خطرات پاره شدن کیسه آب جنین

0
8,580
165970.jpeg alt_text
165970.jpeg caption

در زندگی واقعی، حدود 10٪ از زنان باردار در هفته آخربارداری دچار این حالت می شوند. مهم است که علائم پارگی غشاهای را بدانید.

کیسه آب 

پارگی کیسه آب جنین

هنگامی که باردار هستید، یک کیسه مایع آمنیوتیک کودک شما را در شکم محکم نگه داشته و ایمن می کند. این کیسه، کیسه آب نیز نامیده می شود، باعث می شود کودک شما رشد کند، او را در دمای ثابت نگه داشته و بند ناف را حمایت کند تا فشرده نشود. هنگامی که بدن شما برای زایمان نوزاد آماده می شود، کیسه آب پاره می شود و از واژن  تخلیه می شود. این می تواند قبل یا در حین زایمان اتفاق بیفتد. این زمانی است که شما احساس انقباض می کنید و گردن رحم شما نازک می شود تا نوزاد بتواند از آن عبور کند. اگر قبل از شروع انقباضات، کیسه آب پاره شود، به آن پارگی زودرس غشاها (PROM) گفته می شود.

علائم

علائم برای همه کاملاً متفاوت است. بعضی از خانمها فقط قطره ای آهسته را مشاهده می کنند که لباس زیرشان را مرطوب می کند. برخی دیگر دچار خروج حجیم و ناگهانی مایع می شوند به شکلی که احساس می کنند در شلوار خود ادرار کرده اند. 

هنگام پاره شدن کیسه آب جنین چه کار کنیم؟

پارگی کیسه آب جنین

گاهی تشخیص پارگی غشا سخت است، بخصوص اگر رطوبت زیادی احساس نمی کنید. می توانید یک آزمایش سریع استشمام را امتحان کنید. مایع آمنیوتیک معمولاً شفاف یا کم رنگ است و بو نمی دهد. ادرار بیشتر بوی آمونیاک می دهد. اگر فکر می کنید احتمال کیسه آب پاره شده، یک پد استفاده کنید (نه یک تامپون) و سریعاً با پزشک یا ماما تماس بگیرید. آنها معمولاً به شما می گویند که مستقیماً به بیمارستان یا مرکز زایمان بروید. اگر واضح نیست که کیسه آمنیوتیک شما پاره شده است، آنها می توانند یک آزمایش ساده را بر روی نمونه مایعات انجام دهند. اگر 3 هفته تا زایمانتان باقی مانده باشد، پزشک یا ماما ممکن است چند ساعت صبر کند تا ببیند زایمان خودبه خود آغاز می شود یا خیر. در غیر اینصورت ممکن است القای زایمان لازم شود. اکثر زنان خود بخود طی 12 ساعت زایمانشان آغاز می شود. بررسی ها نشان می دهد، نوزادانی که مادرانشان بلافاصله القای زایمان شده اند، کمتر به عفونت مبتلا می شوند، نیاز به مراقبت ویژه کمتری دارند و زودتر از نوزادانی که مادرانی که منتظر زایمان خودبه خود شده اند، از بیمارستان به خانه می روند. در مورد انتخاب بهترین روش، با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید. اگر حداقل 34 هفته باردار باشید، پزشک اغلب تصمیم به زایمان سریعتر نوزاد می گیرد. اگر 23-34 هفته باردار هستید، بهتر است زایمان را به تأخیر بیندازید تا کودک شما زمان بیشتری برای رشد داشته باشد. برای  شما آنتی بیوتیک و استرویید تجویز می شود تا از عفونت جلوگیری شود و ریه کودک شما سریعتر رشد کند. ممکن است شما تا هنگام تولد در بیمارستان بمانید. اگر کیسه  آب قبل از 23 هفته پاره شود، پزشک در مورد خطرات و فواید ادامه بارداری با شما صحبت خواهد کرد. نوزادان متولد شده پس از چنین وقفه زودرس در آب، کمتر زنده می مانند و احتمالاً ناتوانی ذهنی یا جسمی دارند.

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصصین زنان و زایمان نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید