رفتار مناسب در فضای مجازی

0
830
580863.jpeg alt_text
580863.jpeg caption

رفتار مناسب در فضای مجازی

در حال حاضر در پیج هایی كه جنبه كاری ندارد و گروه های فامیلی و دوستان میزان زیادی از حرف ها و روابطی كه قبلا تلفنی، پیامكی یا حضوری بود، تبدیل به روابط مجازی شده، تبریك تولد، تسلیت، حال و احوال، سفرنامه و درد و دل ها.

 

تاثیر فضای مجازی بر روابط ما

وقتی منصف باشی میبینی كه خودت هم نگاه میكنی جه كسی لایكت كرده، چه كسی كامنت گذاشته، چه كسی برای احوالات تو حاضر شده بجای دو تا ضربه روی صفحه گوشی هوشمندش، انرژی بگذارد و تایپ كند. بعد از مدتی میبینی كه دارای میزان زیادی دلخوری هستی، تولد حیوان خانگی دوستت را تبریك گفتی اما او در روز تولدت كامنت نمیگذارد. و فكر میكنی شاید گرفتار است، اما این رفتار تكرار میشود و یقین پیدا میكنی كه شاید چیزی از عمق وجود او بالا آمده و باعث شده تو را نبیند، نه غمهایت نه شادی هایت را، چطور میتوان بی تفاوت بود وقتی انسان موجودی اجتماعی است و پیشرفت باعث شده روابط مجازی شود و تو نیاز به دریافت انرژی از اطراف را داری؟

 

رفتار مناسب در فضای مجازی

 

رفتار مناسب با اطرافیانمان در فضای مجازی

 

میشود با همه صحبت كرد كه چرا مراوده با شما ندارد؟ قطعا خیر، پس چرا شما را آنفالو نمیكند؟ در پیج خیلی از بلاگر ها میرویم و كامنت ها را میخوانیم همه بهش فحش دادند، وقتی از كامنت گذارها میپرسم چرا او را آنفالو نمیكنید، جوابشان این است: نمیدانم!!!! امروزه همه دوست داریم درباره همه چیز بدانیم و همه كس، همین امروز یه سر به فالور ها و فالویینگ هاتون بزنید! اونهایی كه ضروری نیست را آنفالو و حتی بلاك كنید، بگذارید زمان برای دیدن پستهای عزیزانتان باشد. پاسخ به محبت دیگران سخت نیست، كافیه زمان بگذارید و بدانید طبق مبحث قبلی كارمای مثبت دریافت میكنید وقتی كه با چند كلمه تایپ كردن به دیگران اعتماد به نفس میدهید كه مهم هستند و دوستشان دارید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید