کراک و عوارض آن بر بدن

0
2,132
661059.jpeg alt_text
661059.jpeg caption

کراک و عوارض آن بر بدن

یکی از مواد اعتیاد آور کراک است. کراک از انواع مواد مخدر و از دسته و فرآورده های کوکائین می باشد. کراک با تحریک سیستم عصبی مرکزی، حس خوبی را در فرد ایجاد می نماید. تاثیر کراک بر روی روان افراد است و علائمی از قبیل کاهش اشتها، بی خوابی و هذیان را در فرد بوجود می آورد. در حقیقت کراک یک مواد مخدر آزمایشگاهی است و ساختار پیچیده ای دارد. دود ناشی از مصرف کراک به ریه وارد شده و سریعا وارد گردش خون می شود. اما مدت اثر آن بسیار کوتاه و حدود ۸ الی ۱۵ دقیقه بوده و به سرعت از بین می رود.

 

مصرف کراک همراه مشروبات الکلی

در صورتی که کراک به همراه مشروبات الکلی مصرف شود، ترکیبات خطرناکی را در بدن تولید کرده که سلامت فرد را به خطر می اندازد.‌ حتی در برخی موارد به مرگ منجر می شود. زمانیکه هرفرد برای اولین بار کراک مصرف می کند، اثر آن در بیشترین اندازه قرار می گیرد.اما با مصرف بیشتر و به دفعات بیشتر، فرد به مصرف بیشتر احتیاج دارد تا سرخوشی اولیه را تجربه نماید.

 

علائم مصرف کراک

افرادی که کراک مصرف می نمایند، دارای علائمی هستند.هر چقدر فرد مقدار بیشتری مصرف نماید، علائم با شدت بیشتری در فرد ظاهر می گردد.

کاهش شدید نیاز به خواب

احساس سرمای بسیار زیاد

افزایش لذت و انرژی فراوان 

زردی چهره

افزایش اعتماد به نفس 

علاقه به شرکت در ارتباطات اجتماعی

سرزنش کردن خود

 

عوارض مصرف کراک بر بدن

هر فرد با مصرف کراک دچار عوارض متعددی می شود. عوارض بلند مدت، جسمانی و روانی.

عوارض بلند مدت

 فردی که کراک مصرف می کند و به آن معتاد می شود، به سختی می تواند آن را کنار بگذارد. حتی چنانچه فرد ترک کند،احتمالا مجددا مصرف آن را شروع کند.

مشکلات روانی

 هر شخص که کراک مصرف کند به صورت کاملا سریع سرخوشی و لذت فراوانی را تجربه نی نماید. مصرف کراک در بدن فرد تخریب روانی بسیار زیادی را به دنبال دارد. افسردگی، رفتارهای وسواس گونه، اضطراب، عدم کنترل رفتار، وحشت زدگی، هذیان و بی قراری از جمله عوارض روانی مصرف کراک در بدن هر فرد معتاد می باشد. فرد مقدار بیشتری مصرف نماید، علائم با شدت بیشتری در فرد ظاهر می گردد.

کاهش شدید نیاز به خواب

احساس سرمای بسیار زیاد

افزایش لذت و انرژی فراوان 

زردی چهره

افزایش اعتماد به نفس 

علاقه به شرکت در ارتباطات اجتماعی

 

عوارض مصرف کراک بر بدن

هر فرد با مصرف کراک دچار عوارض متعددی می شود. عوارض بلند مدت، جسمانی و روانی.

 

عوارض کراک بر بدن

عوارض بلند مدت

 فردی که کراک مصرف می کند و به آن معتاد می شود، به سختی می تواند آن را کنار بگذارد. حتی اگر فرد ترک کند،احتمالا مجددا مصرف آن را شروع می کند.

مشکلات روانی

 هر شخص که کراک مصرف کند به صورت کاملا سریع، سرخوشی و لذت فراوانی را تجربه می نماید. مصرف کراک در بدن فرد تخریب روانی بسیار زیادی را به دنبال می آورد. افسردگی، رفتارهای وسواس گونه، اضطراب، عدم کنترل رفتار، وحشت زدگی، هذیان و بی قراری از جمله عوارض روانی مصرف کراک در بدن هر فرد معتاد می باشد.

عوارض جسمانی

 علاوه بر عوارض روانی، عوارض جسمانی فراوانی سلامتی فرد را تهدید می کند. بی خوابی، سکته مغزی و قلبی،بیماری و اختلالات ریه، اختلالات گوارشی، گرفتگی صدا، برونشیت و یا همان ورم نایژه، حملات قلبی، تنگی مردمک چشم، لاغری شدید، تعریق زیاد، مشکلات تنفسی و در موارد حاد مرگ از عوارض جسمانی مصرف کراک می باشد.

 

مصرف کراک در دوران بارداری

 مصرف کراک در دوران بارداری باعث اعتیاد جنین می شود. سقط جنین و زایمان زودرس از عوارض مصرف کراک در دوران بارداری می باشد. با توجه به عوارض جسمانی و روانی مصرف کراک، فرد معتاد می بایست با اراده قوی و محکم اقدام به ترک نماید. اما آنچه حائز اهمیت است این است که ترک کراک باید تحت نظر پزشکان و روانپزشکان باشد تا فرد فشار کمتری را تحمل نماید.

 

شما میتوانید با استفاده از سامانه طبینجا بصورت آنلاین از روانشناس ما نوبت بگیرید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید