اختلالات جنسی در زنان و راهکارهای درمان

0
676
143049.jpeg alt_text
143049.jpeg caption

مشکلات دائمی و رد کننده در پاسخ جنسی میل جنسی ارگاسم یا احساس درد هنگام رابطه جنسی که باعث ناراحتی و اضطراب به شما هنگام رابطه با شریک جنسی تان می شود در پزشکی به عنوان اختلال جنسی نامیده شده است بسیاری از زنان اختلالات عملکرد جنسی را در زمان هایی که مختلف زندگی خود تجربه می کنند اختلال عملکرد جنسی در زنان ممکن است در هر مرحله و سنی در زندگی رخ دهد گاهی ممکن است فقط در شرایط و موقعیت هایی که خاصی ایجاد شود. گاهی ممکن است در تمام موقعیت های جنسی رخ دهد. پاسخ جنسی شامل موارد مختلف  فیزیولوژی، احساسات، تجربیات، باورها، شیوه زندگی و روابط می شود که اختلال در هر کدام از این موارد می تواند  میل، برانگیختگی، رضایت و رفکار جنسی را را تحت تاثیر قرار دهد و اغلب شامل بیش از یک مورد می شود.

علائم اختلالات جنسی

علائم این اختلال بسته به نوع اختلال جنسی متفاوت است.

 

  • کاهش تمایل جنسی شایعترین اختلال عملکرد جنسی در زنان کمبود میل و رضایت به رابطه جنسی است.
     
  • اختلال در برانگیختگی جنسی تمایل شما به رابطه جنسی ممکن است کافی باشد اما شما مشکل در تحریک جنسی داشته باشید یا نتوانید به اندازه کافی تحریک باقی بمانید.
     
  • اختلال ارگاسم شما ممکن است دچار مشکل دائمی یا عود کننده در دستیابی به ارگاسم بعد از برانگیختگی جنسی و تحریک جنسی باشید.
     
  • اختلال درد هنگام رابطه جنسی این درد ممکن است همراه با تحریک جنسی یا رابطه جنسی هنگام تماس با واژن باشد
    مشکلات جنسی اغلب زمانی رخ می دهد که هورمونهای جنسی تعادل خود را از دست دادند مثلاً بعد از زایمان یا در دوران یائسگی بیماری های جدی مثل سرطان دیابت یا بیماری های قلبی ریوی هم می توانند باعث اختلال جنسی شود  این اختلالات برخی بیماری‌های جسمانی از جمله نارسایی کلیه ام اس و اختلالات خونی هستند همچنین مصرف داروهایی مثل ضد افسردگی ها داروهای کنترل فشارخون آنتی هیستامین ها و داروهای شیمی درمانی هم می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند کمبود استروژن بعد از یائسگی هم ممکن است باعث تغییراتی در بافت تناسلی و پاسخ جنسی شود کاهش استروژن منجر به کاهش جریان خون در منطقه لگن می‌شود که ممکن است احساس جنسی را کاهش دهد و در نتیجه نیاز به تحریک و برانگیختگی بیشتری برای دستیابی به ارگاسم وجود خواهد داشت همچنین برخی مسائل فیزیولوژیکی و اجتماعی مثل اضطراب درمان نشده یا افسردگی می توانند مرتبط با اختلال عمل کرده جنسی باشند یک استرس طولانی مدت یا تاریخچه سوء استفاده جنسی از جمله این موارد هستند همچنین نگرانی برای بارداری هم می تواند اثرات مشابه داشته باشند دلخوری و دعوا های مکرر با شریک جنسی هم رابطه شما تاثیر می گذارد و در نهایت منجر به کاهش پاسخ‌های جنسی میشود موارد فرهنگی و مذهبی و همچنین اشکال و نارضایتی از  شکل بدن هم می تواند عاملی برای این موضوع باشد. در صورت تجربه چنین علائمی باید با پزشک خود مشورت کنید و بعد از گرفتن شرح حال و معاینه شما ممکن است آزمایش خون درخواست شود و درمان بر اساس علت زمینه‌ای آغاز خواهد شد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص زنان و زایمان ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید