پنج درد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد

0
526
178162.jpeg alt_text
178162.jpeg caption

پنج درد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد

یکی از شایع ترین علل مراجعه به پزشک احساس درد است. درد یکی از رایج ترین علائم نشان دهنده وجود مشکل در بدن است. گاهی ممکن است این دردها خطرناک باشند اما ما آن ها را پشت گوش انداخته و سعی داشته باشیم با مسکن برطرف کنیم. دردهای کوتاه مدت و خفیف که با مسکن برطرف می شود ممکن است طبیعی باشد، اما برخی از دردها نشان دهنده وجود بیماری های جدی است که به آن نشانه های مرگ نیز گفته می شود، زیرا در صورتی که جدی گرفته نشود و روند درمان آغاز نشود ممکن است باعث مرگ فرد شود. دردهایی که 3-6 ماه طول می کشند دردهای مزمن نامیده می شوند؛ اگر شدت این دردها به اندازه ای باشد که باعث شود بیمار شب از خواب بیدار شود، یا شب ها درد وی شدیدتر شود و یا علائم دیگری همانند کاهش وزن، تب، اختلال عملکردی عصبی و عضلانی داشته باشد، لازم است علت درد بررسی شود و نباید این گونه دردها را نادیده گرفت. برای مثال: دردهایی همچون درد قفسه سینه همراه با تنگی نفس و تعریق، درد شکمی ناگهانی و سردرد ناگهانی، جزو دردهای خطرناک و اورژانسی هستند که ممکن است باعث مرگ فرد شوند، بنابراین در صورتی که فرد با چنین دردی مواجه شد و تاکنون آن را تجربه نکرده بود، باید حتماً به پزشک مراجعه کند. در ادامه به معرفی خطرناک ترین دردها پرداخته شده است:

 

سردرد شدید و ناگهانی

 این سردرد که ممکن است با سرگیجه و تاری دید نیز همراه باشد، به دلیل آنورسیم منطقه ای بالن شکل در شریان ها ایجاد می شود. این سردرد در 50 درصد موارد نشان دهنده وجود خونریزی در مغز است که ناشی از پارگی آنوریسم می باشد. بنابراین در صورت مواجهه با سردرد ناگهانی و شدید لازم است به پزشک مراجعه کنید.

 

درد دندان و فک

 فشار دادن دندان ها در هنگام دندان درد باعث آسیب دیدن مینای دندان ها شده و با گذشت زمان ریشه دندان نیز آسیب می بیند. اگر با فشردن دندان ها در هنگام درد، در فک هم احساس درد کردید، باید به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است ریشه و عصب دندان در حال نابود شدن باشد که این امر می تواند باعث بروز بیماری های خطرناک دیگری می شود.

 

دردهای شکمی

 دردهای شکمی نیز جزو دردهایی هستند که می توانند بسیار خطرناک باشند. درد شکمی که به سمت راست کشیده می شود و ممکن است 24 ساعت طول بکشد، می تواند به دلیل ترکیدن آپاندیس و ورود میکروب های روده به فضای داخلی شکم شود، بنابراین در صورت مواجهه با چنین دردی باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

پنج درد که نیاز به مراجعه به پزشک دارد

 

درد پشت همراه با تب

درد پشت همراه با حالت تهوع و تب زمانی رخ می دهد که باکتری های ادراری وارد کلیه می شوند. این امر باعث بروز عفونت ادراری همراه با دردهای شدید و تب می شود.

 

درد نقطه خاصی در ساق پا

وجود درد در ساق پا می تواند به دلیل وجود لخته خون در رگ های پا باشد. این وضعیت که ترومبوز ورید عمقی نامیده می شود ممکن است به دلیل مصرف قرص های ضدبارداری، نشستن طولانی مدت در ماشین و هواپیما ایجاد شود. در صورتی که این درد جدی گرفته نشود ممکن است لخته خون بزرگ تر شود و یا به سمت ریه ها حرکت کند و سبب بروز مشکلات جبران ناپذیری شود.

 

گرفتگی های قاعدگی

دردهای شدید در هنگام قاعدگی ممکن است ناشی از آندومتریوز باشد که باعث ناباروری می شود. اما در صورتی که این درد ها تکرار شونده باشند خطرناک است و باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

 

دردهای شدید در تیغه شانه

این درد که در وسط قفسه سینه و قسمت پشت شانه احساس می شود ممکن است علامتی از حمله ی قلبی باشد که می تواند همراه با درد در فک، تنگی نفس و حالت تهوع است. بنابراین در صورت مواجهه با چنین درد و علائمی حتماً باید به پزشک مراجعه کنید

 

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از متخصص داخلی ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید