تو این اوضاع نابسامان چه رفتاری با کودک داشته باشیم؟

0
1,040
111563.jpeg alt_text
111563.jpeg caption

مادر، پدر، مادربزرگ پدربزرگ دایی و عمه عموها و فامیل و دوست آشنای مهربان، مسائل مالی، اقتصادی، سیاسی ایران و جهان را در خلوت آنالیز کنید.  یعنی اخبار نبینیم؟ حرف نزنیم؟

اگر کودک شیرخوار است و شیر مادر را میخورد، همه نشخوارهای ذهنی، نگرانی ها، دغدغه ها، خبرهای ناگوار، باعث ورود هورمون استرس در شیر مادر و انتقال آن به نوزاد میشود و موجب بدخوابی، کم شدن رشد، گریه های بی دلیل، بدخلقی نوزاد میشود.

اگر کودک شیر مادر را نخورد چه آسیبی میبیند؟

رفتار مناسب والدین در اوضاع نا بسامان

به طور معمول کودک با گرمی و ضربان قلب معمولی مادر آشنا هست، در صورت ناراحتی، غم، عصبانیت، تغییرات فیزیولوژیک شما را نوزاد حس خواهد کرد. قطعا تجربه دارید، هروقت تو دوران نوزادی فرزند مشکلی داشتید، نوزاد بی خواب، غرغرو، بدغذا و بغلی می شود.

 بدخلقی نوزادان

یکی دیگر از دلایل بدخلقی نوزادان در صورت تغییر احوال مادر: بی توجه شدن به آنها است، در حقیقت با گریه و غرغر دنبال جلب توجه شما هستند اما شما اینقدر تغییرات روحی و جسمی دارید که نمیتوانید در آن لحظه همدردی کنید با نوزاد. پس هم روحی و هم جسمی داره از شما انرژی منفی میگیرد.

در زمان بد خلقی نوزادان چه باید کرد؟

تنفس عمیق، بغل کردن نوزاد با لبخند و ابراز احساست: مامانی من دوستت دارم فقط مامان کمی خسته ناراحت، عصبانی، مریض، خوابالو و… است. تو عشق منی و من کنارتم. حالا بخواب، یا بازی کنید باهاش، معجزه ای خواهید دید. یا در خرید، مهمانی عروسی، میبینید نوزاد بی طاقته، خودتون را جای او بزارید: اوه صدا بلنده! شلوغه! گرمه ! پس اذیت میشه، محیط را ترک کنید بچه بدعادت نمیشود بلکه بهش سیگنال میدید تو مهمی، در صورت خودآگاهی و فهم کامل این مطلب، میتوانید بجای غر زدن و ناراحتی از اوضاع فعلی، کنترل خود را بر ذهن و بدن خود بالا ببرید تا نوزاد عزت نفس بالاتری از خود درک کند و دچار الکسی تایمی، عدم شناخت احساسات، در بزرگسالی نشود و بیاموزد احساس خود را به اطرافیان بگوید نه اینکه توقع کند آنها درک کنند.
شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید