهیم.

5/5 - (46 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید