تغذیه مناسب برای بدنسازی

0
2,272
536129.jpeg alt_text
536129.jpeg caption

تغذیه مناسب برای بدنسازی

افرادی که می خواهند بدنسازی کنند باید با ورزش کردن چربی های بدن خود را از بین ببرند و از مواد غذایی مناسب برای عضله سازی استفاده کنند. مصرف غذاهای حاوی پروتئین به تقویت عضلات کمک کرده و باعث عضله سازی می شود. کسانی که بدنسازی انجام می دهند باید به رژیم غذایی خود توجه کنند، زیرا داشتن رژیم غذایی ناکارآمد مانع از رسیدن به اندام دلخواه می شود. در ادامه به معرفی مواد غذایی و خوراکی هایی که برای بدنسازی مناسب هستند پرداخته شده است:

 

تخم ‌مرغ

 مصرف این ماده غذایی به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین B، کولین و مقادیر بالای لوسین، به افزایش عضلات کمک کرده و موجب تولید انرژی در بدن می شود.

 

ماهی سالمون

 ماهی سالمون به دلیل داشتن پروتئین، امگا 3 و ویتامین های گروه B، یک غذای دریایی مفید برای عضله سازی است، و امگا 3 موجود در این ماده غذایی باعث سلامت عضلات و افزایش عضله سازی در طی تمرینات ورزشی می شود. 

 

سینه مرغ

 این ماده غذایی به دلیل داشتن پروتئین و ویتامین های گروه B، همچون نیاسین و B6، باعث بهبود عملکرد بدن در فعالیت های ورزشی و کمک به عضله سازی می شود. براساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف پروتئین مرغ، باعث کاهش چربی بدن و افزایش عضله سازی می شود.

 

تغذیه مناسب بدنسازان

 

 

شیر و ماست یونانی

 براساس تحقیقات صورت گرفته، مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین های دیرهضم و زود هضم، مانند شیر و لبنیات، عضله سازی را افزایش می دهد. میزان پروتئین موجود در ماست یونانی، دو برابر ماست معمولی است و به دلیل داشتن پروتئین های زود هضمی همچون پروتئین وی و پروتئین های دیرهضمی همچون کازئین، باعث افزایش عضله سازی می شوند و مصرف آن بعد از تمرین و قبل از خواب، اثر بیشتری بر عضله سازی دارد.

 

تن ماهی

 تن ماهی حاوی پروتئین، ویتامین A و ویتامین های گروه B، همچون نیاسین و B6، و اسیدهای چرب امگا 3 است. این ترکیبات موجب سلامتی، تأمین انرژی و بهبود عملکرد ورزشکاران می شود. همچنین امگا 3 موجود در این ماده غذایی به سلامت عضلات کمک کرده و براساس مطالعات صورت گرفته، مصرف مواد غذایی حاوی امگا 3، باعث به تأخیر انداختن تحلیل عضلات و کاهش قدرت آن ها با افزایش سن می شود.

 

گوشت گاو بدون چربی

 مصرف گوشت گاو به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین B، مواد معدنی و کراتین، باعث افزایش عضله سازی و حجم عضلات در طی تمرینات مقاومتی می شود.

 

میگو

این ماده غذایی پروتئین خالص است و هیچ گونه چربی و کربوهیدارتی ندارد. مصرف میگو به دلیل داشتن آمینواسید لوسین، باعث رشد عضلات و کمک به عضله سازی می شود.

 

سویا

 این ماده غذایی به دلیل داشتن ویتامین K، آهن، فسفر و سایر مواد معدنی، به عضله سازی کمک می کند و آهن موجود در آن به تأمین اکسیژن مورد نیاز برای عضله سازی کمک کرده و مانع از ایجاد اختلال در این فرایند می شود.

 

پنیر کوتاژ

 این محصول لبنی، به دلیل داشتن آمینواسید لوسین، به عضله سازی کمک کرده و میان وعده ی خوبی برای ورزشکاران بدن ساز است.

 

سینه بوقلمون

 مصرف این ماده غذایی به دلیل داشتن پروتئین و ویتامین های گروه B، همچون B3 (نیاسین)، باعث سوختن چربی ها، کربوهیدرات ها، افزایش توانایی بدن و افزایش عضله سازی می شود.

 

تیلاپیا

 این ماهی به دلیل داشتن پروتئین، امگا3، ویتامین B12 و سلنیوم، به سلامتی کمک کرده و به شما توان انجام تمرینات بدنسازی را می دهد.

 

پودر پروتئین

 علاوه بر مصرف موادغذایی مذکور، استفاده از مکمل های غذایی حاوی پروتئین همچون پودر پروتئین لبنیات، سویا، نخود، گوشت گاو و مرغ نیز، به عضله سازی کمک می کند.

 

نخود

 این ماده غذایی به دلیل داشتن کربوهیدرات و پروتئین، برای عضله سازی مفید است. با وجود اینکه کیفیت پروتئین های گیاهی پایین تر از پروتئین های حیوانی است، گنجاندن آن در رژیم غذایی، به عنوان یک ماده غذایی تقویت کننده عضله سازی، برای بدنسازی مناسب است.

 

بادام ‌زمینی

 این آجیل به دلیل داشتن پروتئین، چربی و کربوهیدرات برای عضله سازی مناسب است. اسیدآمینه لوسین موجود در بادام زمینی به تأمین کالری مورد نیاز برای عضله سازی کمک می کند.

 

برنج قهوه‌ای

 براساس تحقیقات صورت گرفته، استفاده از پروتئین های برنج همچون پروتئین وی، موجب افزایش عضله سازی می شود.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص تغذیه ما نوبت بگیرید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید