مینی لیفت صورت

0
480
مینی لیفت صورت

با بالا رفتن سن، چندین تغییر در چهره ما اتفاق می‌افتد. پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شل می‌شود، چربی پوست کاهش می‌یابد و در اثر گرانش زمین افتاده می‌شود و گونه‌های صاف و گودی زیر چشم را ایجاد می‌کند.

مینی لیفت صورت یک روش کمتر تهاجمی برای کسانی است که در 40 یا 50 سالگی علائم پیری را در پوست اطراف فک، گردن و صورت خود حس می‌کنند. این روش پیشرفته‌تر از لیفت کامل صورت برای به حداقل رساندن چین و چروک و افتادگی پوست طراحی شده است. در ادامه این مقاله از سایت نوبت دهی پزشکی طبینجا مینی لیفت صورت را به طور کامل بررسی رده ایم.

حتما مطالعه کنید: بهترین جراح لیفت صورت |  بهترین دکتر لیفت صورت با نخ

مینی لیفت صورت (مینی فیس لیفت) چیست؟

عضلات صورت نیز مانند سایر عضله‌ها اندازه و قدرت خود را از دست می‌دهند و در طی این اتفاق استخوان‌های فک بالا و پایین بیشتر نمایان می‌شوند و ظاهری پیر و سالخورده را می‌سازند. با بالا رفتن سن، پوست کلاژن و اسید هیالورونیک را از دست می‌دهد و با آسیب‌های ناشی از سیگار کشیدن، آلودگی و نورخورشید رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهد و باعث ایجاد لکه روی پوست می‌شود، پوست نازک می‌شود و رگ‌های خونی ظریف از روی پوست دیده می‌شود.

جراحی زیبایی مینی لیفت صورت، به تغییر موقعیت پوست افتاده برای دستیابی به ظاهری جوان و ظریف طبیعی کمک می‌کند. مینی لیفت صورت یک روش بهینه برای جوانسازی شماست که بنابر اهداف شما از جراحی و آناتومی بدن نتایج متفاوتی را ارائه می‌دهد.

عمل مینی لیفت صورت

حتما مطالعه کنید: لیفت صورت با طب سوزنی | لیفت اندوتاین صورت

جراحی مینی لیفت صورت چگونه است؟

مینی لیفت صورت یک عمل جراحی پلاستیک است که برای بازگرداندن ظاهری جوان به صورت کمک کننده است. با بلند کردن بافت‌های نرم صورت و قرار دادن آن‌ها در موقعیت مناسب، بعد از آن که زخم‌های جراحی التیام یافتند، بافت‌های نرم به طور دائمی در موقعیت مد نظر ثابت می‌مانند.

مزایای جراحی مینی لیفت صورت چیست؟

جراحی مینی لیفت صورت با هدف اصلاح علائم پیری و جاذبه زمین، با کمترین خطر به بهبود ظاهر و از کارافتادگی صورت کمک می‌کند. مینی لیفت صورت یک روش جوان‌سازی طبیعی است که اعتماد به نفس و عزت نفس فرد داوطلب را افزایش می‌دهد.

البته افرادی که شلی وافتادگی پوستشان چشم‌گیر نیست، نیازی به مینی لیفت صورت ندارند. بیمارانی که به دلیل شلی پوست اضافی ندارند، معمولا نیازی به مینی لیفت صورت ندارند. با مشورت یک پزشک می‌توان تعیین کرد که فرد می‌تواند داوطلب جراحی مینی لیفت صورت باشد و یا خیر.

از مزایای مینی لیفت صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی قدرتمند و کم تهاجم برای جوانسازی صورت
  •  ایجاد خط فک 
  • برطرف کردن چین‌های اطراف چشم
  • خطوط و چین و چروک‌های اطراف بینی و دهان را به حداقل می‌رساند
  • افتادگی اطراف چانه و گردن را بهبود می‌بخشد
  •  برآورده کردن آناتومی و اهداف زیبایی منحصر به فرد، برای هر بیمار
  • اسکارهای غیر قابل مشاهده
  • دوره بهبودی یک هفته‌ای
  • ایده آل برای بیماران در 40 سالگی و اوایل 50 سالگی

جراحی مینی لیفت صورت

حتما مطالعه کنید:  لیفت صورت در خانه | لیفت چشم گربه ای

چگونه تشخیص دهیم که به جراحی مینی لیفت صورت نیاز داریم؟

اگر در مورد تغییرات پیری صورت خود نگران هستید و می‌خواهید ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر داشته باشید، جراحی مینی لیفت صورت ممکن است برای شما مناسب باشد. مینی فیس لیفت برای بیمارانی که شلی پوست متوسطی دارند مناسب است.

اگر شلی قابل توجه پوست همراه با افتادگی گونه دارید نیز نیازی به عمل لیفت کامل صورت نیست. همچنین روش مینی لیفت صورت برای بیمارانی مناسب است که قبلاً لیفت صورت انجام داده‌اند و مایل هستند مجددا تغییراتی در راستای جوان‌سازی صورت خود ایجاد کنند. بیمار باید در مورد نتیجه جراحی لیفت واقع بین باشد و با آگاهی از خطرات و عوارض جانبی این جراحی تصمیم‌گیری کند.

اسکارهای بعد از جراحی مینی لیفت صورت از بین می‌روند؟

در جراحی مینی لیفت صورت، برش‍‌هایی در جلوی گوش، پشت شیار گوش و داخل خط مو ایجاد می‌شود و در پایان بخیه می‌خورد. اما این برش‌ها در جایی از صورت قرار دارند که پنهان هستند و دیده نمی‌شوند. این برش‌ها در عرض 7 تا 10 روز به خوبی بهبود می‌یابند. مقدار یا وسعت برش‌ها به میزان شلی پوست و پیچیدگی عمل جراحی برای رسیدن به نتیجه مطلوب فرد مراجعه‌کننده بستگی دارد.

آیا مینی لیفت صورت همزمان با سایر روش‌ها قابل انجام است؟

بله، شما با انجام یک بیهوشی می‌توانید چندین جراحی انجام دهید و تغییرات زیادی را روی صورت خود اعمال کنید.جراحی مینی لیفت صورت معمولاً همراه با سایر جراحی‌های صورت مانند بلفاروپلاستی (جراحی پلک بالا و یا پایین)، لیفت گردن، لیفت ابرو، بزرگ کردن یا تیز کردن چانه، لیپوساکشن گردن و همچنین جراحی بزرگ کردن سینه یا لیپوساکشن انجام می‌شود. با مشورت پزشک می‌توانید یک روش بی‌خطر را انتخاب کنید تا هم سلامت و هم زیبایی شما را تامین کند.

قبل از جراحی مینی لیفت صورت چه مواردی را باید با پزشک در میان بگذارم؟

تصمیم‌گیری در ارتباط با تغییراتی که قرار است روی ظاهر انجام شود بسیار سخت به نظر می‌رسد. برای تصمیم‌گیری به عمل جراحی مینی لیفت صورت نیز فرد داوطلب دلهره و اضطراب زیادی را تجربه می‌کند. قبل از تصمیم‌گیری بهتر است فرد مراجعه‌کننده از تمامی نگرانی‌ها و خواسته‌های خود با پزشک معالج صحبت کند و پزشک به طور کامل چهره فرد داوطلب را مورد ارزیابی قرار دهد تا به یک توافق روی برنامه درمانی مناسب و ویژه فرد مراجعه‌کننده برسند.

پزشک تمامی اطلاعات مورد نیاز و پشتیبانی قبل، حین و بعد از عمل جراحی را در اختیار بیمار قرار می‌دهد. اگر پزشک تشخیص داد که فرد به هر دلیلی مناسب جراحی مینی لیفت صورت نیست، توصیه می‌شود که فرد داوطلب از انجام این عمل جراحی خودداری کند.

مدت زمان بهبودی چقدر است؟

درد و احساس ناراحتی خفیفی برای 3 تا 5 روز اول بعد از جراحی قابل پیش‌بینی است. اما بیماران می‌توانند پس از 1 هفته به فعالیت‌های عادی روزانه خود بازگردند، اما باید از ورزش و فعالیت‌های شدید به مدت 6 هفته خودداری کنند.

نتیجه جراحی مینی لیفت صورت به چه شکل است؟

به طور کلی نتیجه حاصل از مینی لیفت صورت بسیار طبیعی است. هدف از جراحی مینی لیفت صورت، بازگرداندن شکلی زیبا و جوان‌ شده به صورت، متعادل با ویژگی‌های صورت فرد مراجعه‌کننده است. در واقع، بهتر از انتظار نتایج غیرطبیعی از جراحی مینی لیفت صورت را نداشته باشید. همچنین به یاد داشته باشید که ممکن است 6 هفته یا بیشتر طول بکشد تا نتیجه نهایی به دست آید.

نتیجه مینی لیفت صورت

حتما مطالعه کنید: ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

خطرات جراحی مینی لیفت صورت چیست؟

در همه روش‌های جراحی، همیشه خطراتی در ارتباط با جراحی وجود دارد. در جراحی مینی لیفت صورت کبودی ممکن است رخ دهد و ممکن است 2 هفته طول بکشد تا برطرف شود، اما بروز خونریزی شدید، ضعف عضلانی صورت و عفونت در این نوع جراحی نادر است.

در صورتی که عفونت بعد از جراحی اتفاق افتاد، نیاز به مصرف یک دوره آنتی‌بیوتیک مناسب است تا برطرف شود. ممکن است فرد در ناحیه پیشانی یا گوشه دهان احساس ضعف داشته باشد اما نهایتا تا 6 هفته بعد از عمل از بین می‌‌رود و به حالت عادی باز می‌گردد.

نتایج  جراحی مینی لیفت صورت چقدر ماندگاری دارد؟

انتظار می‌رود که نتایج جراحی مینی لیفتینگ صورت برای 3 تا 5 سال پایدار باشد، اما توجه داشته باشید که با افزایش سن، صورت شما در طول سال‌ها تغییر می‌کند. به عنوان مثال، بافت‌های اطراف گونه همچنان تحت تأثیر تغییرات پیری و جاذبه زمین قرار می‌گیرند.

تفاوت مینی لیفت صورت با لیفت کامل صورت چیست؟

  • برش‌های ایجاد شده در مینی لیفت صورت بسیار کمتر از لیفت کامل است.
  • در لیفت کامل صورت چربی‌های زیر پوست کاملا تخلیه می‌شوند اما در مینی لیفت صورت این اتفاق نمی افتد.
  • در مینی لیفت صورت تنها بافت پوست بالا کشیده می‌شود اما در لیفت کامل ممکن است بافت‌های زیر پوست خارج و یا جابه‌جا شوند.
  • مینی لیفت صورت تنها می‌تواند خطوط خنده و چروک‌های سطحی را برطرف کند و برای از بین بردن چروک‌های عمقی باید لیفت کامل انجام بگیرد.

مینی لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که پا به سن گذاشته‌اند و گذر زمان روی پوست صورت و گردن آن‌ها تاثیر گذاشته است کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی مینی لیفت صورت هستند. همچنین کسانی که شلی پوست دارند و شلی پوست آن‌ها به هر دلیلی ایجاد شده است می‌توانند جراحی مینی لیفت صورت را انجام دهند.

سوالات پرتکرار مینی لیفت صورت

آیا جراحی مینی لیفت صورت نیاز به بیهوشی عمومی یا بستری شدن دارد؟

مزیت جراحی مینی لیفت صورت این است که می‌توان این عمل را تحت بی‌حسی موضعی به عنوان یک عمل سرپایی انجام داد.

مدت زمان پروسه مینی لیفت صورت چقدر است؟

بستگی به مهارت پزشک و پیچیدگی درمان دارد اما به طور معمول حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

آیا بعد از جراحی مینی لیفت صورت نیاز به لباس خاصی است؟

بهتر است همراه با خودتان یک لباس جلو دکمه‌دار داشته باشید تا بعد از جراحی مجبور نباشید لباس را از سر به تن کنید و لباس با صورتتان برخورد داشته باشد.

مراقبت‌های لازم بعد از مینی لیفت صورت چیست؟

مراقبت منحصر به فردی برای بعد از جراحی وجود ندارد. اما بهتر است تا 48 ساعت به پوست آب و بخار نخورد. همچنین از قرار دادن اسکارها در برابر نور خورشید بدون استفاده از ضد آفتاب به مدت یک سال جلوگیری شود. اما بعد از گذشت یک هفته فرد می‌تواند تمامی کارهای روتین روزمره را انجام دهد.

5/5 - (12 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید