تغذیه مناسب برای هوش جنین

0
2,648
315500.jpeg alt_text
315500.jpeg caption

هوش جنین جزو آن دسته از مواردیست که می تواند تحت تاثیر عواملی هم چون ژنتیک و تغذیه در دوران بارداری قرار بگیرد. با این حال سوالاتی از قبیل: تکنیک های افزایش هوش جنین و چگونه هوش جنین را افزایش دهیم، در اکثر مواقع ذهن مادران باردار را به خود درگیر می سازد. بهتر است بدانید که علاوه بر ساختار بدنی و مواد غذایی، فعالیت های عملکردی مادر نیز در این دوران می توانند بر روی بالا بردن هوش جنین تاثیر گذار باشند. 

برای افزایش هوش جنین چه بخوریم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که از ابتدای دوران بارداری هوش کلامی در جنین تشکیل شده و به محرک های محیطی، از خود پاسخ نشان می دهد ولی این اعصاب در ماه هفتم به تکامل نهایی خود می رسند. بنابراین سه ماهه سوم بارداری زمانیست که حافظه جنین به طور کامل شکل می گیرد. برای تقویت رشد و تکامل حافظه جنین توجه به برخی نکات کلی ضرورت دارد. 

مصرف چربی های مفید

یکی از چربی های بسیار مفید به عنوان نکات کلیدی تغذیه دوران بارداری چربی غیر اشباع امگا 3 می باشد. می توان گفت مصرف این روغن نه تنها به دوران بارداری محدود نمی شود بلکه برای تمامی سنین مناسب است. امگا 3 برای تقویت محرک ها عصبی و رشد نورون ها موثر بوده و در ماهی ها به وفور یافت می گردد. لزوم مصرف این نوع چربی ها برای افزایش هوش جنین در سه ماهه اول بارداری بسیار مهم است. 

آهن 

آهن

آهن و ویتامین فولیک اسید که از خانواده ویتامین های گروه B محسوب می شود جزو ضروریات مصرفی در دوران بارداری می باشند. اسفناج، کلم بروکلی، زغال اخته، گردو، بادام و حبوبات از جمله مهم ترین مواد گیاهی حاوی این ویتامین ها هستند. با این حال گوشت قرمز نیز حاوی بخش عمده ای از آهن مورد نیاز بدن مادر است و جزء جدا نشدنی تغذیه در دوران بارداری به حساب می آید. یکی از اصول تغذیه در دوران بارداری توجه به جذب صحیح ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. از این رو برای جذب بهتر آهن به ویتامین C نیاز. ویتامین ث در مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، پرتقال و گریپ فروت وجود دارد.

پروتئین ها

پروتئین

به عنوان یکی از مواد مورد نیاز برای افزایش هوش جنین می توان به خانواده پروتئین ها اشاره کرد. این پروتئین ها در لبنیات و از همه مهم تر در سفیده تخم مرغ به وفور یافت می شوند و می توانند تاثیر بسزایی در روند تغذیه در دوران بارداری داشته باشند. گوشت قرمز و سفید و پروتئین گیاهی سویا می توانند به منظور تامین پروتئین های بدن مورد مصرف قرار گیرند. 

ویتامین D

ویتامین دی

این ویتامین جزو ویتامین های محلول در چربی به حساب می آید بنابراین می تواند نقشی مانند چربی های غیر اشباع امگا 3 داشته باشد. این ویتامین بر روی رشد شناختی کودک موثر است. اگر چه توصیه به مصرف خودسرانه مکمل های غذایی بدون تجویز پزشک نمی باشد ولی زنان باردار می توانند تا حد امکان این ویتامین را از مواد غذایی دریافت نمایند. در نهایت توصیه طب سنتی برای افزایش هوش جنین مصرف روزانه بادام و انار در سه ماهه سوم بارداری می باشد. علاوه بر توصیه های تغذیه ای در دوران بارداری، بهتر است از عوامل محیطی مانند استرس که می توانند بر روی رشد مغزی جنین تاثیر گذارند، اجتناب گردد.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین زنان و زایمان نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید