تاثیر کرم‌های جوان‌ساز روی پوست

0
291

در چند وقت گذشته، رسانه‌ها تاثیر زیادی در مراقبت از پوست، جوان‌سازی و زیباسازی گذاشته است. اما استفاده از یک روتین پوستی کامل و اصولی هزینه زیادی را برای فرد ایجاد می‌کند. اما در این مقاله قصد داریم راهکارهایی در ارتباط با جوان‌سازی پوست  و طیف مراقبت از پوست از روز تا شب را با هزینه مقرون به صرفه را ارائه دهیم. پس بودجه خود را برای داشتن پوستی سالم و زیبا در نظر بگیرید و بر اساس نکاتی که در این مقاله از سایت طبینجا گفته شده برای آن برنامه‌ریزی کنید.

در این مقاله قصد داریم تا عمیق‌تر به روند و محصولات مراقبت از پوست بپردازیم، خوب و بد را بررسی کنیم و در مورد چیزهایی که قبل از استفاده از کرم‌های جوانساز پوست باید بدانیم، صحبت کنیم.

کرم جوان‌ساز پوست چیست؟

در بازار محصولات جوان‌کننده پوست وجود دارد که یک مجموعه مراقبت از پوست است. از صابون (پاک‌کننده صورت)، تونر، کرم روز، ضدآفتاب با SPF و کرم شب با خاصیت لایه‌برداری تشکیل شده است. این محصولات همان‌طور که از نامشان پیداست، به معنای جوانسازی، تجدید پوست با کمک یا تسریع روند لایه‌برداری آن است. همه ست‌های جوان‌کننده دارای خواص لایه‌برداری، ضدآکنه و سفیدکننده هستند. ست‌های جوان‌کننده به طور کلی دارای چهار محصول هستند که نشان ‌دهنده چهار رکن یک روال مراقبت از پوست مدرن است: پاک کننده، رنگ‌دهنده، محافظت/مرطوب کننده، مرطوب کننده/درمان.

سرم و کرم جوانساز پوست

مطالعه کنید: بهترین دکتر تزریق بوتاکس

مزیت استفاده از کرم جوان‌ساز

مزیت استفاده از کرم‌های جوانساز این است که روند پیری پوست را تا حد بسیار خوبی به تاخیر می‌اندازد. بنابراین با استفاده از یک روتین مناسب و رعایت یک سری نکات مراقبتی خود را در آینده از انجام جراحی‌های جوانسازی پوست بی نیاز کنید. برای اینکه ب موارد مراقبتی آشنا شوید مقاله روش های لیفت صورت در خانه را مطالعه کنید.

محصولات مراقبت از پوست در گذشته منحصر به افرادی بود که توانایی پرداخت هزینه آن را داشتند، اما امروزه با تنوع محصولات در بازار تمامی افراد با هر بودجه‌ای که در دست دارند می‌توانند از پکیج کرم‌های جوان‌ساز پوست استفاده کنند. بنابراین امکان داشتن پوست خوب برای همه در دسترس است. بسیاری از مصرف‌کنندگان نتایج مطلوبی را از کرم‌های جوان‌ساز تجربه کرده‌اند، به همین دلیل است که این کرم‌ها در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی پیدا کردند.

چه کسانی باید از کرم جوان‌ساز استفاده کنند؟

کسانی هستند که بدون استفاده از روتین خاصی از پوست خوبی برخوردار هستند، جوش و آکنه روی صورت آن‌ها دیده نمی‌شود، پوستشان نه چرب است و نه خشک، قرمزی روی گونه‌ها و پوست لایه لایه ندارند و… شاید فکر کنید این افراد نیازی به استفاده از کرم جوان‌ساز و روتین پوستی ندارند.

اما حتی این افراد نیز به یک روتین مراقبتی مناسب با پوست خود نیاز دارند. بنابراین همه افراد در هر سن و با هر نوع پوستی نیاز به استفاده از کرم‌های جوانساز و مراقبتی دارند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش های جوانسازی پوست را مطالعه کنید.

نکاتی در ارتباط با کرم جوان‌ساز:

  1. در مورد برند حساس باشید و فقط به دنبال ارزان‌ترین‌ها نباشید. 
  2. قبل از استفاده روی کل صورت ابتدا روی بخش کوچک پوست تست انجام دهید.
  3. در روتین استفاده از کرم‌های جوان‌ساز، یک تایم استراحت برای پوست خود قرار دهید و مجددا روال روتین پوستی خود را از سر بگیرید. در این بین می‌توانید روتین پوستی خود را با پزشک خود مورد بررسی قرار دهید. 
  4. به سراغ برندهایی بروید که لیست مواد تشکیل دهنده آنها شفاف هستند.
  5. از حداقل spf 30 استفاده کنید.
  6. کرم‌های جوان‌ساز پوست را باهم ترکیب نکنید تا خاصیت خود را از دست ندهند و حساسیتی برای پوست شما ایجاد نکنند.
  7. از ریتنول نیز به صورت همزمان استفاده کنید.
  8. در صورت بارداری یا شیردهی حتما لیبل روی محصول را بخوانید تا خطری برای شما نداشته باشد.

چرا باید از کرم جوان‌ساز پوست استفاده کنم؟

امروزه طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست با هدف بازگرداندن ظاهری شاداب تر و جوان تر به پوست وجود دارد. محصولات جوان‌سازی پوست مشکلاتی را که با روند طبیعی پیری همراه است، برطرف می‌کنند، مانند از دست دادن درخشش پوست، خشکی پوست، ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها و افتادگی پوست. هدف نهایی آنها کمک به شما در به تعویق انداختن یا معکوس کردن ظاهر علائم پیری پوست است.

چه زمانی باید از محصولات جوان‌سازی پوست استفاده کنید؟

پیری پوست فرآیندی است که بسته به ژنتیک، هورمون‌ها، رنگ پوست، سبک زندگی و محیط بر هر فردی تأثیر متفاوتی می‌گذارد. با این حال، در سطح سلولی، پیری در دهه 20 شروع می‌شود. این زمان ایده‌آلی برای شروع استفاده از محصولات ضد پیری، یعنی محصولات اولیه جوا‌نسازی پوست است، حتی اگر خطوط ریز هنوز ظاهر نشده باشند.

بهترین محصولات مراقبت از پوست جوان‌کننده چیست؟

بهترین محصولات مراقبت از پوست جوان‌کننده دارای ترکیب مناسب و درصد مواد فعال هستند. مواد فعال اسیدها، ویتامین‌ها و سایر ترکیباتی هستند که به پوست شما فواید خاصی می‌بخشند. آنها می‌توانند لایه‌برداری کنند، روشن کنند، تولید کلاژن را تقویت کنند، آنتی اکسیدان‌ها را تامین کنند و بسیاری از موارد دیگر.

بهترین محصول جهانی برای مراقبت از پوست ضد پیری وجود ندارد. همه پوست‌ها متفاوت است. انتخاب بهترین محصول مراقبت از پوست جوان‌کننده مستلزم بررسی نوع پوست، سن و محیط زندگی و تطبیق آن‌ها با مواد کافی است. کرم‌ها، سرم‌ها و ماسک‌های صورت، محصولات اصلی جوان‌سازی در هر فرمول ضد پیری هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که همیشه آن‌ها را روی پوست تمیز استفاده کنید.

کرم‌ها و سرم‌های جوان‌ساز پوست

کرم‌ها و سرم‌های مراقبت از پوست پس از پاکسازی (پاکسازی با تونیک پوست) استفاده می‌شوند. سرم‌ها معمولا سبک‌تر از کرم‌ها هستند و برای حفظ رطوبت در سطح پوست استفاده می‌شوند. عملکرد اصلی آن‌ها هیدراته کردن است. کرم‌ها معمولاً دارای غلظت بالاتری از مواد فعال هستند که برای نفوذ بیشتر به لایه‌های پوست و تامین مواد مغذی بیشتر و ترمیم آسیب به ساختار پوست استفاده می‌شوند. بسته به شرایط و نیاز منحصر به فرد پوست خود می‌توانید از سرم و کرم استفاده کنید.

نحوه عملکرد کرم‌ها و سرم‌های جوان‌ساز

کرم‌ها و سرم‌ها علائم پیری پوست را کاهش می‌دهند که ناشی از چرخش سلولی کندتر، منافذ مسدود شده، از دست دادن رطوبت، اشعه ماوراء بنفش، هوای خشک، دود، آلاینده‌ها و غیره است. در ادامه این فرآیند بافتی صاف و یکنواخت را روی پوست شما می‌سازند. سرم‌های جوان کننده برای ترمیم ساختاری به تمام لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند، در حالی که کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها اثرات آبرسانی دارند.

کرم‌های جوان‌ساز پوست از چه چیزهایی ساخته شده‌اند؟

کرم‌ها و سرم‌های جوان‌کننده حاوی مواد فعالی هستند که اثرات ضد پیری قدرتمندی را ارائه می‌دهند. آن‌ها اغلب حاوی عصاره‌های گیاهی عجیب و غریب با خواص مفید مختلف هستند. در ادامه درباره برخی از مواد فعال کلیدی در کرم‌ها و سرم‌ها صحبت می‌کنیم.

نیاسینامید

نیاسینامید یک ماده بسیار متنوع است که تولید چربی و سموم اضافی را کنترل می‌کند، لکه‌های تیره را روشن می‌کند و قرمزی را کاهش می‌دهد. برای انواع پوست از جمله پوست‌های حساس به اندازه کافی ملایم است.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده محبوب است که رطوبت را از محیط جذب می‌کند و آن را روی سطح پوست قفل می‌کند و پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند.

رتینول

رتینول یک مشتق ویتامین A است که سلول‌های جدید پوست و تولید کلاژن را تقویت می‌کند. رتینول ماده‌ای قوی است که آسیب‌های عمیق پوستی مانند جای زخم را ترمیم می‌کند.

ویتامین C

ویتامین سی لکه‌های تیره را روشن می‌کند و از علائم پیری پیشگیری می‌کند و خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می‌دهد. اسید اسکوربیک رایج‌ترین مشتق ویتامین C است که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود. هنگامی که در معرض نور قرار می‌گیرد ناپایدار است، اما دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است.

ویتامین E

 ویتامین E یک آنتی اکسیدان دیگر است که به بدن در مبارزه با رادیکالهای آزاد و کاهش علائم آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

اسید فرولیک

اسید فرولیک ویتامین C را تثبیت می‌کند، بنابراین بهتر است از این دو با هم استفاده شود. همچنین یک آنتی اکسیدان است و در کاهش چین و چروک و لکه‌های پیری نقش دارد.

اکثر محصولات مراقبت از پوست از همه مواد فعال ذکر شده در بالا استفاده نمی‌کنند. به این دلیل که استفاده بیش از حد از مواد فعال می‌تواند به طور بالقوه حساسیت پوست را افزایش دهد و باعث تحریک شود. همچنین، برخی از مواد در شب (مانند رتینول) و برخی دیگر در طول روز (مانند ویتامین C) بهتر است استفاده شوند.

کرم‌های جوان‌ساز تا چه سنی روی صورت تاثیر می‌گذارند؟

کر‌م‌های جوان‌ساز اثربخشی خود را از دست نمی‌دهند، شما با بالاتر رقتن سن باید از محصولات قوی‌تری و به شکل منظم‌تری استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب در روتین پوستی قرار دارد؟

البته کرم ضدآفتاب لازمه هر روتین پوستی است.

بعد از چند دوره مصرف می‌توانم تاثیر کرم‌ها را ببینم؟

معمولا بعد از یک دوره 4 هفته‌ای اثرات محصولات جوان‌ساز روی پوست شما مشاهده می‌شود.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید