در مقابل تجاوز و آزار جنسی سکوت نکنید

0
2,602
465098.jpeg alt_text
465098.jpeg caption

در تمام دنیا وقتی كودكی ربوده میشود تمام برنامه های تلویزیون را قطع میكنند و به مذاكره با دزد میپردازند، خانواده قربانی را نشان میدهند، پس اون فرد متوجه میشه كودك را از جامعه دزدیده نه خانواده به كودكی افغانی در خمینی شهر تجاوز كامل گروهی انجام شده و مسئولین بیمارستان از والدین خواسته اند ماجرا را رسانه ای نكنند؟ چرا باید دست دزدها و جانیان باز گذاشته شود؟ سالها قبل در برنامه زنده علی ضیا كانال سه از مازیار فلاحی سوال شد: فرزندت گروگان گرفته شده بود، مشكلی پیش نیامد؟ مازیار فلاحی گفت: چیزی در این باره نپرسید! چرا باید ترسید؟

عواقب  ترس از بیان آزار جنسی چیست؟

برادر بزرگی خواهرش را میزند و مادر پسرش را دعوا نمیكند!  چه اتفاقی میفتد: برادر بیشتر میزند و چه بسا افرادی كه شاهد این رفتار هستند راحت تر به آن دختر زور میگویند. حالا در جامعه فردی فكر خبیثی از ذهنش میگذرد و به عواقب آن فكر میكند.

آزار جنسی

مطالعه کنید: اختلال تماشاگری جنسی | رابطه‌ی جنسی کینکی

عواقب كودك آزاری چیست؟

یا بچه میترسد از ترد شدن و به كسی چیزی نمیگوید. یا والدین در صورت آگاهی سكوت میكنند چرا كه لكه ننگی بر دامان دختر یا پسر خواهد بود. یا اگر به دلیلی كار به قانون بیفتد اونقدر ماده و تبصره در تفسیر قانون وجود دارد كه آخرش تجاوزگر به تعدی گر تبدیل میشه و درصدی هم خواست و اراده طرفین بهش اضافه میشود و بدتر از همه اظهارنظر غیرحرفه ای  كارشناسان روی مساله است.

در زمان کودک آزاری  باید چه كرد؟

• لازم هست كه بدانید در صورت هرگونه آزار به فرزندتان بدون فوت وقت باید اقدام قانونی تحت نظر وكیل را داشته باشید . زیرا داد خواست والدین اصولا احساسی هست و دارای حواشی خواهد بود و مرجع رسیدگی كننده را وارد حواشی میكند اما وكیل خبره با نوشتم متن مختصر منظور خود را میرساند و اجازه سواستفاده به خوانده نمی دهد.

• دوم اینكه بدون ترس مساله را در خانواده بازگو كنید و به شهود خود اطمینان دهید كه مشكلی برایشان پیش نخواهد آمد و حتما در زمان لازم در دادگاه حضور یابند.

• سوم در قانون معنای تجاوز و تعدی دقیقا توضیح داده شده و جرم هركدام مشخصه، اما مبحثی به عنوان خسارت معنوی وجود دارد ، آیا آسیب روحی ایجاد شده مهم نیست؟ بخش زیادی از آسیب ها به ذهن افراد هست كه باید این موضوع نیز در دادخواست باشد و مطرح شود

یادمان باشد:

اگر فرد غیر پزشكی توصیه پزشكی كند یا فرد غیر معماری خانه بسازد هردو به یك اندازه خطرناك هست. كارشناسان هر حوزه را جدی بگیرید و به حرف های غیركارشناسی افراد كه زاییده نظر شخصی اونهاست توجه نكنید

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید