ضربان قلب بالا

2
2,552
523969.jpeg alt_text
523969.jpeg caption

گاهی اوقات به دنبال ضربان قوی قلب در بدن، افراد احساس ناراحتی و یا درد قلبی می کنند و پزشکان این نوع ضربان را بررسی می‌کنند در بسیاری از افراد هیچ علت خاصی پیدا نمی‌شود اما اگر علتی پیدا شود معمولاً خطرناک نیست و زندگی فرد را تهدید نمی‌کند گاهی اوقات ممکن است نشانه یک بیماری جدی باشد که نیاز به پیگیری دارد موارد اصلی که دچار این اختلال می شود شامل موارد زیر است.

• اضطراب

 اضطراب یک واکنش طبیعی به استرس است  بدن برای پاسخ به ترس و اضطراب ممکن است دچار افزایش ضربان قلب و تپش قلب شود. استرس و اضطراب یک بخش طبیعی زندگی است اما در بعضی افراد ممکن است به صورت یک معضل بزرگ در بیایند و واکنش‌های شدیدی را به دنبال داشته باشد.

• بارداری

بارداری هم از مواردی است که می‌تواند باعث ایجاد ضربان در بدن شود خونریزی، لکه بینی، احساس فوریت در ادرار کردن، دردناک شدن پستان ها خستگی، تهوع، پریود عقب افتاده همگی از علائم بارداری است.

 ضربان قلب بالا

پیشنهاد مطالعه: آیا ممکن است قلب سمت راست بدن باشد؟

• تب

تب هم جزو مواردی است که می‌تواند باعث ایجاد ضربان در بدن شود. افزایش دمای بدن داغی یا افزایش هوای محیط می‌تواند باعث ایجاد گرما و ضربان در بدن شود. نارسایی قلبی هم یکی دیگر از علل ایجاد ضربان در بخش مختلف بدن است نارسایی قلبی به ناتوانی قلب و ضعف قلب در پمپ کردن میزان کافی خون به بدن گفته می‌شود.

• کم خونی

از موارد شایع علت ضربان بدن وجود کم خونی است. کم خونی زمانی اتفاق می‌افتد که تعداد سلول‌های گلبول قرمز سالم در بدن بسیار اندک باشد در این حالت اکسیژن کافی به سلول های بدن می رسد وجود ضربان های قلب غیر طبیعی هم می توانند باعث نامنظم شدن ضربان و همچنین احساس تپش قلب شوند.

• پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید از علل شایع تپش قلب است غده تیروئید هورمونی تولید می‌کند که متابولیسم بدن و انرژی سلول ها را تامین می‌کند در صورت پرکاری این غده هورمون ها بیشتر ترشح می شوند و باعث می‌شوند که تپش قلبی ایجاد شود.

• فشار خون

ابتلا به افزایش فشار خون هم می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب شود اغلب همراه با یک علامت می باشد یا ممکن است علائمی نداشته باشد افرادی که سال ها دچار فشارخون بالا هستند و از این موضوع اطلاع دارند

• نارسایی دریچه آئورت

نارسایی دریچه آئورت بیماری قلبی ناشی از افزایش فشار خون و ضربان قلب نامنظم دهلیزی و نارسایی احتقانی قلب و مسمومیت با برخی داروها مثل دیگوکسین از علل بروز ضربان در بدن است.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص قلب ما نوبت بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام معمولا بعد از افطار نبضم تند میزند و احساس خستگی و کسلی و بیحالی میکنم علتش چی میتونه باشه؟سپاسگزارم

    • سلام
      بهتره با مواد غذایی و خوراکی های سبک افطار کنید. سعی کنید با عجله غذا نخورید. برای دریافت راهنمایی دقیق تر درباره مواد غذایی مفید بهتره با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید