بیمارستان های دارای بخش زنان و زایمان در تهران

0
14,436
324481.jpeg alt_text
324481.jpeg caption

بیمارستان های دارای بخش زنان و زایمان در تهران

در صورتی که باردار باشید، یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که لازم است پیش از زایمان بگیرید، انتخاب بیمارستان مناسب برای زایمان است؛ انتخاب نوع بیمارستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه زایمان، پزشکانی که در بیمارستان مدنظر کار می‌کنند، خدمات مختلف بیمارستان، دسترسی و فاصله بیمارستان تا محل زندگی، همگی عواملی هستند که می‌توانند بر روی تصمیم شما برای انتخاب بیمارستان مناسب تاثیر بگذارند. 

در نظر گرفتن این نکته ضروری است که درصورتی که پزشک متخصص زنان و زایمان خود را از قبل انتخاب کرده باشید، تنها در بیمارستان‌هایی که پزشکتان فعالیت می‌کند، می‌توانید زایمان کنید. 

در متن پیش رو قصد داریم شما را با چند بیمارستان در تهران که دارای بخش زنان و زایمان هستند، آشنا کنیم؛ بیمارستان‌های زنان و زایمان علاوه بر خدمات و مراقبت‌هایی که در اختیار مادر و نوزاد قرار می‌دهند، درحوزه تخصصی تشخیص و درمان بیماری‌های زنان هم فعالیت می‌کنند. 

 

 

معرفی 14 بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان در تهران

بیمارستان‌های دارای بخش زنان و زایمان در تهران دو گروه هستند؛ آن‌ها که به طور تخصصی تنها در حوزه‌ی زنان و زایمان فعالیت می‌کنند؛ و آن‌ها که علاوه بر بخش زنان و زایمان دارای بخش‌های دیگری از قبل داخلی، جراحی و … هم هستند. 

 

بیمارستان فوق تخصصی صارم

این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های خصوصی است که تخصصی زنان و زایمان است؛ بیمارستان صارم کلینیک‌های مختلفی دارد که هر یک وظیفه بررسی و درمان مشکلات تخصصی زنان را به عهده دارند؛ از جمله کلینیک نازایی، یائسگی، پستان، مشاوره ژنتیک و نقایص مادرزادی دستگاه تولید مثل.

آن چه که این بیمارستان را از سایر بیمارستان‌های تخصصی مشابهش جدا می‌کند، کلینیک نازایی‌اش است؛ این کلینیک دارای متخصصینی از حوزه‌های مختلف است تا حمایت همه‌جانبه‌ای از فرد در مسیر درمان نازایی‌اش صورت بگیرد. 

آدرس: شهرک اکباتان، انتهای فاز3

شماره تماس:0214702

 

بیمارستان محب یاس( میرزا کوچک خان سابق)

این بیمارستان دولتی است و از جمله بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است و جز بیمارستان‌های آموزشی است. بیمارستان محب یاس اولین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان در ایران است؛ ساختمان قدیمی بیمارستان بازسازی شده و ساختمان جدید آن مطابق با استاندارداهای روز دنیاست. این بیمارستان خدمات تخصصی ویژه‌ی زنان در حوزه‌های مختلف از جمله زایمان، جراحی لاپاروسکوپی و انکولوژی را ارائه می‌دهد. 

آدرس: خیابان استاد نجات الهی( ویلا)، بیمارستان محب یاس

شماره تماس: 88900002 

 

بیمارستان روئین تن آرش

این بیمارستان نیز یکی از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در شرق تهران قرار گرفته و بطور تخصصی در حوزه زنان و زایمان فعالیت می‌کند. 

آدرس: بزرگراه شهید قاسم سلیمانی( رسالت سابق)- بعد از اتوبان شهید باقری- خیابان شهید باغدارنیا- نبش کوچه 160/1

شماره تماس: 77883284-7

 

بیمارستان مهدیه

این بیمارستان دولتی بوده و از جمله بیمارستان‌های آموزشی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است؛ این بیمارستان علاوه بر حوزه زنان و زایمان در حوزه ناباروری هم فعالیت کرده و دارای بخش تخصصی مراقبت‌های ویژه نوزادان یا همان NICU است. 

آدرس: میدان شوش- خیابان فدائیان اسلام- کوچه شیشه گر خانه- خیابان شهید رجب نیا

شماره تماس:55062628

 

بیمارستان مفرح

این بیمارستان در یک باغ بزرگ در منطقه یاغچی آباد قرار دارد؛ ابتدای تاسیس آن یعنی حدود 70 سال پیش به عنوان زایشگاه فعالیت داشت و هم‌اکنون جز بیمارستان‌های تخصصی زنان و زایمان محسوب می‌شود. این بیمارستان جز بیمارستان‌های دولتی محسوب می‌شود. 

آدرس: تهران- یاخچی آباد- اتوبان شهید تندگویان- پل بصیر- میدان بهمنیار- خیابان بهمنیار

شماره تماس:02155311925-9

 

 

بیمارستان لولاگر

این بیمارستان هم دولتی بوده و از جمله بیمارستان‌های آموزشی تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران است. 

آدرس: خیابان خوش جنوبی- بین خیابان دامپزشکی و اذربایجان

شماره تماس: 02166879610  و  02166839406

 

بیمارستان دکتر سپیر

بیمارستان و خیریه دکتر سپیر در حال حاضر بزرگ‌ترین خیریه یهودیان در ایران است و قدمتی 70 ساله دارد؛ روزنامه کریستین ساینس مانیتور یکی از علل همزیستی مسلمانان و یهودیان در تهران را بیمارستان و مرکز خیریه دکتر سپیر عنوان کرده بود؛ این بیمارستان دارای بخش تخصصی زنان و زایمان است و به همه هموطنان خدمات ارائه می‌دهد. 

آدرس:خیابان مصطفی خمینی- نرسیده به چهارراه سیروس- نبش کوچه مرادی

شماره تماس:02133555000-1

 

بیمارستان اکبرآبادی

این بیمارستان جز بیمارستان‌های دولتی و آموزشی تخصصی زنان و زایمان است؛ این بیمارستان جز بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده و هر ساله به آموزش و تربیت تعداد زیادی از پزشکان و متخصصین می‌پردازد. زایمان در آب نخستین بار در این بیمارستان صورت گرفت؛ یکی از وجه تمایزهای این بیمارستان با دیگر بیمارستان‌های زنان و زایمان، حفظ حریم خصوصی مادر و قرار دادن وی در بخش‌های جداگانه حین زایمان است. 

آدرس: منطقه ۱۲، مولوی، ایستگاه باغ فردوس، نبش خیابان مادر

شماره تماس: ۵۵۶۰۶۰۳۴

 

بیمارستان بابک

این بیمارستان جز بیمارستان‌های قدیمی تهران است؛ 60 تخت خوابی است و به طور تخصصی در حوزه زنان و زایمان فعالیت می‌کند. 

آدرس: تهران ، منطقه ۱۰، خیابان آذربایجان ، خیابان کارون، چهارراه طوس

شماره تماس: ۶۶۰۱۴۸۰۰~۲

 

بیمارستان جواهری

این بیمارستان جز بیمارستان‌های دولتی و نیز آموزشی است که تحت پنظر دانشگاه آزاد اسلامی است؛ این بیمارستان از قدیم به عنوان زایشگاه در میان مردم شناخته می‌شود. بیمارستان جواهری یک بیمارستان 100 تختخوابی است و انجام زایمان بدون درد یکی از ویژگی‌هایی است که آن را از سایر بیمارستان‌های مشابهش جدا می‌کند. 

آدرس: تهران – منطقه 3 – خیابان دکتر شریعتی – بالاتر از قلهک – خیابان شهید محمد خاقانی ( زرگنده )

شماره تماس: 02122618524

 

بیمارستان مادران

این بیمارستان با این که کوچک است و تنها 30 تخت خواب دارد، اما یکی از مهم‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌های تخصصی زنان و زایمان در تهران است. بخش نوزادان بیمارستان با تجهیزات انکوباتر و فتوتراپی فعال است. 

آدرس: منطقه ۷، خیابان بهشتی (عباس آباد)، نرسیده به میدان تختی، خیابان کاووسی فر، کوچه آریا وطنی

شماره تماس:  02188751414 , 02188751477

 

بیمارستان آبان

این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های خصوصی در شهر تهران است؛ این بیمارستان 58 تختخوابی از سال 1347 کار خود را آغاز کرده و در سال 1356 با کسب مجوزهای لازم، فعالیت‌های خود را به طور رسمی آغاز کرد. گرچه این بیمارستان در گروه بیمارستان‌های جنرال قرار می‌گیرد و دارای بخش‌های متنوعی است، اما از بخش زنان و زایمان مجهزی برخوردار بوده و در زمینه‌های مختلفی از قبیل نازایی، بستری نوزادان و مشکلات زنان خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. 

آدرس: منطقه۶، خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) – پلاک 46

شماره تماس:02183839000 , 02183838

 

 

بیمارستان حضرت زینب

این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های دولتی است که تخصصی زنان و زایمان است. این بیمارستان در سال 1372 تاسیس شده و تا به امروز مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان است. انجام زایمان بدون درد یکی از مواردی است که در این بیمارستان انجام می‌شود. این بیمارستان با بیمارستان شهید مصصطفی خمینی ادغام شده است. 

آدرس: منطقه ۶ خیابان سمیه، خیابان موسوی (فرصت)، پلاک ۳۹

شماره تماس: 88843975 – 88831521

 

 

بیمارستان هدایت

بیمارستان هدایت از دیگر بیمارستان‌های دولتی است که تخصصی زنان و زایمان است. این بیمارستان در سال 1335 و با ظرفیت 96 تختخواب افتتاح شد و هم‌اکنون زیرنظر سازمان تامین اجتماعی کشور فعالیت می‌کند. این بیمارستان دارای بخش‌های مختلفی از قبیل مامایی، واکسیناسیون و بهداشت مادر و کودک می‌باشد.

آدرس: منطقه ۳، خیابان شریعتی، خیابان یخچال، تقاطع خیابان هدایت

شماره تماس: 02122540673 , 02122544173 , 02122544174

 

 

شما می‌توانید با استفاده از سامانه آنلاین طبینجا از متخصصین زنان و زایمان ما نوبت بگیرید. 

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید