مراقبت های لازم برای پوست دور چشم

0
1,548
205503.jpeg alt_text
205503.jpeg caption

با افزایش سن اغلب افراد دچار تغییراتی در پوست می‌شوند، اصطلاحی که به عنوان پیری پوست نامیده می‌شود به دنبال کم آب شدن پوست و همچنین از بین رفتن کلاژن بافت پوست ایجاد می شود که منجر به چین و چروک شکسته شدن پوست و گود رفتن پوست در بعضی نواحی می‌شود یکی از مناطقی که معمولاً برای اغلب افراد مهم هست ناحیه پوست اطراف چشم می باشد خیلی از افراد از گودی اطراف چشم تیره شدن اطراف چشم یا چین های اطراف چشم در زیر چشم و همچنین کنار و گوشه های چشم ناراحت و شاکی هستند برای جلوگیری از بروز این تغییرات در حقیقت باید از روشهای جلوگیری از پیری استفاده کرد.

علل گودی چشم و  پوست

گودی پوست همان طور که اشاره شد به علت کم‌آبی بدن و همچنین از بین رفتن تدریجی کلاژن ها ایجاد می شود. مراقبتهای پوست از دوران جوانی می‌تواند این روند را به تعویق بیندازد.

پیشگیری از گودی زیر چشم و  پوست

مراقبت های لازم برای پوست دور چشم

پیشنهاد مطالعه: علت سیاهی دور چشم

کمتر قرار گرفتن در معرض آب آفتاب و همچنین استفاده از ضدآفتاب روزانه می‌تواند در سلامت پوست به خصوص اطراف ناحیه چشم موثر باشد و همچنین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان بیشتری هستند مثل: مواد غذایی حاوی ویتامین c مرکبات پرهیز از مصرف دخانیات به خصوص سیگار، قلیان و مواد مخدر می تواند در سلامت پوست بخصوص پوست اطراف چشم موثر باشد نوشیدن روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب در افرادی که از سلامت قلبی و کلیوی برخوردار هستند می تواند به پیشگیری از گود رفتن چشم ها و نازک شدن پوست اطراف چشم و همچنین جلوگیری از حساسیت دور چشم موثر باشد.

مصرف کافی مواد غذایی که حاوی ویتامین آ و امگا ۳ باشند هم در سلامت پوست اطراف چشم تاثیر گذار هستند گاهی اوقات برخی افراد پوست بسیار خشک دارند که با مصرف خوراکی ویتامین آ ویتامین e با تجویز پزشک و گاهی اوقات مالیدن پماد موضعی ویتامین آ می‌توانند از این روند جلوگیری کنند. در مواردی که گودی زیرچشم شدید شده باشد یا چین و چروک های اطراف چشم بسیار واضح باشند و بیمار تمایل داشته باشند که این علائم تغییر کنند بنا به نظر پزشک می‌توان از لیزرهای موضعی، تزریق بوتاکس، تزریق فیلر استفاده کرد.

شایان ذکر است تیرگی زیر چشم معمولا به علت نازک شدن پوست زیر چشم ایجاد می‌شود که منجر به بارز شدن عروق کوچک زیر پوست می‌شوند البته زمینه ژنتیکی هم در این باره نقش موثری دارد. همانطور که گفته شد عوامل موثری در پیشگیری از بروز چین و چروک ها و همچنین تیرگی و گودی اطراف چشم موثر هستند توصیه می شود موارد گفته شده از سنین کمتر از ۳۰ سال رعایت شوند تا زمانی که تغییرات سنی آغاز میشود با استفاده از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها این روند قابل تعویق باشد.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص پوست و مو ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید