اعتیاد به بنزین

2
22,526
591447.jpeg alt_text
591447.jpeg caption

اعتیاد به  بنزین

 

اعتیاد به بنزین  از حدود ۷۰ سال پیش شناسایی شده است اعتیاد به استنشاق بنزین در بسیاری از افراد دیده شده و با عوارض جسمانی و روانی فراوانی از جمله اختلالات ریوی، توهمات بینایی و شنوایی همراه بوده است.

 

سن اعتیاد به بنزین

 

 جالب است بدانید که گزارشی از اعتیاد یک کودک از پنج سالگی به استنشاق بوی بنزین وجود داشته که تا ۱۵ سالگی هم قابل درمان نبوده و وابستگی شکسته نمی شده، تا این که پزشکان مجبور به استفاده از داروهای مخدر مثل: ترامادول و متادون برای برطرف کردن این اعتیاد شدند. 

 

 

اعتیاد به  بنزین

 

اعتیاد به استنشاق بنزین

اعتیاد به استنشاق بنزین بسیار برای سلامتی می تواند مضر و خطرناک باشند این اعتیاد می تواند کشنده باشد. اسنتشاق بنزین می تواند سیستم عصبی مرکزی را کند کننده و باعث کاهش فعالیت سیستم عصبی شود و حالتی مانند: سرخوشی ناشی از مصرف الکل به فرد بدهد استنشاق بنزین در میزان کم هم می‌تواند باعث مواجهه بدن با میزان بالای سرب شود ورود سرب به بدن عوارض بسیار زیادی از جمله رسوب در شکم احشای شکمی و خون دارد که با عوارض زیادی فرد را مواجه می کند. استنشاق بنزین طی ۵ دقیقه فعالیت سیستم مغز را کاهش می دهد و می تواند تا یک ساعت در این وضعیت باقی بماند اگر فرد در این حالت فعالیتی انجام دهد مثلاً: رانندگی کند بسیار خطرناک خواهد بود مواردی از مرگ گزارش شده که به این علت بوده که فرد بنزین استنشاق کرده و بعد از آن فعالیت ورزشی داشته و به علت کاهش اکسیژن خون و کاهش خونرسانی به مغز  جان خود را از دست داده است.  از آنجایی که دسترسی به بنزین و استنشاق آن کار بسیار ساده‌ای است و در نتیجه بسیاری از افراد برای کاهش احساس کسالت و ناخوشی خود این کار را انجام می دهند استنشاق بوی بنزین در پمپ بنزین ها هم رایگان است و هزینه‌ای برای فرد به دنبال ندارد. اعتیاد به استنشاق بوی بنزین به شدت خطرناک و آسیب رسان است به سرعت می تواند باعث آسیب ریوی و تنفسی فرد بگردد افرادی که به مدت طولانی تر این کار را کرده‌اند اغلب دچار تنگی نفس و سوزش معده درد شکم تهوع، استفراغ، سرگیجه سردرد های مزمن کاهش بینایی، توهم های بینایی، خستگی ضعف و ناتوانی در تصمیم گیری می شوند.

 

درمان اعتیاد بنزین

درمان اعتیاد ها مانند: سایر اعتیاد ها نیاز به حمایت اطرافیان و همچنین حمایت های اجتماعی دارد فرستادن این افراد در مراکز بازتوانی و دور کردن این افراد از بنزین اولین قدم است شایعترین علت استنشاق بنزین و اعتیاد به آن  و ناتوانی مالی و اجتماعی فرد است. مشاوره های روان درمانی و همچنین تجویز برخی داروها برای جایگزین کردن آن مدت کوتاه در ترک این اعتیاد موثر خواهد بود علائم ترک اعتیاد به بنزین شامل بی‌قراری بی‌خوابی اضطراب هستند که با درمانهای علامتی بهتر می‌شود

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام پسرم ۱۳ ساله هست و در تعمیر گاه ماشین کار میکند متاسفانه بارها و بارها صاحب کارش به من گفته پسر شما تا حواسمان پرت میشود بنزین بو میکند و من واقعا از این قضیه ناراحت هستم چکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید

  2. سلام من 14سالمه اعتیاد به بنزین دارم اگه میشه بهم بگید چجوری ترک کنم از این بابت هم خانوادم خیلی ازم ناراحتن
    لطفا کمکم کنید❤️

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید