روش های پر پشت کردن ابرو ها

0
2,178
روش های پر پشت کردن ابرو ها

پر پشت کردن ابرو ها

شرکت‌های آرایشی و بهداشتی سالانه محصولات متنوعی از قبیل ژل، مداد و مواد دیگری را معرفی می‌کنند که ادعا دارند در پرپشت کردن ابروها مفید خواهند بود. با این حال روش‌های خانگی هم دردسترس هستند که به شما اجازه می‌دهند بدون استفاده از محصولات آرایشی موجود در بازار ابروهایی پرپشت‌تر از قبل داشته باشید. در متن پیش رو قصد داریم شما را با روش های پر پشت کردن ابرو ها آشنا کنیم.

 راه خانگی برای پرپشت کردن ابروها

روغن نارگیل

محبوبیت روغن نارگیل روزانه در حال افزایش است؛ این روغن چه در آشپزی و چه به صورت مکمل‌های خوراکی کاربرد دارد. علاوه بر این درصورت استفاده موضعی برای پوست و مو هم کاربردهای فراوانی دارد.

با این که مطالعات گسترده‌ای درباره تاثیر روغن نارگیل بر روی کاهش وزن و زوال عقل(دمانس) صورت گرفته است، با این حال شواهد زیادی درباره تاثیر آن بر روی رشد بیشتر و پرپشت کردن ابروها در حال حاضر دردسترس نمی‌باشد.

با این وجود این محصول در طب سنتی و روش‌های خانگی به عنوان یک شیوه موثر برای کمک به رشد ابروها شناخته می‌شود. برای این منظور می‌توانید مقداری از روغن نارگیل را در دستتان گرم کنید و آن را روی ابروهایتان ماساژ دهید. علاوه بر این می‌توانید روغن را در شب استفاده کرده و صبح آن را بشویید.

روغن درخت چای

مشابه روغن نارگیل روغن چای هم می‌تواند در تقویت رشد ابروها و پرپشت کردن آن‌ها موثر باشد؛ این روغن با ایجاد یک محیط مرطوب برای فولیکول‌ها و سلول‌ها در تقویت رشد ابروها موثر خواهد بود.

از قدیم این روغن به عنوان یک درمان پوستی شناخته می‌شده و در درمان زخم‌ها، بریدگی‌ها و جراحات پوستی کاربرد داشته است؛ این روغن در بسیاری از داروهای بدون نسخه وجود دارد؛ علاوه بر این می‌توانید این روغن را به طور جداگانه هم خریداری کنید.

روش های پر پشت کردن ابرو ها

بدین منظور لازم است هر شب مقداری از روغن را بر روی ابروها بمالید و اجازه دهید که در طول شب بر روی ابروها بماند. این روغن ممکن است باعث ایجاد حساسیت و واکنش آلرژیک شود که به آن درماتیت گفته می‌شود؛ از این رو بهتر است پیش از استفاده از روغن بر روی ابروها، مقداری از آن را بر روی پوست یک ناحیه دیگر از بدن مثل بازو امتحان کنید.

با وجود این که گفته می‌شود این روغن در پرپشت کردن ابروها موثر است اما هیچ شواهد قطعی برای آن وجود ندارد. تنها مطالعاتی که پیش از این صورت گرفته است درباره تاثیر آن بر روی جوش و عفونت قارچی است.

روغن اسطخودوس

این روغن بیشتر برای تاثیرش در ایجاد آرامش شناخته می‌شود. با این حال در صورت استفاده موضعی می‌تواند در رشد موها هم تاثیرگذار باشد.

برای این منظور لازم است روزانه مقداری از روغن را بر روی ابروها ماساژ دهید؛ هرگز این روغن را به صورت خوراکی مصرف نکنید؛ زیرا می‌تواند ایجاد مسمومیت کند. درصورتی که مبتلا به آلرژی هستید، لازم است در مصرف این روغن احتیاط کنید. بدین منظور بهتر است این روغن را در ناحیه کوچکی از پوست خود امتحان کنید. در برخی افراد این روغن می‌تواند منجر به ایجاد بثورات پوستی شود.

با این حال مطالعاتی که درباره این روغن صورت گرفته است، بیشتر از همه تاثیر آن را در ایجاد حس آرامش و برطرف کردن اضطراب مورد بررسی قرار داده است. تا کنون مطالعه‌ای تاثیر این روغن را در افزایش رشد موها و پرپشت کردن ابروها مورد بررسی قرار نداده است.

مکمل ساوپالمتو

ساوپالمتو مکملی است که گاهی اوقات برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود. ساوپالمتو به صورت مکمل‌های خوراکی دردسترس است؛ در حالی که برخی افراد از آن به صورت عصاره، چای یا .. استفاده می‌کنند. ساو پالمتو معمولا به صورت موضعی استفاده نمی‌شود.

در حالی که مطالعات گسترده‌ای درباره تاثیر این مکمل بر روی مشکلات پروستات و عفونت‌های ادراری صورت گرفته است، با این حال شواهد اندکی درباره تاثیر آن بر روی رشد موها و پرپشت کردن ابروها دردسترس است.

مراقبت اصولی و هوشمندانه

در برخی افراد پرپشت کردن ابروها به تمیز کردن هوشمندانه و دقیق ابروها وابسته است. نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • از برداشتن بیش از حد ابروها خودداری کنید.
  • ابروها را در نور کم بردارید؛ برداشتن ابروها در نور زیاد ممکن است سبب شود مقدار بیشتری از ابروها را بردارید.
  • از کشیدن بیش از حد مداد ابرو بر روی ابروها خودداری کنید.
  • ابروهای خود را روزانه با برس ابرو مرتب کنید.

پس از چند هفته مراقبت صحیح از ابروها تاثیر آن را بر روی رشد ابروها خواهید دید. با این حال درصورتی که نتیجه دلخواه را نگرفتید، لازم است در این باره با متخصص پوست، مو و زیبایی خود مشورت کنید.

پیوند جراحی می‌تواند یک انتخاب درمانی مناسب در موارد شدید ریزش مو و یا آسیب فولیکول مو باشد. جراحت و یا ریزش موی گسترده می‌تواند از دلایل آن باشد.

نکته پایانی

با وجود این که گفته می‌شود این روش های پر پشت کردن ابرو ها خانگی ضرری ندارند، با این حال تاثیر آن‌ها هنوز نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد. در حال حاضر شواهد اندکی درباره تاثیر روش‌های خانگی بر روی پرپشت کردن ابروها دردسترس است. روش‌هایی هم مانند کاشت ابرو و میکروبلیدینگ نیز وجود دارد. برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین دکتر کاشت ابرو را بخوانید.

روش های پر پشت کردن ابرو ها

علاوه بر این پیدا کردن علت زمینه‌ای هم مهم است؛ برخی افراد هستند که به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند و این مسئله با کمک درمان‌های خانگی تغییری نمی‌کند. علاوه بر این مواردی از قبیل بیماری یا مصرف برخی داروها هم می‌توانند منجر به ریزش ابروها شوند که نیاز به بررسی بیشتری دارند.

درصورتی که به طور ناگهانی دچار ریزش ابرو شدید و یا اطراف ابروهایتان متوجه بروز هرگونه بثورات یا ضایعه غیرطبیعی پوستی شدید، لازم است که با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه آنلاین طبینجا از متخصص پوست، مو و زیبایی ما مشاوره بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید