کاربرد لیزر در درمان بیماری های زنان چگونه است؟

0
1,678
587460.jpeg alt_text
587460.jpeg caption

کاربرد لیزر در درمان بیماری های زنان

امروزه لیزر در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از لیزر در درمان بیماری های مربوط به زنان روز به روز در حال گسترش است. یکی از بیماری های زنان که با استفاده از لیزر درمان می گردد بیماری بی اختیاری ادراری استرسی است . در این بیماران به دنبال خندیدن، عطسه کردن و یا سرفه کردن خروج بی اختیار ادرار رخ می دهد.این بیماری  در زنان مسن که دچار افتادگی مثانه هستند و یا در زنان با زایمان های متعدد شایع است. از لیزر برای تقویت عضلات کف لگن و در نتیجه   بهبود عملکرد عضلات کنترل کننده مجرای ادرار استفاده می‌شود.

کاربرد دیگر لیزر درمان زخم های دهانه رحم یا زگیل های تناسلیست. لیزر با دقت بالایی زگیل های تناسلی را از بین برده و نسبت به روش کرایو بسیار دقیقتر می باشد.

فیبروم های رحمی که در بین زنان بسیار شایع هستند نیز با استفاده از لیزر و با کوچکترین درد و خونریزی قابل درمان هستند.

یکی از موارد استفاده از لیزر، هنگام جراحی های رحمی و برای کنترل خونریزی رحمیست. با استفاده از لیزر خونریزی بهتر کنترل شده و ربسک هیسترکتومی بدنبال خونریزی وسیع کاهش می یابد.

در درمان سرطان های رحم و دهانه رحم، استفاده از نور لیزر باعث حداقل دستکاری شده و ریسک گسترش سرطان کاهش می یابد.

لیزر در زیبایی ناحیه تناسلی زنان نیز کاربرد دارد. لیزر هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند لیزر ژولیت با تکنولوژی اربیوم است که برای درمان شلی واژن، آتروفی وولو و واژن خصوصا در زنان یائسه استفاده می شود. در این روش سر لیزر که هندپیس نام دارد و یکبار مصرف است  داخل واژن قرار گرفته و با ایجاد حرارت، واکنش ترمیم بافتی را به راه می اندازد و کلاژن سازی را تحریک می کند. کلاژن پروتئین اصلی پوست بوده که حفظ استحکام پوست را بر عهده دارد.

افزایش ساخت کلاژن سبب کاهش شلی واژن و درمان آتروفی وولو و واژن می گردد. این دستگاه بسیار کم عارضه و ایمن می باشد.

لیزر دیگری که در زیبایی آلت تناسلی زنان و مشکلات مربوط به آن به کار می رود لیزر مونالیزا تاچ است. این لیزر که به لیزر co2 نیز معروف است برای:

  • روشن کردن ناحیه تناسلی
  •  تنگ کردن واژن
  • درمان خشکی و آتروفی واژن
  •  کاهش علایم یائسگی
  •  لابیاپلاستی و جراحی های زیبایی ناحیه تناسلی
  • درمان بی اختیاری ادراری
  • درمان دیس پارونی و دردهای مکرر حین رابطه جنسی
  • درمان افتادگی رحم
  • درمان زگیل تناسلی و یا زخم های دهانه رحم
  • از بین بردن اسکار (جوشگاه) محل بخیه سزارین و ترک های حاملگی

مورد استفاده قرار می گیرد. این لیزر با ایجاد زخم های سطحی بسیار ریز در واژن، کلاژن سازی را تحریک می کند. از عوارض این لیزر سوختگی های ناحیه تناسلی و ایجاد اسکار است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا به صورت آنلاین از متخصصین زنان نوبت خودتون رو بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید